تبیان، دستیار زندگی
یم ملی والیبال نوجوانان ایران با كسب پیروزی سه بر یك مقابل جمهوری چك در دیدار رده بندی رقابتهای جهانی سوفانبوری به مقام سوم و مدال برنز جهان دست یافت. 25-21، 20-25، 25-21 و 25-18 امتیازهای 4 ست این بازی بود كه در نهایت پیروزی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران و برنزی به رنگ طلا

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با كسب پیروزی سه بر یك مقابل جمهوری چك در دیدار رده بندی رقابتهای جهانی سوفانبوری به مقام سوم و مدال برنز جهان دست یافت.

25-21، 20-25، 25-21 و 25-18 امتیازهای 4 ست این بازی بود كه در نهایت پیروزی را از آن ملی پوشان ما كرد و برای دومین دوره پیاپی آنان را بر روی یكی از سه سكوی قهرمانی مسابقات قرار داد.( هر چند كه دو سال پیش نایب قهرمان بودند و امسال دارنده عنوان سوم.)  نوجوانان ایران در بازی برابر چك تیم برتر میدان بودند و ست دوم را نیز با كم كاری خود به حریف واگذار كردند. در مجموع چك  كه دارنده مقام پنجم اروپاست در دفاع روی تور، حمله و دریافت اول نتوانست مقابل ایران قد علم كند و در عوض نوجوانان ما در روزی كه از ابتدای آن مدال برنز را مال خود می دانستند با وحدت و یكپارچكی تیمی والیبال آسان و بی دردسری را به نمایش گذاشتند و این بازی خوب ، پیروزی بخش نیز بود. به هر حال، كسب مقام سوم جهان به گفته اهالی فدراسیون حاصل یك كار گروهی است كه پشت پرده به تیم ملی نوجوانان خدمت كرده اند. این عنوان در خور توجه و قابل قبول دستمزد تلاش بی وقفه خدمتگزاران واقعی والیبال است و خستگی را از تن آنان به درمی كند. باشد كه شاهد افتخار آفرینی مجدد ملی پوشان ایران در دیگر عرصه های بین المللی نیز باشیم.

برزیل قهرمان جهان شد

عنوان قهرمانی هشتمین دوره رقابتهای والیبال قهرمانی نوجوانان جهان در سوفانبوری تایلند به برزیل رسید. این تیم در دیدار پایانی مسابقات درعین ناباوری با نتیجه سه بر صفر و امتیازهای 25-22، 26-24 و 25-19 هند را شكست داد و برای ششمین بار قهرمانی جهان را تجربه كرد. هندوها نیز به نایب قهرمانی و مدال نقره قناعت كردند.

بهترین و امتیاز آورترین بازیكن: محمد سلیمانی از ایران

بهترین پاسور: كاماراج از هند

بهترین دریافت كننده: هرناندز از پورتوریكو

بهترین توپ گیر: مسلم محمدی زاده از ایران

بهترین اسپوكر: پاول گروگلف از روسیه

بهترین دفاع: كاروالیو از برزیل

بهترین سرویس : اسوتاپنكوف از روسیه