تبیان، دستیار زندگی
پس از کش و قوس های فراوان درباره منع تدریس موسیقی در فرهنگسراهای تهران، طی تفاهم نامه ای قرار شد تا بار دیگر کلاس های موسیقی در فرهنگسراها دایر شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت موسیقی به فرهنگسراها


پس از کش و قوس‌های فراوان درباره منع تدریس موسیقی در فرهنگسراهای تهران، طی تفاهم‌نامه‌ای قرار شد تا بار دیگر کلاس‌های موسیقی در فرهنگسراها دایر شوند.

بازگشت موسیقی به فرهنگسراها

خبر تعطیلی تدریس موسیقی در فرهنگسراهای تهران مدت زیادی در حال پیگیری بود و از زمانی که حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی سکان‌دار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شد، پی‌گیری این موضوع شکل جدی‌تری به خود گرفت.

در پی این موضوع خانه موسیقی جلسه‌ای تشکیل داد و با ابراز نگرانی از پیامدهای این رویداد از عبدالحسین مختاباد خواست تا در خصوص این موضوع واکنش نشان دهد.

تا اینکه خبر رسید، در پی تفاهمنامه همکاری خانه موسیقی با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مقرر شده است، پس از ماه مبارک رمضان این کلاس‌ها با کیفیت بالاتری بازگشایی شوند.

بنا بر این گزارش، نشست مشترکی بین اعضای هیات‌مدیره خانه موسیقی و معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و مسئول بخش موسیقی این سازمان به منظور بررسی مسائل و مشکلات کلاس‌های موسیقی فرهنگسراها برگزارشد.

در این نشست عبدالحسینی(معاون هنری سازمان) گزارشی از سطح نازل آموزش موسیقی فرهنگسراها ارائه داد و گفت که ما به منظور ارتقای سطح کیفی این کلاس‌ها ناچار به توقف آموزش این کلاس‌ها بودیم و امیدواریم با همکاری و مشورت تخصصی خانه موسیقی بتوانیم سطح کیفی این کلاس‌ها را ارتقا بخشیم و در آینده‌ای نزدیک کلای‌های موسیقی بازگشایی شود.

در پی تفاهمنامه همکاری خانه موسیقی با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مقرر شده است، پس از ماه مبارک رمضان این کلاس‌ها با کیفیت بالاتری بازگشایی شوند.

در ادامه بابک ربوخه، مسئول موسیقی فرهنگسراها نیز در باره تعداد هنرجویان، هنرآموزان و رشته‌های مورد تدریس در این فرهنگسراها و همچنین مشکلات مربوط گزارشی ارائه داد.

در این جلسه ضرابی،ناصح پور،طلوعی و نوربخش(مدیرعامل خانه موسیقی) هر یک بر لزوم توجه به اوقات فراغت جوانان و ضرورت پرداختن به آموزش هنر بویژه موسیقی با کیفیت مطلوب در فرهنگسراها مطالبی را متذکر شدند.

نوربخش همچنین با تاکید بر لزوم آموزش موسیقی در فرهنگسراها گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می‌تواند با استفاده از تجربه و تخصص نهاد خانه موسیقی بر پربار شدن این کلاس‌ها بیافزاید و در ترویج موسیقی سالم در جای جای شهر تهران نقش بسزایی داشته باشد؛ همانگونه که تا کنون فرهنگسراها در ترویج رشته‌های مختلف هنری و بخصوص موسیقی نقش پررنگی داشتند.

مدیرعامل خانه موسیقی در پایان اعلام کرد: خانه موسیقی آماده هرگونه همکاری با فرهنگسراها در امر آموزش موسیقی است و جای خوشحالی دارد که مسئولان مربوطه نگران سطح آموزش هستند و امیدواریم پس از ماه مبارک رمضان با توجه به تعطیلات تابستانی بتوان استعدادهای درخشانی را جذب موسیقی کشور کرد.

بخش هنری تبیان


منبع: ایسنا