تبیان، دستیار زندگی
پروژه ی سازه های ماکارونی، سازه هدفمند از این مدرسه جزء برترین سمینارهای این دوره از جشنواره شد. تینا گرامی، زهرا موسوی، ثمین رضاییان و دنیز عبدالله زاده پژوهشگران عزیزی هستند که این پروژه را با راهنمایی جناب آقای مجید احسانی انجام داده اند....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاورد برتر متوسطه 2 فرزانگان فلسطین

در نهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

پژوهشگران جوان متوسطه 2 فرزانگان فلسطین به مدیریت سرکار خانم هاجر سرآبادانی تفرشی در نهمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند.

پروژه ی سازه های ماکارونی، سازه هدفمند از این مدرسه جزء برترین سمینارهای این دوره از جشنواره شد. تینا گرامی، زهرا موسوی، ثمین رضاییان و دنیز عبدالله زاده پژوهشگران عزیزی هستند که این پروژه را با راهنمایی جناب آقای مجید احسانی انجام داده اند. در زیر خلاصه ای از این پژوهش ارایه می گردد.

مقدمه:

طبق برنامه ریزی از پیش تعیین شده تمامی دانش آموزان این مرکز در شاخه سازه های ماکارونی هر هفته در دو جلسه  آموزشی شرکت می نمودند.

دستاورد برتر متوسطه 2 فرزانگان فلسطین، سازه هدفمند

روند آموزشی:

ابتدا با برگزاری کارسوق های منظم کلیه دانش آموزان با کلیت کار در شاخه سازه های ماکارونی آشنا شدند. سپس با انتخاب خود در کلاس های این رشته شرکت نمودند.

در آغاز کار برای هرچه بیشتر آشنا شدن دانش آموزان با سازه های ماکارونی و به اصطلاح راه افتادن دست شان، سازه دهانه 30 سانتی متر را در گرایش راندمانی، مورد آموزش و ساخت قرار دادیم. ساخت این سازه که با توجه به ابعاد آن می بایست در کمتر از نیم روز به انجام می رسید حدود 5 هفته به طول انجامید زیرا هدف ساخت سازه نبود بلکه افزایش مهارت ایشان در ساخت سازه مورد نظر بود.

دستاورد برتر متوسطه 2 فرزانگان فلسطین، سازه هدفمند

پس از ساخت سازه دهانه 30 سانتی متری دانش آموزان مشغول به ساختن سازه دهانه 80 سانتی متری شدند که هدف از ساخت آن افزایش بیش از پیش مهارت های ایشان بود.

در ادامه، به صورت کلی و به شکلی بسیار ساده کار با اتوکد به دانش آموزان آموزش داده شد تا بتوانند طرح های بسیار ساده ای را برای خود ترسیم کنند.

پس از آن چگونگی ساخت سازه هدفمند و انواع آن و آشنایی با شکل های مختلف و مدل های گوناگون با دانش آموزان تمرین شد، دانش آموزان این مرکز با تمرینات بسیار وارد مسابقات شده تا جایی که برای مسابقات تبیان 6 سازه مختلف را ساخته و به صورت آزمایشی بارگزاری کردند تا به نتیجه مورد نظر رسیدند.

دستاورد برتر متوسطه 2 فرزانگان فلسطین، سازه هدفمند

در پایان خاطر نشان می شود گروهی که در مسابقات تبیان مقام اول گرایش هدفمند را به دست آورد (تینا گرامی، زهرا موسوی، دنیز عبدالله زاده، ثمین رضاییان) در مسابقات قلم چی (فستیوال سرای دانش) که سال اول برگزاری آن بود نیز مقام اول را کسب کردند. هم چنین تیمی که مقام تقدیری را در مسابقات تبیان از این مرکز به دست آورد (فاطمه، صدف شاکری، عسل سرابی، ندا عمونژاد) در آن مسابقات مقام سوم را به دست آورد.

مطالب مرتبط:

قوانین عمومی سازه هدفمند در نهمین جشنواره تبیان

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان - تهیه سارا خرّمی نژاد

تنظیم: نسرین صادقی