تبیان، دستیار زندگی
نقش حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال سریع و زود بازده مورد توجه ویژه دولت ایران قرار دارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توجه دولت به اشتغال زایی از طریق ICT

نقش حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال سریع و زود بازده مورد توجه دولت ایران قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران،‌ مهندس نصراله جهانگرد در دیدار با دكتر حمدون توره، دبیر كل اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یكی از موضوعاتی كه به نظر می رسد در راستای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌می بایست مورد توجه قرار گیرد،‌ آموزش و ارتقاء توان در سطح بالای هرم نیروی انسانی برای بكارگیری این فناوری است.

وی افزود: این موضوع یكی از نیازهای جامعه در حوزه های اقتصادی و تجاری محسوب می شود و برنامه های مختلفی در این حوزه از سوی ایران تدوین شده است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به همكاری بیش از یك دهه ایران با اتحادیه بین المللی مخابرات در حوزه جامعه اطلاعاتی تصریح كرد: ایران آماده توسعه همكاری در حوزه پروژه های توسعه ای با ITU است.

وی خاطرنشان كرد: همكاری و انتقال تجربیات میان ایران و اتحادیه بین المللی مخابرات می تواند نقش موثری در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته باشد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به فراهم سازی مكانیزم های سنجش شاخص های ICT با همكاری اتحادیه بین المللی مخابرات، گفت: در حال حاضر اقدام های لازم در حال پیاده سازی است و نتیجه بررسی ها طی یك ماه آینده به ITU ارسال خواهد شد.

این گزارش حاكی است، دكتر حمدون توره، دبیر كل اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) نیز در این دیدار،‌عملكرد ایران در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات را بسیار خوب عنوان كرد و اظهار داشت: اتحادیه بین المللی مخابرات همواره خواستار توجه به توسعه پهنای باند از سوی دولت ها بوده و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: می بایست روش های سرمایه گذاری در این حوزه به روز باشد و زمینه حضور بخش خصوص در بازارهای بین المللی فراهم شود.

دبیر كل اتحادیه بین المللی مخابرات تصریح كرد: یكی دیگر از موضوعات مهمی كه باید مورد توجه قرار گیرد،‌ چگونگی گسترش كاربرد ارتباطات و فناوری اطلاعات در جامعه است. وی تاكید كرد: این حوزه می تواند نقش موثری در بهبود روابط اجتماعی میان مردم در جوامع مختلف داشته باشد.

تهیه: سید خاموشی

بخش آموزش مجازی تبیان