تبیان، دستیار زندگی
توقف قهرمان مقابل قعرنشین لیگ! چهارشنبه 3/8/85 ساعت 14 :40 ورزشگاه: آزادى استقلال: یك گل: (49 داسیلوا) پاس گل: مهدى تارتار (راه آهن) راه آهن: یك گل: مجیدى(54 گل به خودى) پاس گل: احمد تقوى داور: نوید مظفرى كمك ها: علیرضا یزدا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال یك - راه آهن یك

توقف قهرمان مقابل قعرنشین لیگ!


چهارشنبه 3/8/85

ساعت 14 :40

ورزشگاه: آزادى

استقلال: یك

گل: (49 داسیلوا)

پاس گل: مهدى تارتار (راه آهن)

راه آهن: یك

گل: مجیدى(54 گل به خودى)

پاس گل: احمد تقوى

داور: نوید مظفرى

كمك ها: علیرضا یزدانى و حسین خانبان

اخطار: حامد شیرخانلو (87) راه آهن، پیروز قربانى (61)استقلال

اخراج: محرم حبیبى(30) راه آهن

اتفاق ویژه: توقف صدرنشین مقابل راه آهن 10 نفره

ستاره میدان: احمد تقوى

تماشاگر: حدود 30 هزار نفر

استقلال: وحید طالب لو، پیروز قربانى، محمود فكرى، امیرحسین صادقى، على انصاریان، حسین كاظمى، فرزاد مجیدى، محسن یوسفى، بهشاد یاورزاده (گیلائورى 67 )، سیاوش اكبرپور (على علیزاده 82) ، داسیلوا (علیرضا منصوریان 58 )

سرمربى: صمد مرفاوى

راه آهن: پرویز برومند، احمد تقوى، احمد جمشیدیان، محرم حبیبى، على یحیى نژاد، داود حقى، محسن رحیمى (امین تركاشوند (78)، قاسم زاده، هادى اصغرى (حامد شیرخانلو 86 ) ، مهدى تارتار و سهراب انتظارى (حمید سرآبادانى 36 )

سرمربى: عباس رضوى

استقلالى كه مدعى قهرمانى است در مصاف با راه آهن ته جدولى شایسته پیروزى نبود. مرفاوى كه هنوز شجاعت لازم براى سرمربیگرى استقلال را از خود بروز نداده اكبرپور را یك خط به عقب آورد تا دل به حركات تكنیكى وى پشت محوطه جریمه راه آهن ببندد. در مقابل یوسفى و داسیلوا در چپ و راست از مردان حمله برنده آبى ها محسوب مى شدند. هر چند كه اولى به خاطر فاصله زیاد با یاورزاده و دومى به دلیل گرفتار شدن در دیواره دفاعى تیم میزبان خیلى فرصت هنرنمایى پیدا نكردند. از سوى دیگر عباس رضوى مربى سال هاى دور استقلال، امیر اظهرى و علیرضا محمد 2 مهره كارساز خط دفاعى خود را به دلایل گوناگون در اختیار نداشت اما با صبر و حوصله خواسته هایش را به استقلال مرفاوى تحمیل كرد. نمى دانیم؛ اما شاید اگر اخراج دقیقه 30 حبیبى مدافع راه آهن، رضوى را زود خلع سلاح نمى كرد شاید سرنوشت مسابقه نتیجه اى جز صلح را رقم مى زد.


اخراج حبیبى مهم ترین حادثه نیمه اول

اولین خطر جدى استقلال در دقیقه 10 به وجود آمد. آنجا كه یاورزاده ضربه خطاى ایجاد شده روى انصاریان را با 2 متر اختلاف به خارج از دروازه فرستاد! 2 دقیقه بعد شوت سرضرب هادى اصغرى كه از سانتر احمد تقوى در جناح راست متولد شده بود، جواب نسبتاً مناسبى به حملات كم دامنه آبى ها محسوب مى شد. در دقیقه 30 پاس توى عمق پیروز قربانى كه دیده بود فضاى پشت مدافعان راه آهن خالى است، داسیلوا را در موقعیت مناسب گلزنى قرار مى داد، اما محرم حبیبى مثل والیبالیست ها این توپ را دفاع كرد تا با اخراجش بزرگترین اتفاق نیمه اول را رقم بزند. پاس عالى كاظمى در دقیقه 31 به داسیلوا و سانتر عالى مجیدى در دقیقه 38 از دیگر موقعیت هایى بود كه با بى دقتى داسیلوا به هدر رفتند البته راه آهن هم بیكار نبود و در دقیقه 40 با ضربه سر خطرناك تارتار دل طالب لو را لرزاند. شوت فنى یاورزاده در دقیقه آخر نیمه اول كه تماشاگران را نیم خیز كرد مى توانست گل باشد اما از خوش شانسى پرویز برومند گلر اسبق استقلال به تور ننشست.


نیمه اشتباهات، نه نیمه مربیان!

