تبیان، دستیار زندگی
فوتبالیست‌های ایرانی با لباسی که نقش یوز آسیای آن را مزین کرده است وارد بازی‌های جام جهانی شده‌اند؛ و فراغتی به یادماندنی را بین مردم و خصوصاً دانش آموزان به خود اختصاص داده‌اند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعطیلاتی پر تب و تاب با جام جهانی

تعطیلاتی پر تب و تاب با جام جهانی

فوتبالیست‌های ایرانی با لباسی که نقش یوز آسیایی آن را مزین کرده است وارد بازی‌های جام جهانی شده‌اند؛ و فراغتی به یادماندنی را بین مردم و خصوصاً دانش آموزان به خود اختصاص داده‌اند...

این روزها بیشتر از هر زمان دیگر کلمه جام جهانی و فوتبال فراگیر شده است. شور و شوق و هیجانی عجیب در بین مردم حکم فرما شده است، گویی آجیل فروشی‌ها رنگ و روی عید به خود گرفته‌اند. پسرها اکثراً با لباس‌های ورزشی دیده می‌شوند و هم نشینی در خانه‌ها بیشتر شده.

پدرها زودتر به منزل باز می‌گردند و همراه اهل خانه پای تلویزیون می‌نشینند. از هر کس راجع به فراغت، تابستان و برنامه ریزی سوال کنی؟ جواب خواهی گرفت: «تا بعد از جام جهانی همه چیز تعطیل.» کلاس و درس فوق برنامه و... خلاصه تمام برنامه‌های مربوط به تابستان بعد از جام جهانی فوتبال که همه امید داریم با پیروزی کشورمان در مسابقات با انرژی و سر افرازی تابستان خوش و پر باری را پشت سر بگذرانیم.

بگذارید کمی از فوتبال حرفه‌ای بگوییم، فوتبال را 11 بازیکن در قالب یک تیم بازی می‌کنند. می‌دانید که هر تیم مجاز است سه تعویض را در دو نیمه 45 دقیقه‌ای انجام دهد. هدف در این ورزش، زدن توپ با پا به درون دروازه تیم مقابل است که گل (به معنای هدف) نامیده می‌شود. تیمی که بیشترین گل را تا پایان بازی بزند برنده است. بازیکنان می‌توانند توپ را با پا و سر خود حرکت دهند ولی اجازه ندارند به توپ دست بزنند. فقط دروازه بان مجاز است توپ را در محوطه جریمه یا دروازه، با دست لمس یا جا به جا کند. بازیکنی که مرتکب خطا شود، یک ضربه آزاد به نفع تیم مقابل جریمه می‌شود؛ اگر بازیکنی در لحظه زدن ضربه به توپ؛ در مقایسه با توپ و مدافعان، به خط دروازه مقابل نزدیک تر باشد در آفساید قرار گرفته است.

تعطیلاتی پر تب و تاب با جام جهانی

فوتبال ورزشی است که در بین مردم ایران جایگاه بالایی دارد. ورزشی که با ورودش به جام جهانی و بردن پرچم ایران به کشورهای اروپایی باعث غرور و سر افرازی هموطنان می‌شود. ورزشی که در سال 1998 در جام جهانی فرانسه، در بازی حساسی که ایران با امریکا انجام داد؛ در پایان با پیروزی 2 بر 1 به جهانیان نشان داد که ایرانی همه جا می‌تواند به پیروزی برسد.

امسال به دلیل آغاز مسابقات جام جهانی در 23 و 24 خرداد ماه زمان برگزاری امتحانات را چند روز زودتر آغاز کردند. تا تماشای این مسابقات از سوی دانش آموزان باعث تداخل در دروس آن‌ها نشود؛ با اتمام امتحانات بچه‌ها نیز با خیالی راحت تعطیلات پر تب و تاب خود را با دیدن مسابقات هیجان برانگیز فوتبال طی می‌نمایند.

تعطیلاتی پر تب و تاب با جام جهانی

امسال، جام جهانی فوتبال 2014 بیستمین دوره جام جهانی فوتبال است که در کشور برزیل بر‌گزار می‌شود. این بار دومی است که برزیل میزبان جام جهانی می‌شود. در جام جهانی 2014 برزیل، مانند دوره‌های گذشته 32 تیم حضور دارند. که شامل 13 تیم از اروپا، 6 تیم از آمریکای جنوبی (همراه با برزیل)، 5 تیم از آفریقا، 4 تیم از آسیا و 4 تیم از منطقه (آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب) می‌باشند.

در این رقابت‌های فشرده 64 مسابقه در 12 شهر مختلف برزیل برگزار خواهد شد. در این دوره از مسابقات، تمامی قهرمانان دورهای قبلی یعنی برزیل، ایتالیا، آلمان، آرژانتین، اروگوئه،

اسپانیا و فرانسه حضور دارند. بازیکنان ایران با پیراهنی که نماد پرچم کشورمان است وارد برزیل شده‌اند پیراهنی که به طرح یوز آسیایی مزین شده و همه امیدواریم که شاهکار جوانان ایرانی به نادر بودن همان تصویر پیراهنشان باشند چرا که ایرانی یعنی خواستن و توانستن. تابستان امسال تلویزیون بالاترین رتبه را برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان به خود اختصاص داده است. گویی کمتر کسی تا پایان بازی‌های جام جهانی برنامه ریزی خاصی برای تابستان دارد؛ چرا که بیشتر خانواده‌ها هم و غمشان فوتبال است. با امید پیروزی تیم ایران و تعطیلاتی پر تب و تاب با جام جهانی.


مرکز یادگیری سایت تبیان - تهیه: ملیحه قشقایی

تنظیم: مریم فروزان کیا