تبیان، دستیار زندگی
پیشکسوت عرصه روابط عمومی و استاد دانشگاه تاکید کرد: روابط عمومی ها باید از منفعل بودن پرهیز کرده و با خلاقیت و نوآوری در حرفه خود عنصری فعال باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استاد دانشگاه تهران: روابط عمومی ها باید تحلیلگر و فعال باشند

باقر ساروخانی

پیشکسوت عرصه روابط عمومی و استاد دانشگاه تاکید کرد: روابط عمومی ها باید از منفعل بودن پرهیز کرده و با خلاقیت و نوآوری در حرفه خود عنصری فعال باشند.

به گزارش روابط عمومی، باقر ساروخانی عصر دوشنبه در آیین اختتامیه نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی هاثˆ تولید، خلاقیت، نوآوری، مخاطب محوری و القاء درست پیام را از ویژگی های یک روابط عمومی خوب برشمرد و گفت: حرکت روابط عمومی ها باید توام با خلاقیت و تولید باشد.

وی، داشتن توان ذاتی، استعداد، تجربه و انگیزش را از دیگر ویژگی های بارز یک روابط عمومی خوب و خلاق عنوان کرد و گفت: اگر افراد در روابط عمومی ها بتوانند این شاخصه ها را داشته باشند به طور یقین در جذب مخاطب و القای پیام خود موفق عمل خواهند کرد.

این استاد دانشگاه همچنین تحلیل دیدگاه ها و استفاده از تجربه های دیگران که بتواند آنها را برای انتقال پیام درجامعه کمک کند، یک ویژگی بارز دیگر روابط عمومی های خوب و فعال برشمرد.

ساروخانی افزود: روابط عمومی ها همچنین می توانند سه زبانه باشند یعنی نوشتاری، گفتار و زبان بدن (مکمل زبان رسمی) داشته و پیام خود را به خوبی به جامعه و افراد منتقل کنند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات یک نگاه و یک اشاره می تواند دریایی از پیام ها را منتقل کند که شاید صدها نوشته قادر به این کار نباشد از این رو باید اینگونه حرکات بدن در جهتی که جذب مخاطب را در پی داشته باشد مورد استفاده قرار گیرد.

این پیشکسوت عرصه روابط عمومی تاکید کرد: تولیدات روابط عمومی ها ابتدا باید در دل آنها و سپس در قلب دیگران بنشیند که این مهم با اعتقاد راسخ افراد در روابط عمومی ها انجام خواهد شد.

آیین اختتامیه نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی ها عصر امروز با حضور محمدرضا صادق مشاور مطبوعاتی و رسانه ای رییس جمهوری، محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران و جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرصه روابط عمومی در هتل ارم تهران در حال برگزاری است.

تنظیم: هومن بهلولی