تبیان، دستیار زندگی
براساس یك نظر سنجی، 64 درصد از دانشجویان پسر تركیه هر هفته در نمازهای جمعه شركت می كنند. براساس این نظر سنجی كه مركز تحقیقات راهبردی و امور اجتماعی تركیه در بین 4449 دانشجوی 30 دانشگاه در 18 استان اجرا كرده، اكثر دانشجویان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قابل توجه دانشجویان مسلمان ایرانی!


براساس یك نظر سنجی، 64 درصد از دانشجویان پسر تركیه هر هفته در نمازهای جمعه شركت می كنند.

براساس این نظر سنجی كه مركز تحقیقات راهبردی و امور اجتماعی تركیه در بین 4449 دانشجوی 30 دانشگاه در 18 استان اجرا كرده، اكثر دانشجویان  با گرایشات سیاسی مختلف در نمازهای جمعه شركت می كنند.

به گزارش ایرنا از آنكارا نماز جمعه در تركیه در مساجد محله ها و تحت نظر سازمان امور دیانت برگزار می شود.

براساس این نظر سنجی 2/48 درصد از دانشجویان دختر و پسر خواهان آزادی پوشش اسلامی در دانشگاه ها هستند. 33 درصد با آزادی حجاب مخالفند و بقیه در این مورد ابراز نظر نكرده اند.

36/5 درصد از شركت كنندگان در این نظر سنجی،  آمریكا  را دشمن اصلی تركیه شناخته اند و 5/34 درصد نیز با عضویت تركیه در اتحادیه اروپا مخالفت كرده اند.

61/5 درصد از دانشجویان می گویند كه تركیه برای عضویت در اتحادیه اروپا هنوز آماده نیست.

براساس این نظر سنجی دانشجویان نسبت به احزاب سیاسی این كشور بی اعتماد شده اند و 8/29 درصد از آنان در پاسخ به این سؤال كه اگر امروز در تركیه انتخابات عمومی برگزار شود، به كدام حزب رأی می دهید گفته اند كه حاضر نیستند به هیچ یك از احزاب سیاسی رأی بدهند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد كه دانشجویان تركیه چندان علاقه ای به كتابخوانی ندارند و 61 درصد از آنان گفته اند كه به غیر از كتاب های درسی به ندرت كتاب می خوانند.