تبیان، دستیار زندگی
طبیعت گردی برای بیشتر ما با قدم زدن در کوه و دشت و صحرا تعریف می شود. اما این تنها لذت طبیعت گردی نیست. بخش مهمی از این لذت را باید در کشف کردن محیطی که به آن قدم می گذارید پیدا کنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه چیز درباره گیاهان دارویی


طبیعت گردی برای بیشتر ما با قدم زدن در کوه و دشت و صحرا تعریف می شود. اما این تنها لذت طبیعت گردی نیست. بخش مهمی از این لذت را باید در کشف کردن محیطی که به آن قدم می گذارید پیدا کنید.

کتاب طبیعت گردی با گیاهان ایران

پوشش گیاهی هر منطقه شاید مهم ترین مشخصه آن منطقه باشد. در ایران که اقلیم های متفاوتی داریم، شناخت پوشش های گیاهی هر منطقه از شمال سرسبز گرفته تا مرکز خشک و بیابانی و جنوب گرم و ساحلی، این شناخت اهمیت بیشتری پیدا می کند. خصوصا اگر کوله پشتی تان را آماده کرده اید و می خواهید بقیه عمرتان را مارکوپولو باشید!

کتاب طبیعت گردی با گیاهان ایران بیش‌از 700 گونه از گیاهان ایران به کمک رنگ و علامت و تصویر، در قالب گیاهان دارویی، صنعتی، خوراکی، سمی، زینتی، تثبیت‌کننده‌ی خاک، علف‌های هرز، شاخص یا اندیکاتور و گیاهان در معرض تهدید را به شما معرفی می کند. مولف این کتاب مجید اسکندری است و انتشارات ایرانشناسی آن را منتشر کرده است. اسکندری در این کتاب دسته‌بندی گیاهان را براساس ملموس‌ترین شاخصه‌ی هر گیاه یعنی رنگ گل و رنگ عمومی آن انجام داده است.

نمونه‌های گیاهی مناطق مختلفی که او در کتاب درباره آنها می نویسد در موزه ذخایر ژنتیكی و تنوع زیستی "موسسه تحقیقات گیاه‌پزشكی كشور" در تهران نگهداری می‌شوند

محید اسکندری خود را طبیعت گردی علاقمند به سفر، عکاسی و گیاهشناسی معرفی می کند که سفرها و ماموریت‌های مختلف گیاهشناسی و طبیعت گردی، از مناطق طبیعی بکر كشور داشته است. نمونه‌های گیاهی مناطق مختلفی که او در کتاب درباره آنها می نویسد در موزه ذخایر ژنتیكی و تنوع زیستی "موسسه تحقیقات گیاه‌پزشكی كشور" در تهران نگهداری می‌شوند.

کتاب طبیعت گردی با گیاهان ایران تمام گلاسه و تمام رنگی است و در 396 صفحه در قطع پالتویی منتشر شده است. کتاب دو زبان فارسی و انگلیسی دارد و با جلد نرم شومیز، به چاپ رسیده است. طبیعت گردی با گیاهان ایران چاپ سال 93 است و برای خرید آن باید 45هزار تومان هزینه کنید. رقمی که شاید زیاد به نظر برسد اما برای داشتن یک کتاب مرجع که قبل از هر سفر طبیعت گردی به کارتان خواهد آمد، رقم زیادی نیست.

الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان