تبیان، دستیار زندگی
شما می خواهید به ماه عسل بروید و یا به تعطیلات بلند مدت برای دیدن خانواده خود فکر می کنید اما نمی دانید که چطور شروع به جمع کردن پول کنید و قیمتها هم خیلی دلهره آور بنظر می رسند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پول خود را برای یک تعطیلات رویایی پس انداز کنید


شما می خواهید به ماه عسل بروید و یا به تعطیلات بلند مدت برای دیدن خانواده خود فکر می کنید اما نمی دانید که چطور شروع به جمع کردن پول کنید و قیمتها هم خیلی دلهره آور بنظر می رسند.

پول

راه های بیشماری برای تبدیل یک تعطیلات رویایی به واقعیت وجود دارد. در اینجا چند نکته مفید را برای پس انداز پولتان برای داشتن تعطیلاتی خوب به شما توصیه می کنیم.

مجموعه ای از قیمتها را جمع آوری کنید

گام اول که مشکل ترین بخش برنامه ریزی شما است جمع آوری مجموعه ای از قیمتها است، چون بسیاری از مردم هزینه زندگی را حفظ و برنامه ریزی نمی کنند. اما شما باید از یک جایی شروع کنید، و نباید هیچ سفری را بدون مبلغی که در ذهن دارید برنامه ریزی نمایید.

خیلی راحت و رک و پوست کنده بودجه خود و هم سفرتان را بررسی کنید. تصمیم بگیرید که واقعا چه مقدار می توانید در یک دوره از پیش تعیین شده زمانی پول پس انداز کنید، اگر می دانید که هر هفته می توانید مبلغی خاص پس انداز کنید مثلا 50هزار تومان در هفته، این را هم می دانید که در یک سال می توانید حدود 2میلیون و 600 هزار تومان داشته باشید. اگر ان را کمی هفته افزایش دهید، رقم پس انداز سالانه شما تفاوت چشمیگیری می کند. هنگامی که این عدد را روی کاغذ بیاورید، می توانید تصمیم بگیرید که با آن چه کنید.

مقصد سفرتان را مشخص کنید

تا زمانیکه شما مقصدتان را مشخص نکرده اید نمی دانید به چه مقدار پول نیاز دارید. ارزش آن را دارد که دنبال هر چیزی که می توانید بگردید، از متوسط کرایه تاکسی تا بیشترین مقداری که مرسوم است. با این روش، هیچ چیزی شما را شگفت زده نمی کند. از دوستان و افراد خانواده تان که به آن مقصد سفر کرده اند درباره هزینه هایی که پیش آمده مانند محل اقامت، بلیط هواپیما و چیزهای دیگرسوال کنید. راهنمایان سفر، وب سایتهای گردشگری رسمی، و وبلاگهای مسافران، به شما اطلاعات کلی از آنچه که نیاز خواهید داشت می دهند.

به علاوه، باید هزینه های اضافی سفر نظیر بیمه سلامتی، تجدید گذرنامه، شارژ رومینگ تلفن، هزینه های چمدان، و هزینه های تدارکاتی دیگر را نیز حساب کنید: که ممکن است زیاد به نظر آید، اما بهترین بخش درباره زیاد برآورد کردن بودجه تان این است که اگر شما پول بیشتری داشته باشید می توانید برای چیزهای سرگرم کننده استفاده کنید و در واقع در تعطیلات به طور کامل در استراحت بسر خواهید برد.

بیشتر ما در هزینه های هفتگی مان بیش از حد خرج می کنیم و خودمان این را نمی دانیم. مثلا بدون هیچ فکری برای یک نوبت رستوران رفتن با دوستان بیش از 100هزار تومان خرج می کنیم. باید بدانیم که همه این هزینه ها را از پس انداز سفرمان برمی داریم

به دنبال منابع دیگری برای تامین مخارج باشید

ممکن است شما بر روی کوهی از پول نشسته باشید، و کاملا بی خبر باشید. منابع پنهان درامد، راههای باارزرشی برای رسیدن به اهداف مسافرتی شما باشند. نگاهی به اراق بهادار قدیمی، سهام راکد، یا حتی اشیای قیمتی استفاده نشده به عنوان پتانسیلهای کمک کننده بودجه بیاندازید. (حتی می توانید لباس عروسی خود را از طریق برخی سایتها به فروش برسانید). درمورد برخی از انواع تلاشهای جانبی برای بدست آوردن پول اضافی خلاقیت به خرج دهید». ایا شما در صنعت یا اقتصاد مهارتی دارید، ممکن است شما بتوانید چیزهای دست ساز یا عتیقه را بفروشید. و هنگامی که هیچ کدام از این موارد انجام شدنی نبود، می توانید از دوستان، شرکا یا افراد خانواده تان کمک بگیرید تا شما را در یک حراج که در منزلتان به راه می اندازید کمک کنند، تا هزینه تعطیلاتتان تامین شود. آیا با کودکتان مسافرت می کنید؟ آنها را سرگرم نگهداری از بچه های کوچکتر، چمن زنی، جمع کردن برگها برای پول تو جیبی تعطیلاتشان، سرگرم کنید.

در هزینه های روزانه تان صرفه جویی کنید

بیشتر ما در هزینه های هفتگی مان بیش از حد خرج می کنیم و خودمان این را نمی دانیم. مثلا بدون هیچ فکری برای یک نوبت رستوران رفتن با دوستان بیش از 100هزار تومان خرج می کنیم. باید بدانیم که همه این هزینه ها را از پس انداز سفرمان برمی داریم. در مورد خریدهای روزانه تان دقت کنید که این اولین گام برای پس انداز کردن است؛ دقت در محاسبه هزینه های روزانه و متوازن خرج کردن به شما نشان می دهد که پول شما در کجا بی مورد و یا بیش از اندازه خرج شده است.

بودجه ای را برای سرگرمی های خود در نظر بگیرید

در حالیکه شما هر ریال از پولتان را برای سفر رویایی تان پس انداز می کنید، به سرگرمی هم نیاز دارید. همیشه مقتصد بودن هم خسته کننده است. در شهرهای بزرگ برای اینکه بخواهید پولتان را پس انداز کنید گزینه های زیادی دارید. در زمان رویدادهای خاص مثل نمایشگاه ها و جشنواره ها می توانید در آنها شرکت کنید و از این سرگرمی ها استفاده کنید و پول کمی خرج کنید. محیط زندگیتان را بررسی کنید و رویدادهای رایگان را پیدا کنید و از آن لذت ببرید. کتابخانه ها، دانشگاه ها و سالن های کنسرت جاهایی هستند که شما می توانید در ان سرگرمی رایگانی پیدا کنید.

بخش گردشگری تبیان

برگرفته از: کوله پشتی