تبیان، دستیار زندگی
تندیس جام جهانی فوتبال قبل از دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و آرژانتین در مسابقات جام جهانی برزیل در ورزشگاه آزادی نصب شد. سازنده این تندیس می گوید ایده این کار را از ورزشگاه امارات لندن و بعد از یکی از مسابقات تیم آرسنال در لیگ برتر گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نصب تندیس جام جهانی در ورزشگاه آزادی


تندیس جام جهانی فوتبال قبل از دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و آرژانتین در مسابقات جام جهانی برزیل در ورزشگاه آزادی نصب شد. سازنده این تندیس می‌گوید ایده این کار را از ورزشگاه امارات لندن و بعد از یکی از مسابقات تیم آرسنال در لیگ برتر گرفته است.

نصب تندیس جام جهانی در ورزشگاه آزادی

تندیس جام جهانی فوتبال چند روز پیش در ورودی غربی ورزشگاه آزادی و مقابل ورودی جایگاه ویژه جایگزین تندیسی توپی شد که چندین سال در آن محل نصب شده بود. این تندیس جدید با وزنی در حدود 400 کیلوگرم و از جنس فایبرگلاس مسلح است که با پایه، ارتفاعی در حدود 5 متر دارد.

دهقان محمدی سازنده این تندیس است که به گفته وی، ایده اولیه نصب تندیس جام جهانی در ورزشگاه آزادی در زمستان گذشته و در یکی از مسابقات لیگ برتر انگلستان به ذهنش خطور کرده، در این خصوص گفت: زمستان گذشته برای تماشای یکی از بازی‌های آرسنال به ورزشگاه امارت رفته بودم که با تندیس "تیری آنری" مهاجم پیشین آرسنال مواجه شدم. همانجا به ذهنم رسید که چرا ما نباید در ورزشگاه‌هایمان چنین تندیسی داشته باشیم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت آزادی