تبیان، دستیار زندگی
گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) پرونده های مدارس موصل را برای یافتن دختران مجرد به منظور استفاده از آنان در جهاد نکاح زیر و رو کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داعش به دنبال دختران مجرد عراقی


گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) پرونده های مدارس موصل را برای یافتن دختران مجرد به منظور استفاده از آنان در جهاد نکاح زیر و رو کرد.

پایگاه خبری عین العراق نوشت: منابع آگاه در استان نینوا گفتند سازمان تروریستی داعش در اکثر دبیرستان های دخترانه موصل، پرونده های دانش آموزان را برای یافتن دختران مجرد بررسی کرده است تا بتواند از آنان برای عمل جهاد نکاح اعضای خود استفاده کند.

داعش، جهاد نکاح

این منابع افزودند: پیش از این داعش، اعلامیه هایی را پخش کرده و از اهالی موصل خواسته بود دخترانی را برای جهاد نکاح به این گروه معرفی کنند.

روزنامه ایندیپندنت انگلیس در گزارش اعلام کرد در حالیکه ارتش عراق و عناصر داعش در اطراف پالایشگاه نفت بیجی نبرد سهمگینی دارند، شهروندان شهر بیجی از اقدام اعضای داعش که خانه به خانه در محله های این شهر به دنبال شمارش و ثبت زنان مجرد و متأهل در هر منزل مسکونی هستند به شدت وحشت زده شده اند.

یک شهروند عراقی ساکن به نام "ابو لهید" به خبرنگار ایندیپندنت گفته است که "من به آن ها گفتم تنها دو زن در این خانه حضور دارند که هر دو نیز متأهل هستند. آن ها (عناصر داعش) می گویند که بسیاری از مجاهدین (افراد مسلح) ازدواج نکرده اند و زن می خواهند. آن ها اصرار داشتند داخل خانه من شوند و به کارت شناسایی زن ها (که نشان دهنده وضعیت تأهل زنان است) نگاه کنند."

موضع های ضد و نقیض امریکا در برابر داعش

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا پس از سه سال حمایت های گسترده تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی واشنگتن از گروه‌های مسلح ضدسوری به ویژه داعش، این گروه تروریستی را «خطری برای منطقه و متحدان خاورمیانه ای کاخ سفید» خوانده است.

باراک اوباما در گفت‌وگو با تلویزیون سی بی اس آمریکا که یکشنبه شب انجام شد، با اشاره به پیشروی گروه تروریستی داعش گفت: ایران و سوریه یک خطر متوسط و بلند مدت برای آمریکا خواهند بود اما گروه های دیگر خطر فوری تری هستند.

وی گفت: آمریکا به دنبال این نیست که هر جا گروه های افراطی سر برآورندن نیرو پیاده کند. ما باید راهبردی هدفمند تر برای جلب متحدان و تربیت نیروهای محلی داشته باشیم.

نزدیک به 700 گروه مسلح مختلف در حال حاضر در سوریه فعال هستند که هیچ سازمان یا گروه دیگری آنها را رهبری نمی کند. گروههای تندرویی که با تصمیم خود اقدام به کشتار مردم می کنند، شهرها را محاصره کرده و اموال مردم را به غارت می برند و به نیروهای دولتی حمله می کنند

اوباما افزود: مشکل ایجاد شده توسط داعش این است که آن ها عراق را بی ثبات کرده اند و ممکن ثبات همسایگان آن به مانند اردن را تهدید کنند.

اوباما وجود یک جریان معتدل در میان اپوزیسیون سوریه را رد کرد و گفت که این ایده که اگر آمریکا از جریان معتدل در سوریه حمایت می کرد، خلا کنونی در آن کشور به وجود نمی آمد، نادرست است

سناتور آمریکایی: داعش متحد ما در برابر اسد بود

این اظهارات اوباما در حالی است که اخیرا سناتور راند پل از چهره های بانفوذ حزب جمهوریخواه آمریکا علنا اذعان کرد که گروه تروریستی داعش مورد حمایت آمریکا قرار داشته و گفت: ما با داعش در سوریه متحد بوده ایم.

سناتور راند پل از چهره های بانفوذ حزب جمهوریخواه آمریکا علنا اذعان کرد که گروه ترویستی داعش مورد حمایت آمریکا قرار داشته و گفت: ما با داعش در سوریه متحد بوده ایم.

راند پل که روز یکشنبه با تلویزیون سی ان ان آمریکا گفتگو می کرد،افزود: یک دلیل برای قدرت گرفتن داعش این است که ما به متحدان این گروه در سوریه سلاح داده ایم. ما با داعش در سوریه متحد بوده ایم. آن ها رشد کردند چون ما شورشیان را در برابر اسد مسلح کردیم.

وی افزود: داعش اکنون در حال تحرک سریع میان عراق و سوریه است و این وضعیت را پیچیده کرده است.

راند پل پیش بینی کرد که نوری مالکی و گروه های طرفدار دولت عراق بتوانند از بغداد، پایتخت عراق در برابر هجوم تروریست های داعش دفاع کرده و مانع از سقوط پایتخت عراق شوند.

