تبیان، دستیار زندگی
مدیر بخش رسانه های دیجیتال نمایشگاه قرآن با اشاره به اینکه مهم ترین فعالیت این بخش اجرای برنامه های محتوامحور در زمینه کودکان بوده است، گفت: برای حضور قدرتمند در نمایشگاه سال آینده، جلسات اتاق فکر را از اواخر هفته جاری برگزار خواهیم کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واعظیان:

اتاق فکر نمایشگاه بیست و سوم آخر این هفته تشکیل می شود

واعظیان

مدیر بخش رسانه های دیجیتال نمایشگاه قرآن با اشاره به اینکه مهم ترین فعالیت این بخش اجرای برنامه های محتوامحور در زمینه کودکان بوده است، گفت: برای حضور قدرتمند در نمایشگاه سال آینده، جلسات اتاق فکر را از اواخر هفته جاری برگزار خواهیم کرد.

حسین واعظیان، مدیر بخش رسانه های دیجیتال نمایشگاه قرآن، در گفت وگو با ستاد خبری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن با اشاره به تغییر فضای نمایشگاه قرآن در این دوره، گفت: با توجه به تغییرات صورت گرفته ما نیز فعالیت ها و برنامه های خود را بر اساس آن طراحی و اجرا کردیم.

وی با اشاره به اینکه در دوره های آینده تلاش خواهیم کرد تا فضای بیشتری را برای این بخش در نظر بگیریم، افزود: امسال 200 متر فضا در اختیار این بخش قرار گرفته بود که با رایزنی های بیشتر فضای بیشتر در اختیار ما قرار گرفت و با این فضای اختصاص داده شده باعث شد تا در نهایت 55 مۆسسه فعال در این عرصه را برای حضور در نمایشگاه قرآن دعوت کنیم.

مدیر بخش رسانه های دیجیتال تصریح کرد: با توجه به اینکه مۆسسات فراوانی در این عرصه فعالیت دارند، برای دعوت از مۆسسات برتر چند فیلتر را در نظر گرفته بودیم که از جمله آنها می توان به تعداد نرم افزارهای قرآنی که توسط مۆسسه ارائه شده است و به روز بودن و تولید نرم افزارهای فاخر توسط مۆسسه مورد نظر اشاره کرد.

واعظیان در ادامه با تأکید بر اهمیت رسانه های دیجیتال و لزوم آشنایی کودکان با آن، اظهار کرد: امسال و در بیست و دومین نمایشگاه قرآن بخشی را برای کودکان در نظر گرفته بودیم که در آن کودکان نقاشی هایی را با موضوع رسانه های دیجیتال می کشیدند، مطمئناً اجرای چنین برنامه های در مهیا کردن زمینه آشنایی کودکان با رسانه های دیجیتال مۆثر خواهد بود.

وی یادآور شد: یکی دیگر از فعالیت های عمده ای که در این بخش صورت گرفته بحث معرفی پایگاه ها، نرم افزارها و وبلاگ های قرآنی به بازدیدکنندگان بود که این کار در برخی از غرفه ها صورت می گرفت و استقبال از این غرفه ها نیز در حد مطلوبی بود.

مدیر بخش رسانه های دیجیتال نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ادامه بخش ثبت ایده های قرآنی را یکی از موفق ترین غرفه های این بخش معرفی کرد و گفت: در این بخش روزانه به طور متوسط 30 تا 40 ایده قرآنی توسط مراجعه کنندگان ثبت می شد، البته از بین ایده های ثبت شده چندین ایده وجود دارد که بسیار ارزشمند هستند و در صدد پیگیری ویژه آنها هستیم.

واعظیان افزود: سال آینده بحث ایده های قرآنی را به طور ویژه ای تقویت خواهیم کرد و سعی و تلاش بیشتری برای عملیاتی کردن ایده های ثبت شده انجام خواهیم داد، تلاش خواهیم کرد تا علاوه بر اینکه این ایده ها به یک پایگاه قرآنی تبدیل شوند، در اختیار عموم مردم جهت استفاده بیشتر قرار بگیرند.

وی در ادامه در مورد مهمترین فعالیت صورت گرفته توسط بخش رسانه های دیجیتال در نمایشگاه قرآن گفت: بحث خیر و شر یکی از مهم ترین فعالیت هایی بود در این بخش صورت گرفت، این بخش برای آگاهی بخشی به خانواده ها و کاربران با مصادیق خیر و شر در فضای مجازی و رسانه های دیجیتال و تطبیق آن با دیدگاه های قرآنی و روایات ائمه معصومین (ع) بود؛ همچنین الگوی مناسبی جهت استفاده صحیح از رسانه های دیجیتال در سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی نیز ارائه شده بود.

مدیر بخش رسانه های دیجیتال نمایشگاه قرآن با تأکید بر اینکه اجرای برنامه های محتوامحور در مقطع سنی کودکان مهم ترین فعالیت این بخش بود، تصریح کرد: کودکان از همین سنین کودکی باید ارتباط درستی با رسانه های دیجیتال برقرار کنند و ما در این راستا فعالیت هایی را در نظر گرفته بودیم که بحث خیر و شر تنها یکی از این فعالیت ها بود که البته به عنوان پربازدیدکننده ترین غرفه نیز می توان به آن اشاره داشت.

واعظیان در ادامه با تأکید بر اینکه از هم اکنون فعالیت ها برای بیست و سومین دوره نمایشگاه قرآن را آغاز کرده ایم، گفت: اواخر هفته جاری اولین جلسه اتاق فکر بخش رسانه های دیجیتال برگزار خواهد شد. ایده هایی که دریافت شده است در این جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در پایان یادآور شد: امسال با توجه به اینکه فضا تغییر کرده بود، اما توانستیم آیتم های مثبت فراوانی را برای مخاطبان بخش رسانه های دیجیتال طراحی کنیم و مطمئناً اگر سال های آینده نمایشگاه قرآن هم در این فضا برگزار شود شاهد حضور بسیار گسترده مردم خواهیم بود.

تنظیم: هومن بهلولی