تبیان، دستیار زندگی
گروه تروریستی داعش این عکس را امروز در صفحه توئیتر خود منتشر کرده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس داعش در کاخ خلافت + عکس


گروه تروریستی داعش این عکس را امروز در صفحه توئیتر خود منتشر کرده است.

ابوبکر بغدادی

خبر تائید نشده از مرگ ابوبکر بغدادی

این عکس در حالی است که رسانه های عراقی از کشته شدن سرکرده گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام در حمله هوایی خبر دادند.

خبرگزاری نون عراق گزارش داد: ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک داعش در حمله هوایی به هلاکت رسیده است.

این رسانه عراقی از عدم تایید کشته شدن البغدادی از سوی مراجع رسمی خبر داد.

منابع امنیتی عراقی دیروز از زخمی شدن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در حملات هوایی به شهر القائم در غرب الانبار خبر داده بودند.

منابع امنیتی عراقی دیروز از زخمی شدن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در حملات هوایی به شهر القائم در غرب الانبار خبر داده بودند

این در حالی است که "حیدر الشرع"، نماینده پارلمان امنیت و صلح بین المللی در عراق روز جمعه در پی اخبار ضد و نقیض درباره زخمی شدن "ابوبکر البغدادی"، سرکرده داعش اعلام کرده که این سرکرده تروریست های داعش زخمی شده است.

حیدر الشرع به "السومریه نیوز" گفته بود که وی پس از زخمی شدن بر اثر حمله هوایی ارتش عراق در جنوب الانبار به سوریه گریخت.

سرلشگر عبدالله البیدر فرمانده عملیات الانبار نیز گفت: نیروهای امنیتی پیروزی های بزرگی علیه تروریست های داعش به دست آورده‌اند و عملیات نظامی شاهد تاکتیک‌هایی جدیدی بود که بر اثر آن شمار زیادی از داعشی ها به هلاکت رسیدند.

داعش

از سوی دیگر "عذال الفهداوی" عضو شورای استان الانبار گفت: نیروهای کمکی به سد حدیثه در غرب الانبار اعزام شده است تا از این سد در برابر داعش حفاظت شود.

وی افزود: عشایر به سلاح و مهمات برای مبارزه با داعش مجهز شده اند. روحیه نیروهای امنیتی بسیار عالی است.

رایان کروکر: داعش ورژن 6.0 القاعده است

همچینین سفیر پیشین آمریکا در عراق درباره این گروه گفته است: دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" را نسخه 0 / 6 القاعده می‌دانم چرا که داعش بزرگتر، سازماندهی شده‌تر، سرمایه‌دارتر و مجهزتر از القاعده است که حملات 11 سپتامبر سال 2001 میلادی را انجام داد.

رایان کروکر، سفیر پیشین آمریکا در عراق در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی ان ان گفت: نیروهای آمریکایی مستقر در آمریکا برای مشورت دادن به ارتش بغداد باید محدود می‌شد چرا که ما در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده‌ایم که باید جدی‌تر به انجام حملات هوایی هدفمند علیه تاسیسات تحت کنترل شبه نظامیان داعش، مقرهای فرماندهی و رهبری آن‌ها فکر کنیم. این مساله باید در سوریه و عراق انجام شود.

دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" را نسخه 0 / 6 القاعده می‌دانم چرا که داعش بزرگتر، سازماندهی شده‌تر، سرمایه‌دارتر و مجهزتر از القاعده است که حملات 11 سپتامبر سال 2001 میلادی را انجام داد

وی افزود: ممکن است شبه نظامیان داعش با پاک کردن علنی مرز عراق و سوریه لطفی در حق ما کرده باشند. اگر چنین کاری کرده‌اند ما نیز باید آن‌ها را هرجا که مشاهده کردیم هدف بگیریم.

کروکر پس از 40 سال فعالیت در خاورمیانه گفت: من در این مدت دو درس مهم یاد گرفتم، یکی آنکه مراقب باش وارد چه چیزی می‌شوی و دوم آنکه خیلی مراقب باش که از انجام چه چیزی شانه خالی می‌کنی.

وی افزود: ممکن است در وهله اول کنار ایستادن نتایج خطرناک‌تری از مداخله و مشارکت داشته باشد. به نظر من آمریکا در عراق نیز به خوبی عمل نکرده است. ما هنوز این فرصت را داریم تا به عراقی‌ها کمک کنیم تا به ثبات برسند اما باید فورا دست به کار شویم و باید فورا تصمیمات سیاسی و نظامی اتخاذ کنیم.

فرآوری: امیر رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع : ایسنا/ مشرق

مطالب مرتبط:

فتوای جدید برای «جهاد نکاح»

حمله داعش به عربستان رسید

فروش تی شرت داعش در تركیه! +تصویر