داعش، جهاد نکاح

سناتور پل گفت: پیش بینی من این است که مالکی و نیروهای شیعه بتوانند در برابر پیشروی داعش مقاومت کنند. مالکی سقوط نخواهد کرد و بغداد نیز به دست داعش نخواهد افتاد.

این سناتور آمریکایی در عین حال گفت: جنگ داخلی در عراق ادامه خواهد یافت.

وی وضعیت عراق را به یک ثˆآشفته بازارثˆ تشبیه کرد و گفت: من حاضر نیستم پسرم را برای جنگ به عراق بفرستم!

وی تاکید کرد که با هرگونه مداخله مستقیم نظامی آمریکا در عراق و سوریه مخالف است.

اذعان این سناتور آمریکایی در حالی صورت می گیرد که دولت سوریه، عربستان، قطر و ترکیه و همچنین آمریکا و فرانسه را به پشتیبانی از گروه های تروریستی در دمشق و عناصر القاعده متهم و اعلام کرده بود این کشورها از افراطگرایان به منظور رسیدن به اهداف خود برای تغییر دولت در سوریه بهره می برند.

در سه سال گذشته نماینده دایم سوریه در سازمان ملل بارها خواستار برخورد جدی بان کی مون و شورای امنیت سازمان ملل با ارسال سلاح به گروههای تروریستی در سوریه شده بود.

بشار جعفری گفته بود ارسال سلاح و پول برای برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و همین طور پناه دادن به گروه های مسلح در خاک کشورهای همسایه زمینه افزایش فعالیت گروه های تروریستی و القاعده را در سوریه فراهم کرده است.

آمریکا به دنبال تشکیل ارتش جدید علیه سوریه

در ادامه اخبار جدیدی نیز در راستای اظهارات سناتور امریکایی منتشر شده است. این اخبار اشاره دارند مقامات آمریکایی قصد دارند یک ارتش سوری جدید را برای جنگ در سوریه آموزش دهند.

مقامات آمریکایی قصد دارند یک ارتش سوری جدید را برای جنگ در سوریه آموزش دهند.

بر اساس اطلاعاتی که در آمریکا به بیرون درز کرده است، مقامات آمریکایی قصد دارند یک ارتش سوری جدید را برای جنگ در سوریه آموزش دهند. آمریکا در نظر دارد، ماهانه 600 ستیزه‌جو را به مدت یک سال و نیم آموزش دهد و در این خصوص ارتش آزاد سوریه و ائتلاف معارضان سوریه هیچ نقشی نخواهند داشت.

اعتراف سازمان ملل درباره جنگ در سوریه

اما در آخرین گزارش ها درباره دخالت های خارجی در سوریه عضو کمیته تحقیق وابسته به سازمان ملل در گزارشی پیرامون نقض حقوق بشر در سوریه تاکید کرد که نزدیک به 700 گروه مسلح و مزدور بیگانه در سوریه علیه حکومت این کشور می جنگند و مردم را می کشند.

در حالیکه ارتش عراق و عناصر داعش در اطراف پالایشگاه نفت بیجی نبرد سهمگینی دارند، شهروندان شهر بیجی از اقدام اعضای داعش که خانه به خانه در محله های این شهر به دنبال شمارش و ثبت زنان مجرد و متأهل در هر منزل مسکونی هستند به شدت وحشت زده شده اند

دیل بونتی در گفتگو با خبرگزاری روسی ایتار تاس افزود: مصیبت های ملت سوریه به سبب مزدوران بیگانه و گروههایی نظیر جبهه النصره و داعش همچنان در حال افزایش است .

بونتی گفت: نزدیک به 700 گروه مسلح مختلف در حال حاضر در سوریه فعال هستند که هیچ سازمان یا گروه دیگری آنها را رهبری نمی کند. گروههای تندرویی که با تصمیم خود اقدام به کشتار مردم می کنند، شهرها را محاصره کرده و اموال مردم را به غارت می برند و به نیروهای دولتی حمله می کنند.

این عضو کمیته حقیقت یاب سازمان ملل اعتراف کرد که تعداد افراطیون و مزدوران بیگانه که از کشورهای دیگر وارد سوریه شده اند همچنان در حال افزایش است و هدف اصلی این افراطیون به زعم خود برپایی دولت خلافت و یا دولت اسلامی است.

دیل بونتی تصریح کرد: برخی از این گروهها فقط کارشان این نیست که با دیگر گروههای مسلح بجنگند بلکه برای سیطره بر بخش کوچکی از خاک سوریه جنگ را آغاز کرده اند تا قوانین خود را در آن سرزمین حاکم کنند.

بونتی تصریح کرد: تعداد جنایات بر ضد بشریت و جنایات جنگی به رغم قطعنامه های شورای امنیت همچنان در حال افزایش است به گونه ای که ارسال کمک های انساندوستانه را تقریبا غیر ممکن می کند.

فرآوری : رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع : ایرنا/ تابناک/ تسنیم/ جام جم

مطالب مرتبط:

در خواست جدید ایت الله سیستانی

نیروهای ایران و امریکا در عراق هستند؟

نظر جالب مامور سابق سیا درباره حاج قاسم