تبیان، دستیار زندگی
مسئول فناوری اطلاعات بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن اظهار کرد: نمایشگاه بیست و دوم تحت پوشش 124 مگابایت اینترنت پرسرعت است که علاوه بر بخش های مختلف نمایشگاه، بازدیدکنندگان نیز می توانند از این امکان استفاده کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میرشفیعی عنوان کرد:

نمایشگاه بین المللی قرآن تحت پوشش 124 مگابایت اینترنت پرسرعت

میر شفیعی

مسئول فناوری اطلاعات بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن اظهار کرد: نمایشگاه بیست و دوم تحت پوشش 124 مگابایت اینترنت پرسرعت است که علاوه بر بخش های مختلف نمایشگاه، بازدیدکنندگان نیز می توانند از این امکان استفاده کنند.

سید امین میرشفیعی، مسئول فناوری اطلاعات بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن در گفت و گو با ستاد خبری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن، با اشاره به فعالیت های این بخش در نمایشگاه بیست و دوم گفت: چند روز قبل از آغاز نمایشگاه بخش اینترنت به مدیریت مرکز فناوری اطلاعات وزارت ارشاد سپرده شد.

وی افزود: بلافاصله آنتن های مستقر در باغ موزه دفاع مقدس را بررسی کردیم که اشکالی از نظر فیزیکی نداشته باشند؛ با توجه به این ظرفیت 124 مگابایت اینترنت پرسرعت با هماهنگی های که محمدحسن حافظی پور معاون مرکز فناوری اطلاعات وزارت ارشاد انجام دادند برای نمایشگاه آوردیم که این حجم برای نمایشگاه بی سابقه بوده است.

میرشفیعی خاطرنشان کرد: 50 مگابایت از این حجم را شاتل، 50 مگابایت را از فیبر نوری مخابرات و 24 مگابایت را از پارس آنلاین دریافت کردیم.

وی به مشکلاتی که بر سر راه اندازی اینترنت باغ موزه دفاع مقدس ایجاد شده بود، اشاره کرد و گفت: فیوژن های فیبرنوری نمایشگاه برقرار نبود که با مساعدتی که معاون رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد داشت، ظرف 24 ساعت 8 فیوژن فیبرنوری موزه راه اندازی شد.

مسئول فناوری اطلاعات بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قران خاطرنشان کرد: راه اندازی این فیوژن ها در 24 ساعت باعث تعجب همگان شده بود چرا که کارشناسان فنی ای تی موزه اظهار کرده بودند چند ماهی هست که در تلاش راه اندازی فیوژن هستند اما تاکنون موفق نشده بودند اما مدیر فناوری اطلاعات وزارت ارشاد توانست ظرف 24 ساعت فیوژن های باغ موزه را راه اندازی کند.

وی گفت: پس از آن، 124 مگابایت اینترنت را ظرف سه چهار ساعت روی دکل ها سوار کردیم که این حجم را باید از دیتاسنتر موزه دفاع مقدس توزیع می کردیم اما چون این مرکز تازه آماده شده بود، هنوز مسئولان فنی باغ موزه آن را تست نکرده بودند؛ وقتی دیتاسنتر را روشن کردیم متوجه شدیم که آنتن ها و رادیوها جواب نمی دهد و همپوشانی با یکدیگر ندارد و اختلالاتی ایجاد می کند؛ بنابراین نمی توانستیم اینترنت را به بخش های مختلف نمایشگاه برسانیم.

میرشفیعی ادامه داد: برای رفع این مشکل با آقای مهندس میرزایی، مدیر آی تی موزه صحبت کردیم، ایشان نیز کارکنان بخش فنی را در اختیار ما گذاشتند که با مساعدت  وهمکاری صمیمانه آنها به خصوص در بحث زیرساخت ها پس از فعالیت شبانه روزی توانستیم مشکلات آنتن و انتقال اینترنت به بخش های مختلف نمایشگاه را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: خود قرآن به ما کمک کرد تا بتوانیم این مشکلات را ظرف مدت زمان کوتاهی برطرف کنیم چرا که با وضعی که آنتن ها داشتند، نمی شد اینترنت را به وضع مطلوبی راه اندازی کرد؛ همچنین این نمایشگاه منشأ خیری شده تا مشکلات فنی شبکه موزه دفاع مقدس شناسایی و رفع شود تا برای آینده مشکلی نباشد و باقی الصالحاتی از ما باشد.

میرشفیعی با بیان اینکه طی چند روز گذشته به درجه ایده آل رسیده ایم گفت: در روزهای گذشته مشکل خاصی وجود نداشت و توانستیم تمام سطح نمایشگاه را پوشش دهیم؛ هر چند در روزهای اول مشکلاتی وجود داشت اما با مساعدت مسئولان فنی نمایشگاه این مشکلات برطرف شده است.

میرشفیعی افزود: اقدام دیگری که در بخش آی تی صورت گرفته، ارائه اینترنت پرسرعت به بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی قرآن بود تا بتوانند به راحتی از امکانات اینترنتی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: هر چند هدف اصلی ما ارائه اینترنت پرسرعت به بخش روابط عمومی و ستاد خبری بود تا بتوانند رسالت خود را در بخش اطلاع رسانی و ارسال خبر به خوبی انجام دهند؛ حتی مدت زمانی رادیو قطع شده بود اما توانستیم با کابل، اینترنت را برای بخش ستاد خبری و رسانه های مختلف وصل کنیم.

میرشفیعی در پایان اظهار کرد: جا دارد از زحمات و تلاش مهندس محمدحسن حافظی پور، معاون مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد و مهندس میرزایی، مدیر آی تی باغ موزه دفاع مقدس و کارکنان بخش فنی که زحمات زیادی کشیدند، تشکر کنم.

تنظیم: هومن بهلولی