تبیان، دستیار زندگی
همیشه لباس هایی به تن داشته باشید که شما را خنک و سرحال نگه می دارد. استفاده از لباس های ورزشی نخی بهترین راه حل برای شما خواهد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10نکته برای پیاده روی در تابستان


همیشه لباس هایی به تن داشته باشید که شما را خنک و سرحال نگه می دارد. استفاده از لباس های ورزشی نخی بهترین راه حل برای شما خواهد بود. همچنین به یاد داشته باشید بدترین لباس ها برای ورزش در تابستان، لباس های شعمی و پلاستیکی است.

پیاده روی تابستان

ورزش های زیادی برای تناسب اندام تا به حال پیشنهاد شده است، اما همیشه پیاده روی به عنوان بهترین ورزش شناخته شده و بیشترین نتیجه را در بردارد.

با توجه به اینکه تابستان رسیده است و زمان برای پیاده روی فراهم است باید ده نکته اساسی برای انجام این ورزش در تابستان و البته ماه رمضان را بلد باشید.

1- هیچگاه در تابستان به دنبال آن نباشید که حتما صبح زود ورزش کنید، زیرا در این زمان دمای هوا بسیار بالاست و بیشتر تحت فشار قرار خواهید گرفت. در این فصل بهتر است شب ها به پیاده روی بپردازید.

از ورزش کردن در زمانی که آفتاب درست وسط آسمان است، یعنی بین ساعت 12 تا 4 بعدازظهر خودداری کنید.

همچنین در ماه رمضان می توانید پس از افطار حداقل 30 دقیقه در خیابان و یا پشت بام خانه پیاده روی کنید.

2- همیشه لباس هایی به تن داشته باشید که شما را خنک و سرحال نگه می دارند. استفاده از لباس های ورزشی نخی بهترین راه حل برای شما خواهد بود. همچنین به یاد داشته باشید بدترین لباس ها برای ورزش در تابستان، لباس های شعمی و پلاستیکی است.

برای جلوگیری از آسیب‌‌های چشمی ‌ناشی از نور آفتاب حتما از عینک آفتابی استاندارد استفاده کنید

3- میزان آب مصرفی را افزایش دهید تا هم لاغرتر شده و هم دچار مشکل کم آبی بدن و در پی آن بیماری های مختلف نشوید.

قبل، حین و بعد از ورزش آب بنوشید. منتظر نمانید تا تشنه شوید. قبل از تشنگی، در دفعات متعدد و هر دفعه چند جرعه کوچک آب بنوشید.

بهترین دمای آب نوشیدنی، نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است. از نوشیدن نوشیدنی های خیلی شیرین، الکلی و کافئین دار خودداری کنید.

در ماه رمضان برای آنکه بتوانید این نکته را رعایت کنید استفاده از غذاهای آبکی و البته میزان خوردن آب بین افطار تا سحر را افزایش دهید.

4- مراقب پوست خود هنگام پباده روی باشید، زیرا تحقیقات نشان می دهد افرادی که در اثر پیاده روی دچار مشکلات پوستی می شوند خیلی زود از آن زده شده و دیگر سراغ این ورزش نمی روند.

برای محافظت از پوست باید از کرم های ضدآفتاب و کلاه لبه دار یا سایه بان استفاده کنید.

5- به جای آنکه به دنبال قدم زدن ساده باشید، کمی در طی پیاده روی جنب و جوش داشته باشید تا به راحتی وزن شما کاهش یابد. البته برای این کار بهتر است هنگام پیاده روی، دست های خود را 90 درجه خم کرده و تکان دهید.

6- ورزش را به تدریج شروع کنید. حتی اگر هوا گرم است، باز هم باید ورزش را به آهستگی و با گرم کردن بدن تان شروع کنید.

7- برای ورزش کردن در تابستان، محل مناسبی انتخاب کنید. لذا مکان های سایه دار که در معرض مستقیم نور آفتاب نیستند را برای ورزش کردن انتخاب کنید.

عینک آفتابی

8- برای جلوگیری از آسیب‌‌های چشمی ‌ناشی از نور آفتاب حتما از عینک آفتابی استاندارد استفاده کنید. اشعه فرابنفش می‌تواند موجب سوختگی قرنیه و سرطان پلک شود و احتمال بروز بیماری‌‌های دیگری مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا (تحلیل رفتن صفحه بینایی در شبکیه چشم) را در فرد افزایش دهد.

9- كفش‌‌های راحت، اندازه و بنددار بپوشید كه پا را در خود نگه دارد و مانع وارد آمدن ضربه به پا شود. همچنین جوراب‌‌های نخی بپوشید كه عرق پا را جذب كند.

10- کسی که در تابستان ورزش می‌کند باید علائم هشدار دهنده را به خوبی بشناسد. علائم هشدار دهنده برای ورزش های تابستانی عبارتند از:

استفراغ، سردرد، گرفتگی عضلات، مشکلات یا رفتارهایی مانند حرکات ناشیانه و شک بر انگیز و تند شدن ریتم تنفس.

اینها نشانه هایی هستند که احتمال سنکوب، کم آب شدن بدن و حتی گرمازدگی را به ذهن متبادر می‌کنند.

در صورت مشاهده این علائم، اگر برایتان ممکن است به سایه بروید و در معرض هوای خنک قرار بگیرید، دراز بکشید و پاهای تان را بالا بیاورید و در نهایت چند جرعه آب بنوشید.

فراوری: نیره ولدخانی
بخش سلامت تبیان

منابع:

باشگاه خبرنگاران

سیمرغ

هفته نامه سلامت

مطالب مرتبط:

چطور در ماه رمضان ورزش کنیم؟

اگر می‌خواهید بیشتر عمر کنید، بیشتر راه بروید

20 نکته برای یک پیاده‌روی سالم

10 علت برای پیاده روی

6 توصیه به اهالی پیاده‌روی

اگر هنگام پیاده روی،ناگهان عضلات پای شما گرفت...

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.