تبیان، دستیار زندگی

تقویت قوای جنسی با این گیاهان (2)

در قسمت اول این مطلب گفتیم که اختلالات جنسی در طول زندگی هر کسی بروز می‌کنند. گفتیم که گیاهان به طور طبیعی می‌توانند این مشکل را رفع و یا حداقل از پیشرفت آن جلوگیری کنند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گیاهان دارویی ،  میل جنسی ،  تقویت قوای جنسی  ، گل مغربی ، قاصدک ،  مرزه ،  جو دو سر  ، گیاهان دارویی ،

در بخش نخست، گیاهانی مانند گزنه، الوتروکوکوس، دارچین، گیاه دامیانا، جینسنگ قرمز و انار را خدمتتان معرفی کردیم و در قسمت دوم و پایانی این مطلب چهار گیاه دیگر را معرفی و خواص آن‌ها را بررسی می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

 

گل مغربی برای مقابله با خشکی واژن

نتایج بررسی‌های محققان فرانسوی که در سال 2003 به چاپ رسیده است نشان می‌دهد از هر شش زن، یک زن از خشکی واژینال رنج می‌برد. این مشکل که در دوره‌ی یائسگی و به دلیل افت ترشح استروژن بروز می‌کند، در خانم‌های جوان هم دیده شده و باعث ایجاد درد و ناراحتی در رابطه‌ی جنسی می‌شود. برای رفع این مشکل می‌توانید به گل مغربی اعتماد کنید. این گل خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد. دانه‌های گل مغربی سرشار از اسیدهای چرب ضروری به ویژه امگا 6 ها می‌باشد که با خشکی مخاط واژن مقابله می‌کند.

روش استفاده

از روغن گل مغربی به صورت روزانه و موضعی استفاده کنید. این روغن در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. توصیه می‌کنیم قبل از مصرف با یک متخصص زنان مشورت کنید. توجه داشته باشید افرادی که دچار بیماری مانند صرع هستند و همچنین خانم‌های باردار نباید از این روغن استفاده کنند.

 

جو دو سر برای تحریک ترشح تستوسترون

هر چه سن بالا می‌رود، میزان تستوسترون ترشح‌شده در آقایان کاهش پیدا می‌کند. این کمبود می‌تواند زمینه‌ساز بروز مشکلات جنسی و اختلالات نعوظی و غیره شود. برای مقابله با این مشکل، جو دو سر را پیشنهاد می‌کنیم. جو دو سر حاوی ماده‌ای به نام «آونین» است که باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی شده و ترشح تستوسترون را فعال می‌کند. به همین دلیل هم می‌تواند باعث افزایش میل جنسی و بهبود کیفیت نعوظ شود.

روش مصرف

می‌توانید 30 گرم دانه‌ی جو دو سر را در یک لیتر آب ریخته و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. اجازه دهید محلولتان خنک شود. می‌توانید به مدت دو تا سه هفته روزانه یک تا دو فنجان از این جوشانده میل کنید.

همچنین می‌توانید 150 گرم جو دو سر را به مدت 1 ساعت در 3 لیتر آب بخیسانید و سپس به مدت 15 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و داخل وان حمام بریزید. حمام کردن با این محلول (هفته‌ای یک مرتبه) باعث افزایش میل جنسی شده و آرام‌بخش فوق‌العاده‌ی بدن است.

توجه داشته باشید که استفاده از جو دو سر برای خانم‌های باردار و شیرده مورد منع مصرف دارد. گیاهان مواد بی‌ضرری نیستند و باید در مصرف آن‌ها احتیاط کرد.

از گیاه قاصدک ماده‌ی قوی و طبیعی به نام «شریزین» می‌گیرند و این ترکیب باعث کند یا مسدود شدن فعالیت آنزیمی می‌شود که وظیفه‌ی تبدیل تستوسترون را به استروژن بر عهده دارد. به این ترتیب نیز جلوی افت ترشح هورمون مردانه‌ی تستوسترون گرفته شده و اختلالات جنسی برطرف می‌شود

 

مرزه برای مقابله با ناتوانی جنسی

ناتوانی جنسی در آقایان به معنای عدم ایجاد رابطه است. همین مسئله هم روی روابط زناشویی آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. مرزه برای درمان ناتوانی‌هایی که منشأ روحی روانی یا عملکردی دارند موثر است و می‌تواند باعث رفع ناتوانی و بهبود کیفیت نعوظ شود.

روش مصرف

10 گرم مرزه‌ی خشک را در یک فنجان بزرگ آب جوش ریخته و به مدت 10 دقیقه دم کرده و صاف کنید. می‌توانید به مدت 3 ماه شب‌ها بعد از شام یک فنجان از این دمنوش را میل کنید. اگر بهبودی در وضعیتتان دیده نشد حتماً به پزشک مراجعه کنید. حواستان باشد در مصرف داروهای گیاهی نیز نباید دچار افراط شد و از میزانی که اشاره می‌شود بیشتر مصرف کرد.

 

گیاه قاصدک برای مقابله با کاهش هورمون‌ها

کاهش میزان هورمون تستوسترون که با افزایش سن اتفاق می‌افتد باعث نارضایتی‌های جنسی می‌شود. در آقایان این افت هورمون‌ها خود را با مشکلات نعوظی نشان می‌دهد و در خانم‌ها با کاهش میل جنسی. برای مقابله با چنین مشکلاتی می‌توان از گیاه قاصدک استفاده کرد. از گیاه قاصدک ماده‌ی قوی و طبیعی به نام «شریزین» می‌گیرند و این ترکیب باعث کند یا مسدود شدن فعالیت آنزیمی می‌شود که وظیفه‌ی تبدیل تستوسترون را به استروژن بر عهده دارد. به این ترتیب نیز جلوی افت ترشح هورمون مردانه‌ی تستوسترون گرفته شده و اختلالات جنسی برطرف می‌شود.

روش استفاده

15 گرم گل و برگ خشک گیاه قاصدک را با یک فنجان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم و سپس صاف کنید. می‌توانید از این دمنوش صبح، ظهر (بین غذا) و شب (قبل از خواب) یک فنجان میل کنید. یک ماه مصرف کافی است. یا اینکه می‌توانید صبح و شب با غذا یک عدد کپسول 500 میلی‌گرمی آن را مصرف کنید. توجه داشته باشید که مصرف گیاه قاصدک برای خانم‌های باردار و شیرده مورد منع مصرف دارد. این گیاه نباید با داروهای دیگری مانند داروهای آرام‌بخش و باربیتورات‌ها (داروهای خواب و غیره) مصرف شود.


مطالب مرتبط:

 7+1 گیاه برای افزایش قدرت باروری

گیاهان ضد ‌روماتیسم

چند گیاه خوب برای تقویت حافظه‌ی شما

دانستنی‌های دمنوش‌ها: دمنوش؛ هرچه تازه‌تر، بهتر

ارتباط غذا با عمل آمیزش در طب سنتی

غذاهای ویژه‌ بانوان: ورود آقایان ممنوع!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.