تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: مقرر شده است در سال تحصیلی آینده ۵۰ تا ۵۵ پژوهش‌سرا به ۳۰۰ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی کشور اضافه شود.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فعالیت 55 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی جدید در کشور از سال تحصیلی آینده

فعالیت ۵۵ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی جدید در کشور از سال تحصیلی آینده

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: مقرر شده است در سال تحصیلی آینده 50 تا 55 پژوهش‌سرا به 300 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی کشور اضافه شود.

قربانعلی افشانی با اشاره به افزایش کیفیت و کمیت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در سال تحصیلی آینده اظهار کرد:در 4 سال گذشته  توسعه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی صورت نگرفته و قرار است در سال تحصیلی آینده 50 تا 55 پژوهش‌سرا به 300 پژوهش‌سرای کشور اضافه شود که این پژوهش‌سراها از مقطع ابتدایی تا پیش‌دانشگاهی است.

وی با بیان این که دبیرخانه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در دفتر متوسطه نظری تشکیل می‌شود، تصریح کرد: از 112 تقاضایی که از استان‌ها برای ایجاد پژوهش‌سرا به وزارت آموزش و پرورش رسیده است بازدید‌هایی توسط کارشناسان از محیط، نیروی انسانی، لوازم و تجهیزات انجام می‌شود و به شرط تأیید، مجوز تأسیس پژوهش‌سراها را به استان‌ها ابلاغ می‌کنند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش به برنامه‌های دیگر سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: توجه به مدارس لازم‌التوجه و برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی که مختص متوسطه نظری است از جمله برنامه‌های سال تحصیلی جدید است.

وی در خصوص «کتاب‌های جدید در مقطع متوسطه نظری» خاطرنشان کرد: کتابی برای متوسطه نظریاضافه نشده است؛ چرا که برنامه‌ نظام «3ـ3ـ6» به دوره دوم متوسطه نرسیده است در نتیجه کتاب‌های متوسطه نظری بدون تغییر مثل سال گذشته است.

افشانی در خصوص «طرح ملی کلاس‌های موضوعی در مدارس» عنوان کرد: تشکیل کلاس‌های موضوعی چند سالی در متوسطه دوره اول اجرایی شد ولی در دوره متوسطه دوم به شکل یک طرح ملی کشوری اقدام نشده است بلکه در چند استان به صورت تصادفی انجام شده است.

منبع:پانا

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی