تبیان، دستیار زندگی
تا به حال فکر کردی که چطور میشه با خدا حرف زد؟ اصلا چه حرفهایی رو میشه به خدا گفت و چطور باید گفت؟ هرچه قدر هم که بلد باشیم خوب حرف بزنیم باز هم گاهی اوقات وقتی میخواهیم با خدا حرف بزنیم نمیدونیم چی باید بگیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چطور با خدا حرف بزنیم...
مناجات

تا به حال فکر کردی که چطور میشه با خدا حرف زد؟ اصلا چه حرفهایی رو میشه به خدا گفت و چطور باید گفت؟ هرچه قدر هم که بلد باشیم خوب حرف بزنیم باز هم گاهی اوقات وقتی میخواهیم با خدا حرف بزنیم نمیدونیم چی باید بگیم.

چه کلمات و جملات و واژه هایی را انتخاب کنیم تا هم حرف خودمون رو زده باشیم و برامون مفید باشه و هم اینکه خدا از این حرف زدن ما بیشتر خوشش بیاد.

یکی از بهترین راههای حرف زدن با خدا خوندن دعاهایی است که از طرف اهل بیت (ع) برای ما گفته شده است.

وقتی مناجات ها و دعاهایی که از طرف اهل بیت (ع) گفته شده رو میخونیم میتونیم مطمئن باشیم که بهترین ها رو با زیباترین جملات از خدا خواستیم.

حتما شما هم تا به حال خوندن بعضی از این دعاها رو تجربه کردید. شما میتونید از مفاتیح بسیاری از دعاهای زیبا رو پیدا کنید. مثل دعای کمیل, دعای عرفه, دعای افتتاح و...

تو این شب های ماه رمضان که بهترین فرصت برای حرف زدن با خداست بیایم یاد بگیریم چطور با خدا حرف بزنیم

این شب های ماه رمضان که همه جا صحبت از مناجات و حرف زدن با خداست به نظرت چی بگیم بهتره تا تونسته باشیم بهترین جملات رو به خدا گفته باشیم؟

شاید تا به حال اسم ابو حمزه ثمالی رو شنیده باشید یا شاید هم تو مفاتیح این دعا رو دیده باشید که به اسم دعای ابوحمزه ثمالی معروفه. ابوحمزه ثمالی نام یکی از اصحاب و شاگردان امام سجاد (ع) بود که این دعا را از طرف امام سجاد(ع) روایت می کند.

دعای ابوحمزه یکی از بهترین دعاهایی است که با خوندش می تونیم با بهترین جملات با خدا حرف بزنیم. تو این شب های ماه رمضان که بهترین فرصت برای حرف زدن با خداست بیایم یاد بگیریم چطور با خدا حرف بزنیم.

پس حتما خوندن دعای ابوحمزه رو امتحان کنید حتی شده بخش هایی کوتاهی از آن.

*بخش هایی از دعای ابوحمزه ثمالی

ستایش خدایى را كه هرگاه براى حاجتى بخواهم او را ندا كنم و هر زمان بخواهم براى راز و نیاز بدون واسطه با او خلوت كنم و او حاجتم را برآورد...

خدایا ما را به ذكرت مشغول كن، و از خشمت پناه ده، و از عذابت‏ نجات بخش، و از مواهبت روزى كن، و از فضلت بر ما انعام فرما، و زیارت خانه‏ات، و زیارت مرقد پیامبرت را روزى ما كن...

و با گذشت بر من كرم فرما، و با پرده‏پوشى‏ات خطاهایم را بپوشان، و به كرم وجودت از توبیخم درگذر...

خدایا من‏ كه را دارم و چه كسى بر من رحم مى‏كند، گریز از گناهانم به سوى كیست وقتى كه عمرم سرآید...

زهرا فرآورده

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

داستانی از سفارش پیامبر (ص) برامانت داری

کشتی نجات امام حسین علیه السلام

اخلاق خوب داشته باشیم

قلب ماه رمضان

دل آرام گیرد به یاد خدا

شب حضور فرشتگان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.