باید وقت دوم بازى را به جاى نیمه مربیان، نیمه اشتباهات نامگذارى كرد. در دقیقه 49 پاس اشتباه تارتار به سمت دروازه خودى، با زیركى داسیلوا ربوده شد تا این برزیلى دومین گل فصل خود و مهاجمان استقلال را به ثمر برساند. 5 دقیقه بعد كاپیتان راه آهن اشتباه خود را با زرنگى جبران كرد. مدافعان استقلال كه مى خواستند با صبر و حوصله فراوان دیواره دفاعى درست كنند تا راه آهن از خطاى به دست آمده پشت محوطه جریمه آنها بهره اى نبرد یادشان رفت كه تارتار بدون سوت داور هم مى تواند بازى را آغاز كند. تارتار سریع توپ را به تقوى رساند تا سانتر این یكى با برخورد به فرزاد مجیدى راه دروازه استقلال و طالب لو را پیدا كند. راه آهن مى توانست در دقیقه 60 هم به گل برسد، اما این بار ضربه محكم رحیمى را گلر استقلال به زحمت دفع كرد. مرفاوى كه حالا شعارهاى روى سكو با جهتى مشخص آزارش مى داد، سعى كرد با آوردن گیلائورى در 25 دقیقه پایانى بازى، جان تازه اى در تیم اش بدمد. اتفاقاً این حضور گیلا در زمین و سانترهاى این هافبك چپ پاى گرجى تأثیرگذارى زیادى هم داشت.

در دقایق 74 و 75 یوسفى هافبك تكنیكى استقلال مى توانست سرنوشت بازى را عوض كند. دفعه اول شوت محكم این بازیكن در شرایطى كه برومند فقط نظاره گر بود تیر دروازه راه آهن را لرزاند و دفعه بعد سانتر او انصاریان را در موقعیتى عالى قرار داد كه هافبك پیش تاخته آبى پوشان كارى از پیش نبرد.

در دقایق 89 و 90 + 5 هم 2 اتفاق ویژه روى داد. اول اینكه انصاریان در برخورد با جمشیدیان دچار خونریزى از ناحیه سر شد تا كارش به بیمارستان بكشد و استقلال 10 نفره به مسابقه ادامه دهد و دوم اینكه ضربه سر امیرحسین صادقى براى مرتبه دوم تیر دروازه برومند را لرزاند تا راه آهن پس از یك ساعت 10 نفره بودن به حق اش برسد و بازى به تساوى بینجامد.


علاقه شدید به مظفرى

پیش از این قرار بود استقلال به خاطر توهین هوادارانش به داور بازى با صباباترى بدون تماشاگر میزبان راه آهن باشد، اما بخشش كمیته انضباطى رأى اولیه را لغو كرد تا شاهد هر رویدادى تازه و قابل توجه در بازى ? تیم راه آهن و استقلال باشیم.

آبى ها در دقیقه 28 مسابقه به جاى اعتراض در خصوص عدم اعلام خطاى بازیكنان راه آهن روى سیاوش اكبرپور خطاب به نوید مظفرى داور مسابقه مى گفتند: داور دوستت داریم. این نداى خوش چندین و چند مرتبه دیگر هم تكرار شد تا فكر كنیم همه راضى به خانه هایشان رفته اند.

قربانى 3 اخطاره شد

پیروز قربانى با كارت زردى كه در دقیقه 61 بازى با راه آهن دریافت كرد، 3 اخطاره شد تا بازى استقلال برابر فولاد اهواز را از دست بدهد.

منصوریان و مجیدى از دیگر 2 اخطاره هاى آبى پوشان هستند كه باید در بازى آینده استقلال حواسشان باشد تا دربى 61 را از دست ندهند.


"صمد مرفاوی ":به كسی باج نمی دهم

سرمربی تیم فوتبال استقلا ل تهران درپی اعتراض هواداران این تیم گفت من به كسی باج نمی دهم حتی اگر از سمت خود بركنار شوم .

صمدمرفاوی عصرروزچهارشنبه پس ازدیدارتیمش مقابل تیم راه آهن تهران درگفت وگوباخبرنگاران بابیان این مطلب گفت من به كسی باج نخواهم داداین بدان معنی نیست كه دیگران باج می گرفتند.

دیدار تیمهای استقلال و راه آهن تهران از هفته هفتم مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های برترایران عصر روز چهارشنبه به تساوی یك بریك به پایان رسید. وی درباره اعتراضات تماشاگران تیم استقلال نسبت به خود گفت من به این اعتراضات توجه ای ندارم برای من منافع تیم استقلال مهم است و به نظرتاكنون خوب كاركرده ام .مرفاوی گفت توقع هواداران ازتیم استقلا ل بسیاربالا ست ولی هواداران بایدتوجه داشته باشندكه دارایی تیم استقلا ل همین بازیكنان هستند.

گزارش تصویری از ضیافت افطاری استقلال با مدیر عامل جدید