تبیان، دستیار زندگی
به عقیده‌ی این متخصصین خوردن سیب می‌تواند به رفع بوی بد دهان بعد از خوردن سیر کمک زیادی کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیب و رفقا برای رفع بوی بد سیر


به عقیده‌ی این متخصصین خوردن سیب می‌تواند به رفع بوی بد دهان بعد از خوردن سیر کمک زیادی کند.

سیب و سیر

اگر به دلیل بوی بد دهان از خیر خوردن سیر می‌گذرید خوشحال باشید که دیگر نگرانی‌ها برطرف شده است. می‌پرسید چگونه؟ محققان آمریکایی فهرستی از مواد غذایی مقابله‌کننده با بوی بد ناشی از خوردن سیر را مورد بررسی قرار داده‌اند و متوجه شدند که سیب بیش‌ترین تأثیر را در رفع بوی آن دارد.

خبر خوش برای علاقمندان به سیر! از این به بعد می‌توانید با خیال راحت سیرتان را بخورید و بعد از آن هم به قرار ملاقاتتان برسید چون ترس از بوی بد را یدک نخواهید کشید.

نتایج پژوهشی که در Journal of Food Science به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که خوردن سیب می‌تواند به طور طبیعی بوی بدن ناشی از مصرف سیر را خنثی کند. محققان آمریکایی معتقدند که سیر حاوی ترکیباتی به نام «آلیل متیل سولفید» می‌باشد که در حین گوارش جذب نمی‌شوند.

مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام پولی‌فنول‌ها، مانند «دئودورانت» بوی سیر عمل می‌کنند؛ یعنی می‌توانند بوی آن را بگیرند و شما را از دهان بد بو خلاص کنند. پس پیش به سوی سیر و سیب

برای همین هم این ترکیبات توسط بدن و از طریق تعریق و مجاری تنفسی خالی می‌شوند. به عقیده‌ی این متخصصین خوردن سیب می‌تواند به رفع بوی بد دهان بعد از خوردن سیر کمک زیادی کند.

جعفری و کرفس

جعفری و اسفناج نیز کارسازند

در این پژوهش، محققان از داوطلب‌ها خواستند تا یک حبه سیر بخورند. سپس از آن‌ها خواسته شد که چندین ماده‌ی غذایی را یکی پس از دیگری ببلعند تا مشخص شود کدامیک بیش‌ترین کارایی را در جهت رفع بوی بدن دارد. در بین تمام این مواد غذایی مصرف‌شده سیب از همه کاراتر و موثرتر بود.

محققان همچنین مشاهده کردند که سیر، اسفناج و چای سبز نیز جزو مواد غذایی موثر هستند. مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام پولی‌فنول‌ها، مانند «دئودورانت» بوی سیر عمل می‌کنند؛ یعنی می‌توانند بوی آن را بگیرند و شما را از دهان بد بو خلاص کنند. پس پیش به سوی سیر و سیب!

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: medisite

مطالب مرتبط:

بوی بد دهان: غذاهای خوب و بد

یک راه‌حل ساده برای رفع بوی بد دهان

مواد غذایی موثر در رفع بوی بد دهان بعد از مصرف سیر و پیاز

5 ماده‌ی غذایی برای داشتن نفس خوشبو

این سبزی بدبو را دست کم نگیرید

9 شگرد خانگی برای رفع بوی بد دهان

رفع بوی بد دهان با 13 توصیه آسان

7 علت اصلی بوی بد دهان

بوی ناخوشایند دهان

پر فایده اما بد بو!

شیر بوی سیر را از بین می‌برد

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.