تبیان، دستیار زندگی
زوج‌هایی موفق که سال‌ها همراه با هم زندگی خوبی را سپری می‌کنند، معمولاً رمز و رازهایی دارند که شاید جوان‌ترها از آن بی‌خبر باشند. بد نیست اگر شما هم می‌خواهید زندگی‌تان را مثل آن‌ها بگذرانید، این مطلب را بخوانید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رمز و راز موفقیت زوج‌های خوشبخت

زندگی مشترک , زن و شوهر , ازدواج


زوج‌هایی موفق که سال‌ها همراه با هم زندگی خوبی را سپری می‌کنند، معمولاً رمز و رازهایی دارند که شاید جوان‌ترها از آن بی‌خبر باشند. بد نیست اگر شما هم می‌خواهید زندگی‌تان را مثل آن‌ها بگذرانید، این مطلب را بخوانید.


پیرزن و پیرمردهایی را که دست در دست هم راه می‌روند و با هم قدم می‌زنند، دیده‌اید؟ البته اگر خودشان را هم از نزدیک ندیده باشید، حتماً چنین تصویری را مشاهده کرده‌اید. تصویری که باعث می‌شود خیلی‌ها از خودشان بپرسند این زوج چطور این همه سال را با هم به خوبی زندگی کرده‌اند؟ و چطور می‌شود راه آن‌ها را در پیش گرفت و پس از سال‌ها زندگی مشترک، همین حس خوب را داشت؟

زوج‌های موفق، در پی شناخت همسرشان هستند

آن‌ها سعی می‌کنند هر روز شناخت بهتر و دقیق‌تری از همسرشان به دست بیاورند. در حقیقت آن‌ها پذیرفته‌اند که انسان تغییر می‌کند و این تغییرات هم دائمی است. زمانی که تجربه‌های او بیشتر می‌شود، نگاهش نسبت به دنیا و زندگی عوض خواهد شد و این تغییر نگرش و نگاه هم می‌تواند رفتارش را تغییر دهد.

بسیاری از زوج‌هایی که مدت‌هاست در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، سال‌ها قبل همدیگر را شناخته‌اند و نمی‌توانند تغییر طرف مقابلشان را بپذیرند، یا حتی ممکن است اصلاً آن را نبینند و انکار کنند. برای همین هم گاهی پس از گذشت چند سال، وقتی دوباره به ارتباطشان نگاه می‌کنند، متوجه می‌شوند همسرشان برای آن‌ها مثل یک غریبه شده است؛ غریبه‌ای که اصلاً او را نمی‌شناسند. بنابر این، آن‌هایی که نمی‌خواهند زندگی مشترکشان چنین آسیبی ببیند، هر روز باید در پی شناخت همسرشان باشند و سعی کنند آن فرد جدید را بهتر از قبل بشناسند.

زوج‌های موفق، واقع‌گرا هستند و می‌دانند هر انسانی ممکن است اشتباه کند.

زوج‌های موفق، واقع‌گرا هستند

زوج‌های موفق، واقع‌گرا هستند و می‌دانند هر انسانی ممکن است اشتباه کند. گاهی زندگی بسیار سخت پیش می‌رود و شرایط طوری می‌شود که زن و مرد احساس می‌کنند گیج شده‌اند و نمی‌توانند راه درست را انتخاب کنند.

اگر در این مواقع، حواستان نباشد، ممکن است مرتکب اشتباهی شوید که زندگی‌تان را تهدید می‌کند. پس هر وقت چنین مشکلاتی سر راهتان قرار گرفت، به خودتان یادآوری کنید که هر کسی ممکن است اشتباه کند؛ ولی واکنش شما در برابر اشتباه همسرتان می‌تواند نتیجه آن را تغییر دهد.

زوج‌های موفق، به فکر فریب دادن همسرشان نیستند

آن‌ها هرگز به فکر فریب دادن همسرشان نیستند. پس اگر شما می‌خواهید همسرتان را آزار دهید، حتماً به این کار فکر کنید؛ اما اگر واقعاً همسرتان را دوست دارید، هیچ وقت و در هیچ شرایطی به فکر خیانت و تقلب نباشید.

زوج‌های موفق، می‌توانند عدم موافقتشان را اعلام کنند

آن‌ها به یکدیگر این فرصت را می‌دهند که عدم موافقتشان را اعلام کنند. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که همسران مرتکب می‌شوند این است که فکر می‌کنند زن و شوهر موفق، در تمام موضوعات زندگی باید با یکدیگر موافق باشند. در حالی که زوج‌های موفق، طور دیگری رفتار کرده‌اند و اختلاف نظرهایی را که با همسرشان داشته‌اند، پذیرفته‌اند. البته درباره موضوعات مهم و اساسی زندگی، حتماً باید تفاهم و توافقی وجود داشته باشد، اما در مورد مباحث ساده و جزئی‌تر، می‌توان به توافق رسید.

باشگاه خبرنگاران


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: mo_1443

برگرفته از گروه: ازدواج و همسرداری

مطالب مرتبط:

علائم جاده زندگی زناشویی!

راز خوشبختی زوج‌های خوشبخت

همسران خوشبخت چگونه‌اند؟

ویژگی‌های یک ازدواج سالم