تبیان، دستیار زندگی
پروژه ی نرم افزار دیکشنری از این مدرسه جزء برترین سمینارهای این دوره از جشنواره شد. کسری اسمعیلی پژوهشگر عزیزی هستند که این پروژه را با راهنمایی سرکار خانم عبادی انجام داده اند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاورد برتر دبستان سلام پیروز

در نهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

دستاورد برتر دبستان سلام پیروز، نرم افزار دیکشنری

پژوهشگران جوان متوسطه دبستان سلام پیروز به مدیریت جناب آقای کیوان زرنشانی اصل در نهمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند.

پروژه ی نرم افزار دیکشنری از این مدرسه جزء برترین سمینارهای این دوره از جشنواره شد. کسری اسمعیلی پژوهشگر عزیزی هستند که این پروژه را با راهنمایی سرکار خانم عبادی انجام داده اند. در زیر خلاصه ای از این پژوهش ارایه می گردد.

شرح:

Picture Dictionary  نوعی از دیکشنری های زبان انگلیسی می باشد که لغات و اصطلاحات انگلیسی را به صورت تصویری شرح می دهند.

مهارت هایی که در این پروژه به دست می آوریم: Acsses، مهارت کار بارایانه، جمع آوری لغات، کار با دیکشنری

مرحله ی اول:

الف _تجزیه و تحلیل اطلاعات

بررسی و تحقیق و تهیه ی منابع اطلاعاتی (دیکشنری) مناسب و نیز سی دی مناسب که برای اجرای طرح به کار آید.

ب _دریافت نظر و مشاوره از صاحب نظران و مشاوران زبان انگلیسی در مورد تهیه ی منابع اطلاعاتی مناسب.

ج _ بررسی طرح از نظر نرم افزاری و تعیین ساختار های لازم در بانک اطلاعاتی مورد نظر و نیز طراحی و تدوین فرم های مورد نیاز در سیستم نرم افزاری.

هدف و ضرورت اجرای پروژه:

Picture Dictionary نوعی از دیکشنری های زبان انگلیسی می باشد که لغات و اصطلاحات انگلیسی را به صورت تصویری شرح می دهند. همواره این کتاب ها تمامی لغات انگلیسی را شامل نمی شوند ولی کلمات رایج را همراه با تلفظ صوتی آن ها ارایه می نماید.

دیکشنری های تصویری یکی از بهترین راه ها برای زبان آموزان می باشد تا کلمات انگلیسی را توسط حافظه تصویری خود به خاطر بسپارند و در استفاده از کلمات به کار خود سرعت ببخشند. با توجه به اهمیت این موضوع، بانک اطلاعاتی Picture Dictionary  در این پروژه برای زبان آموزان عزیز آماده شده است.

ابزارهای مناسب برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز

یک دیکشنری خوب:

هنگامی که صحبت از دیکشنری به میان می آید، افراد اغلب به یک دیکشنری دو زبانه، مثلاً انگلیسی به فارسی، فکر می کنند. اما باید بدانید که بهترین دیکشنری برای زبان آموزها، دیکشنری تک زبانه یا انگلیسی به انگلیسی است. البته منظور ما این نیست که نباید از دیکشنری انگلیسی به فارسی استفاده کنید، بلکه منظور این است که تأکید اصلی شما باید روی دیکشنری انگلیسی به انگلیسی باشد.

انتخاب یک سی دی آموزشی:

سی دی آموزشی بایستی شامل آموزش تصویری مکالمه زبان انگلیسی باشد.

برای آگاهی بیشتر اینجا کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید. دانلود

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان - تهیه سارا خرّمی نژاد

تنظیم: نسرین صادقی