تبیان، دستیار زندگی
اخباری درباره حضور گوهک تروریستی داعش در برخی از شهرهای ایران منتشر شده است این تروریست ها در کدام شهر ها دیده شده اند و ایا این اخبار صحت دارد؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور نیروهایی از داعش در ایران؟


اخباری درباره حضور گوهک تروریستی داعش در برخی از شهرهای ایران منتشر شده است این تروریست ها در کدام شهر ها دیده شده اند و ایا این اخبار صحت دارد؟

داعش

با افزایش تحرکات گروهک تروریستی داعش، در داخل ایران نیز شایعاتی درباره احتمال نزدیکی این گروهک به مرزهای کشورمان شنیده ‌شد که از همان نخست مضحک به نظر رسید. نقشه‌ای هم از سوی این گروهک تروریستی متوهم منتشر شده بود که دایره نفوذ داعش را از هند تا اروپا و شمال آفریقا نشان می‌داد. همین شایعات بود که احمدی‌مقدم را به پاسخگویی واداشت تا بگوید: «در مرزها هیچ نگرانی از نظر تروریسم وجود ندارد» وی با تکذیب شایعه حضور داعش در مشهد تصریح کرد: ایران اسلامی تکیه‌گاهی برای جلوگیری از فروریختن سایر کشورهایی که مورد حمله و تجاوز قرار گرفته بودند بدل شده است.

در همین زمینه آرمان در گفت‌وگو با عباسعلی منصوری‌آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تحلیل او را از حوادثی که این روزها در کشور عراق رخ می‌دهد، جویا شد:

گروهک تروریستی داعش، چقدر ایران را تهدید می‌کند؟

اگر منظورتان از داعش آن چیزی است که امروز در عراق مشاهده می‌کنیم که با عملیات نظامی دست به اقداماتی در این کشور می‌زنند، وقوع چنین چیزی در ایران مردود است مگر اینکه مسئولان داعش تصمیم گرفته باشند همگی به هلاکت برسند. سیستم‌های مرزی ما کاملا قدرتمند است و نیروهای داعش که از توان رزمی ایران باخبر هستند جرات نزدیک شدن به 100کیلومتری ایران را ندارند. اما اینکه در استان‌های همجوار ایران در عراق عملیاتی انجام دهند یا افرادی به‌صورت گروهی دست به رفتارهایی بزنند، بحث دیگری است.

ایران اسلامی تکیه‌گاهی برای جلوگیری از فروریختن سایر کشورهایی که مورد حمله و تجاوز قرار گرفته بودند بدل شده است

یعنی شما از نظر نظامی حمله به ایران را مردود می‌دانید؟

بله چون کشورهای خارجی که امروز به اشکال مختلف به حمایت از داعش مشغولند این کار را نخواهند کرد. زیرا در صورت وقوع چنین اتفاقی ایران تاوان این کار را از کشورهای پشتیبان نیز خواهد گرفت. هر گونه تحریکات داعش علیه ایران به‌معنای اعلام عملیات نظامی علیه کشور پشتیبان خواهد بود و هیچ‌کدام از کشورهای همسایه این جرات را ندارند و این توانایی را در خود نمی‌بینند که در برابر ایران سرکشی کنند.

بنابراین شایعاتی که در برخی از شهرهای ایران درباره نفوذ گروهک داعش منتشر شده را تکذیب می‌کنید.

بله. در هر کشور ممکن است فردی عملیات انفرادی انجام دهد که نیروهای انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی نیز مانع رفتار این افراد خواهند شد اما به‌عنوان عملیات نظامی خاطرجمع باشید که اتفاقی نمی‌افتد و هیچ کشوری حاضر نیست که در این عملیات خود را وارد کنند چون هیچ کشوری در منطقه توان ایستادگی در برابر ایران را نخواهد داشت.

اخبار چه بود؟

در کنار اخبار و شایعات نزدیکی این گروه تروریستی به مرزهای ایران اخباری هم مبنی بر حضور افراد این گروه در ایران منتشر شد که آنها اشاره می کنیم

داعش

داعشی ها در زنجان

اولین خبر از این دست چندی پیش خبر حضور این تروریست ها در زنجان بوده! گزارش مهر، سردار علیرضا صالحی روز شنبه در نشست خبری به خبرنگاران با تاکید بر اینکه گروهک داعش در حد و اندازه حتی فکر کردن به تعدی به مرزهای کشور ایران نیست افزود: متاسفانه در روزهای گذشته بازار شایعات در زنجان داغ بود و به جز موضوع حضور داعش در زنجان، شایعه قتل چند نفر نیز مطرح شد که همه این موارد را رد می‌کنم.

سردار صالحی با تکذیب شایعه حضور داعش در زنجان گفت: گروهی از مردم ترکیه با 2 دستگاه ون لحظاتی در استان توقف کردند که به دلیل درج آرم محمد رسول الله در پشت خودرو، تصور اشتباه در ذهن مردم شکل گرفت.

طلبه های داعشی

اما در خبر دیگر که برخی از سایت ها آن را منتشر کرده اند رفت و آمد داعش به یک مدرسه علمیه در شرق ایران همچنان سرویس های امنیتی نظام سلطه، اطلاعات ماهواره ای، تجهیزات، پول و امكانات در اختیار این گروه قرار می دهند.

یك منبع آگاه نیز اظهار داشت اسامی برخی از این افراد نشان می دهد جمع كوچكی از آنها به یك مدرسه علمیه در شرق ایران نیز رفت و آمد داشته اند.

جدی ترین حضور داعشی ها در ایران

جدی ترین حضور داعشی ها در ایران در خاک عراق انجام شده است که آنها سوار برخودروی ایرانی غارت شده در عراق شدند!

رژه داعش در شهر "الرقه"‌سوریه ، تروریست های داعش سوار بر خودروهایی که در عراق غارت کرده اند، به قدرت نمایی پرداختند. پراید ، یکی از این خودروها بود!

فرآوری: امیر رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع : تابناک/شبکه خبر/ تیتر یک

مطالب مرتبط:

فروش تی شرت داعش در تركیه! +تصویر

رئیس داعش خلیفه شد!

حمله داعش به عربستان رسید