تبیان، دستیار زندگی
نشریه ورزشی اشپورت‌بیلد نوشت: چنین به نظر می‌رسد كه باشگاه بایرن مونیخ قرارداد علی كریمی ملی پوش ایرانی این باشگاه را تمدید نخواهد كرد. این نشریه آلمانی روز چهارشنبه افزود: «قرارداد كریمی با بایرن مونیخ فصل جاری پایان خواهد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جدایی علی کریمی از بایرن مونیخ


نشریه ورزشی اشپورت‌بیلد نوشت: چنین به نظر می‌رسد كه باشگاه بایرن مونیخ قرارداد علی كریمی ملی پوش ایرانی این باشگاه را تمدید نخواهد كرد.

این نشریه آلمانی روز چهارشنبه افزود: «قرارداد كریمی با بایرن مونیخ فصل جاری پایان خواهد یافت». كیكر از كریمی به عنوان یك نیمكت‌نشین بایرن مونیخ نام برد و نوشت: «مشكل این بازیكن ایرانی این است كه قصد ندارد زبان آلمانی را فرا بگیرد».

این نشریه به نقل از «فلیكس ماگات» مربی بایرن مونیخ افزود: «ما به كریمی اعلام كرده‌ایم كه فراگیری زبان آلمانی شرط موفقیت در این تیم است». كیكر به نقل از ماگات نوشت: «اگر بازینی هیچ چیز نفهمد، چگونه می‌خواهد خود را با شرایط موجود در بایرن مونیخ تطبیق دهد».

این نشریه افزود: «این درحالی است كه كریمی هم اینك این هشدارها را جدی گرفته و در مدرسه زبان آموزی هم ثبت نام كرده و یك معلم زبان نیز قرار است هفته‌ای دوبار در منزل به او آموزش بدهد اما به نظر می‌رسد دیگر برای این اقدامات دیر شده باشد».

تیم بایرن مونیخ در فصل جاری بوندسلیگا در مجموع هشت بازی انجام داده و فعلا با 13 امتیاز در مقام چهارم این مسابقات قرار دارد.

4 پیروزی، 3 شكست و یك مساوی با ? 12 گل‌زده و ? 10 گل خورده نتیجه عملكرد بایرن مونیخ تا هفته نهم مسابقات بوندس‌لیگا بوده است.

كریمی در مجموع 8 بازی بایرن مونیخ در فصل جاری تنها در 3 بازی آن هم به مدت چند دقیقه بازی كرده و در بین بازیكنان تیم این باشگاه معروف آلمانی با نمره 5 ، كمترین امتیاز را بدست آورده است.

در این حال به نظر می‌رسد كه سرنوشت كریمی در بایرن مونیخ به میزان زیادی به ادامه فعالیت «فیلكس ماگات» مربی این تیم بستگی دارد زیرا در حقیقت ورود كریمی به بایرن نتیجه تلاش‌های ماگات بود.

این در حالی است كه در همان زمان نیز «اولی هونس» مدیر تیم بایرن مونیخ موافق حضور كریمی در تیم نبود هر چند كه بایرن مونیخ توانست به واسطه حضور این بازیكن ایرانی خود، سال گذشته مسابقه پردرآمدی را در فصل استراحت مسابقات بوندس‌لیگا از برگزاری مسابقه با تیم پرسپولیس در ایران بدست بیاورد.

از همین ‌رو به نظر می‌رسد كه چنانچه نتایج بازی‌های اخیر بایرن مونیخ با وضع فعلی همچنان ادامه داشته باشد، احتمال تمدید نشدن قرارداد مربی‌گری ماگات منتفی نیست و از همین رو موقعیت كریمی هم در این تیم بیش از بیش متزلزل خواهد شد.

پیش از این برخی از رسانه‌ها از احتمال انتقال كریمی به تیم سالزبورگ اتریش خبر داده بودند، اما تاكنون هیچگونه گزارشی مبنی بر به نتیجه رسیدن مذاكرات لوتار ماتیوس یكی از مربیان این تیم با باشگاه بایرن مونیخ در این زمینه منتشر نشده است و به نظر می‌رسد كه این انتقال هم منتفی شده باشد.

گلهای علی كریمی در بایرن مونیخ