تبیان، دستیار زندگی
گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش، ساکنان شهر موصل را مجبور کرده است تا یا با ازدواج دخترانشان و مشارکت آنها در جهاد نکاح موافقت کنند یا 30 هزار دلار بپردازند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فتوای جدید برای «جهاد نکاح»


گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش، ساکنان شهر موصل را مجبور کرده است تا یا با ازدواج دخترانشان و مشارکت آنها در "جهاد نکاح" موافقت کنند یا 30 هزار دلار بپردازند!

گروه "فرسان الحدباء" که گروهی مردمی برای مقابله با داعش است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ای مردم عراق فرزندان غیور شما از گروه فرسان الحدباء به حملات خود علیه تروریست‌ها که در زمین فساد راه انداختند و مردم را آواره کرده‌اند ادامه می‌دهد. این گروه تروریستی ساکنان شهر موصل را مجبور کرده است تا دختران خود را به زور سلاح به ازدواج تروریست‌ها درآورند یا اینکه حدود 30 هزار دلار بپردازند.

این گروه تاکید کرد که به دفاع از آبروی زنان ادامه خواهد داد و مقابله خود علیه داعشی‌ها را تشدید خواهد کرد.

از سوی دیگر خانم "عالیه نصیف"، از نمایندگان ائتلاف دولت قانون، اعلام کرد: اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد مناضل سعید العبیدی، مدیر دفتر اسامه نجیفی، رئیس پارلمان عراق یکی از سرکرده‌های داعش شده است.

این نماینده ائتلاف دولت قانون از اسامه نجیفی خواست تا موضع خود را در قبال این اطلاعات نشان دهد و واقعیت را تشریح کند.

از سوی دیگر صادق اللبان، از نمایندگان ائتلاف دولت قانون از کردها خواست تا ماهیت رابطه خود با رژیم صهیونیستی را فاش سازند.

وی هشدار داد: این مساله نشان می‌دهد که کردها به سمت دشمنان عراق و دشمنان امت اسلامی و عربی سوق پیدا می‌کنند. اسرائیل در راستای منافع شخصی خود عمل می‌کند و در تلاش است تا کشورهای عربی را تقسیم کرده و آنها را به کشورهای کوچکی تبدیل کند که این مساله به تضعیف جهان عرب می‌انجامد و به طرح‌های اسرائیل جامه عمل می‌پوشاند.

وی به گزارش‌های اخیر برخی از رسانه‌ها اشاره کرد که حکایت از آن داشت که آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تشکیل دولت کرد را تایید کرده است.

اسرائیل در راستای منافع شخصی خود عمل می‌کند و در تلاش است تا کشورهای عربی را تقسیم کرده و آنها را به کشورهای کوچکی تبدیل کند که این مساله به تضعیف جهان عرب می‌انجامد و به طرح‌های اسرائیل جامه عمل می‌پوشاند

سفارت‌ آمریکا در آنکارا، مرکز فرماندهی داعش

پایگاه خبری فورث مدیا از نقش پررنگ سفارت آمریکا در آنکارا در زمینه هدایت نیروهای داعشی - بعثی در عراق خبر داد.

به ‌گزارش پایگاه خبری «فورث مدیا»، چراغ سبز بکار گیری نیروهای داعش برای از بین بردن عراق و تبدیل شدن  نبرد سوریه به نبردی عظیم‌تر در خاورمیانه و نیز خلاصی از دست ایران در نوامبر سال 2013 کلید خورد.

بر اساس این گزارش، یک منبع نزدیک به عربستان و «سعد حریری»، نخست وزیر سابق لبنان فاش کرد که سفارت آمریکا در  آنکارای ترکیه مقر عملیات داعش است.

این فرد نزدیک به سعد حریری که مایل به افشای نامش نبود، در این زمینه گفت که چراغ سبز نبرد کنونی در عراق پشت درهای بسته و در هنگامی‌ که اندیشکده «شورای آتلانتیک» آمریکا در آنکارا در تاریخ 22 تا 23 نوامبر سال 2013 نشستی را برپا کرده بود، کلید خورد.

شورای آتلانتیک، اندیشکده‌ای بسیار تاثیر گذار بر آمریکا و ناتو  و سیاست‌های خارجی کاخ سفید است.

این فرد در ادامه مدعی شد که واشنگتن فشارهای بسیاری را بر «نوری المالکی»، نخست وزیر عراق جهت کناره‌گیری وارد می‌کرده است.

این گزارش می‌افزاید، شاهزاده «عبدالرحمان الفیصل» مسئول حمایت مالی عملیاتی داعش است اما مقر فرماندهی عملیات در سفارت‌خانه آمریکا در آنکارا واقع است.

وی در خاتمه افزود:« تا جایی که من می‌دانم حرکتی بدون مجوز «ریکاردینیو» سفیر آمریکا در ترکیه صورت نمی‌پذیرد.»

داعشی ها انقلابی اند!

سرکرده گروهک تروریستی منافقین در اظهاراتی عناصر گروه تکفیری-بعثی داعش را انقلابی خواند.

:"مریم رجوی" سرکرده گرهک تروریستی منافقین در اظهاراتی در جمع ژنرال‌های بازنشسته آمریکایی و مسئولان سابق اروپایی در شهر پاریس از "نوری المالکی" نخست وزیر عراق خواست از سمت خود کناره‌گیری کند.

او در ادامه اظهارات ضد عراقی خود، عناصر گروه تروریستی داعش را انقلابی(!) خواند.

در همین حال روز گذشته منابع اطلاعاتی عراقی در مصاحبه با پایگاه خبری اشرف نیوز اعلام کردند: نزدیک به 120 تن از عناصر گروهک تروریستی منافقین به صفوف گروه تروریستی-تکفیری موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در شهر موصل پیوستند.

این منابع با اشاره به اینکه 120 تن از عناصر گروهک تروریستی منافقین در کنار داعش و بقایای رژیم صدام در موصل در حال درگیری با نیروهای ارتش عراق هستند، افزودند: عناصر منافقین در کنار داعش و با پوشیدن لباس رسمی خود به درگیری با نیروهای عراقی می پردازند.

این منابع آگاه احتمال دادند عناصر گروهک منافقین از طریق ترکیه وارد شهر موصل شده باشند.

تکذیب شایعه حضور داعش در زنجان!

سردار صالحی با تکذیب شایعه حضور داعش در زنجان گفت: گروهی از مردم ترکیه با 2 دستگاه ون لحظاتی در استان توقف کردند که به دلیل درج آرم محمد رسول الله در پشت خودرو، تصور اشتباه در ذهن مردم شکل گرفت.

فرآوری:  رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع : تابناک/ ایسنا / خبر انلاین/ باشگاه خبرنگاران/ فارس

مطالب مرتبط:

رویای سر کرده داعش برای منطقه

داعش به ایران می رسد؟

دولت اسلامی این بار درعراق؟