تبیان، دستیار زندگی
هنگ اكران "وقتی همه خواب بودند" به كارگردانی فریدون حسن‌پور  از روز چهارشنبه در سینما فرهنگ آغاز می‌شود. فرشته طائرپور تهیه‌كننده این فیلم اعلام كرد:علی رغم تصمیم قبلی مبنی برعدم اكران فیلم، به احترام مذاكرات انجام شده ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وقتی همه خواب بودند از چهارشنبه در سینما فرهنگ

اكران "وقتی همه خواب بودند" به كارگردانی فریدون حسن‌پور  از روز چهارشنبه در سینما فرهنگ آغاز می‌شود.

فرشته طائرپور تهیه‌كننده این فیلم اعلام كرد:علی رغم تصمیم قبلی مبنی برعدم اكران فیلم، به احترام مذاكرات انجام شده فیلم "وقتی همه خواب بودند" از عید سعید فطر اكران خود را در سینما فرهنگ آغاز خواهد كرد.همچنین سایر سینماهای هماهنگ شده برای اكران این فیلم نیز از هفته‌ی آینده به مجموع سینماهای این فیلم می‌پیوندند.

این تهیه‌كننده گفت: اما همچنان این سوال باقی است كه آیا فیلی مانند "وقتی همه خواب بودند" با توجه به ارزشهای موضوعی و برخورداری از استانداردهای سینمای حرفه‌ای باید با چنین اكرانی مواجه شود.

طائرپور در پاسخ به اینكه با توجه به محدودیت زمانی برای اطلاع‌رسانی اكران چه برنامه‌ریزی انجام شده است، گفت: تنها امیدواریم برخورد حامیانه صدا و سیما در این ماجرا این فیلم را نجات دهد و تا حدی مرحومیت‌های برخواسته از شرایط اكران را در مورد آن جبران نماید.

وی ادامه داد: مایه تاسف است كه این فیلم با وجود اكران در ایام سال تحصیلی كوچكترین امیدی به حمایت وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند داشته باشد.

به گزارش ایسنا، "وقتی همه خواب بودند" به كارگردانی فریدون حسن‌پورقصه بی‌بی سلیمه، مامای پیر و محبوب روستای تازه‌آباد است كه بالاخره پس از سالها انتظار نوبت سفرش به خانه خدا فرا رسیده . بی‌بی در حال خداحافظی و حلالیت‌طلبی از اهالی ده است كه خبر می‌رسد اجازه سفرندارد .هیچ كس نمی‌خواهد این خبر تلخ را به بی‌بی بدهد.جز مش كریم. از سوی دیگر بچه‌ها و نصیر ساده دل، تصمیم می‌گیرند بی‌بی را به مراد دل برسانند و خودشان او را به مكه ببرند.

در"وقتی همه خواب بودند" گلاب آدینه،محمدرضا فروتن،صادق صفایی،غزل شاكری و دو نوجوان دیلمانی به ایفاء نقش می‌پردازند.

این فیلم برگزیده جایزه بهترین فیلم از هیات داوران فیلمهای معناگرا و بین‌المذهب جشنواره فیلم فجر، برنده جایزه ویژه وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره فجر، جایزه ویژه وزیر آموزش و پرورش و انتخاب شده در جشنواره‌های الوان نیویورك و فیلمهای مذهبی در ایتالیا است.