تبیان، دستیار زندگی
امیررضا خادم خواستار نظارت جدی سازمان لیگ و سازمان بازرسی کل کشور بر سقف بودجه باشگاه های لیگ برتر فوتبال شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خادم: باید با باشگاه‌های خاطی برخورد شود


امیررضا خادم خواستار نظارت جدی سازمان لیگ و سازمان بازرسی کل کشور بر سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال شد.

فوتبال

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان درباره آیین‌نامه جدید سازمان لیگ مبنی بر این که قراردادهای 15 و 18 میلیاردی برای باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا باید رعایت شود، اظهار کرد: به نظر می‌آید برخی تیم‌ها این قانون را رعایت نمی‌کنند. تاکید، انتظار و خواسته ما ازسازمان لیگ این است. همانطور که با یک کار کارشناسی چنین قانونی تصویب شد، سقف هزینه تیم‌ها برای رقابت‌های لیگ برتر امسال 15 و 18 میلیارد تومان باشد. از طرفی مبالغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی طبق آیین نامه جدید باید در سایت سازمان لیگ قرار گیرد.

وی با تاکید بر این‌ که‌ سازمان بازرسی کل کشور و سازمان لیگ باید بر نحوه هزینه‌کرد تیم‌ها نظارت جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: قرار نیست فقط تیم‌های استقلال و پرسپولیس که طرفداران میلیونی دارند این قانون را رعایت کنند و سایر تیم‌ها که به طور مستیقم یا غیرمستقیم از دستگاه‌های دولتی ارتزاق می‌کنند، مانند قبل قرارداد ببندند.

مامور رسیدگی به پرونده واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خاطرنشان کرد:‌ در شرایطی که تیم‌های حاضر در لیگ برتر حداکثر می‌توانند 15 میلیارد تومان برای بستن قرارداد با 35 بازیکن و هفت و هشت نفر به عنوان کادر فنی هزینه کنند به نظر منطقی نمی‌آید که اقدام به جذب بازیکنان میلیاردی کنند. با رعایت سقف قرارداد هزینه سایر بازیکنانشان را چگونه جذب خواهند کرد؟ اکنون شایعه شده است که رقم قراردادها میلیاردی است. ما از سازمان لیگ و سازمان بازرسی کل کشور انتظار نظارت جدی داریم.

خادم با بیان این‌ که اگر مستنداتی درباره هزینه‌های غیرمتعارف پیدا شود، سازمان لیگ باید برخورد کند، یادآور شد: قطعا باید با مختلفان در چارچوب آیین‌نامه لیگ برخورد شود. کاری که وزارت ورزش و جوانان از چند وقت قبل آغاز کرده تنها مختص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که زیرمجموعه دولت هستند، نیست که همه تیم‌ها باید آیین‌نامه مصوب را رعایت کنند.

وی با تاکید بر این‌ که‌ سازمان بازرسی کل کشور و سازمان لیگ باید بر نحوه هزینه‌کرد تیم‌ها نظارت جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: قرار نیست فقط تیم‌های استقلال و پرسپولیس که طرفداران میلیونی دارند این قانون را رعایت کنند و سایر تیم‌ها که به طور مستیقم یا غیرمستقیم از دستگاه‌های دولتی ارتزاق می‌کنند، مانند قبل قرارداد ببندند

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نتوانسته‌اند برخی از بازیکنانشان را حفظ کنند و این بازیکنان با امضای قراردادهای سنگین جذب سایر تیم‌ها شدند. چارچوب‌ها باید مشخص باشد. به رقم قرارداد بازیکنان ورود نمی‌کنیم اما درباره سقف هزینه‌ها و عملکرد باشگاه‌ها نظارت داریم. بر اساس تفاهمی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های دولتی داشتیم، در قالب دستورالعمل سقف هزینه‌ها به آنها ابلاغ شده است. بنابراین انتظار داریم که این مصوبه رعایت شود.

وی با اشاره به این‌ که به نظر می‌رسد دو، سه تیم این قانون را رعایت نمی‌کنند، تاکید کرد:‌ اگر به طور مستند ثابت شود که دو، سه تیم این قانون را رعایت نمی‌کنند، از مسوولان مربوطه انتظار برخورد داریم. درست نیست که حق دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضایع شود و تنها آنها موظف به رعایت قانون باشند؛ آن هم در شرایطی که باشگاه‌هایی چارچوب‌ها را رعایت نمی‌کنند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا