تبیان، دستیار زندگی
اگر دوست دارید امشب تجربه ی یک هیجان بی نظیر را کنار خانواده ی خود داشته باشید ، نیازی به بلیط رفت و برگشت ندارید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک عشقولانه ی داغ از نوع فوتبالی


قرار ما این است که از هر فرصتی برای گرم تر شدن حال و هوای خانه و ارتباط با همسر استفاده کنیم،قرارمان را فراموش نکنید.

تماشای فوتبال

خیلی ها آرزو دارند تا فوتبال جام جهانی را از نزدیک ببینند ، حضور در استادیوم و فریادهای گروهی هم حال و هوای خود را دارد اما ما می خواهیم به شما پیشنهاد دهیم ،نود دقیقه پر از هیجان را تجربه کنید بدون اینکه از اینجا تا برزیل بروید. شما می توانید در خانه تان یک استودیوم پر شور داشته باشید و از این موقعیت در جهت بهبود روابط تان بهره مند شوید.

همیشه گفته ایم که باید از هر فرصتی برای دلپذیرتر کردن محیط خانه استفاده کرد .گاهی اتفاقات معمولی هم می تواند بهانه ای باشد تا اعضای خانواده به هم نزدیک تر شوند اما اگر حواس تان نباشد ممکن است کاملا برعکس شود یعنی یک موضوع کوچک باعث شود در خانه یک بحران به وجود اید.

یک خانواده برای استمرار روابط دوستانه و شادابی اش نیاز به موقعیت هایی دارد که همه ی افراد به بهانه ی مشترکی کنار هم جمع شوند و شاد باشند.مخصوصا این روزها که هر کس بایک رایانه ی شخصی و یا تلفن همراه در گوشه ای به دهکده ی جهانی وصل می شود و با هم بودن ها در خانه کم رنگ شده است ، باید به دنبال خلق چنین تجربه هایی بود.

فوتبال زنانه !

خیلی از خانم ها از علاقه ی همسرشان به فوتبال شکایت می کنند و از اینکه مجبور هستند بجای سریال به زمین چمن نگاه کنند ، ناراضی اند اما فوتبال می تواند لحظات خیلی شادی را برای خانواده ایجاد کند مخصوصا اگر بازی ملی در پیش باشد ! فوتبال یک ورزش بیشتر مردانه است حتی این روزها که تیم فوتبال بانوان هم تشکیل شده است اما باز هم خانم های زیادی از این ورزش دل خوشی ندارند و از قوانین و زیبایی های آن بی اطلاع اند به همین دلیل یک ساعت و نیم نگاه کردن به افرادی که همه به دنبال یک توپ می دوند ، جذابیتی برای شان نخواهد داشت اما خانم های محترم که دائم از کم حرفی همسرتان شکایت می کنید و می گویید روابط تان خالی از هیجان است ،فرصت را از دست ندهید.

بجای آنکه منتظر شوید تا شرایط خاصی ایجاد شود و شما دو نفر باز هم از کنار هم بودن لذت ببرید ، شرایط موجود را به سمتی که می خواهید سوق دهید و نتیجه اش را ببینید

بجای آنکه مدام از علاقه ی  همسرتان به این ورزش شکایت کنید ، کمی هم با او همقدم شوید.اگر می گویید: چرا او با من هم قدم نمی شود و تکرار سریال دونگی را برای دو مین بار نمی بیند؟ جواب مشخصی برای تان ندارم اما کسی که به دنبال بهبود روابط و یک زندگی عاشقانه است ، نباید منتظر شود تا طرف مقابل برای بهبود زندگی قدمی بردارد .وقتی رابطه ی شما بهتر شود ، مطمئن باشید بیشترین لذت را خواهید برد.بجای آنکه منتظر شوید تا شرایط خاصی ایجاد شود و شما دو نفر باز هم از کنار هم بودن لذت ببرید ، شرایط موجود را به سمتی که می خواهید سوق دهید و نتیجه اش را ببینید.

بد نیست اگر کمی اطلاعات خود را در زمینه ی فوتبال بالا ببرید اما دلیلی ندارد که تمام قوانین انرا بیاموزید آنقدر باشد که بتوانید به این بهانه چند کلامی با هم صحبت کنید.

مهم تر از بالا بردن اطلاعات تان رفتار دوستانه ی شما در مقابل علاقه ی همسرتان به این ورزش است. این روزها کمی بیشتر از قبل کنترل تلویزیون را به دست همسرتان بدهید.بگذارید بی نگرانی بازی ها را نگاه کند و بدانید که در سراسر دنیا افراد زیادی مثل او با علاقه نتایج را پیگیری می کنند.

ایران یا برزیل؟

قرار نیست که فوتبال دوست حرفه ای شوید اما برای بازی ملی امشب که احتمالا برای همسرتان خیلی مهم است ،کمی برنامه ریزی کنید.

خوراکی های مورد علاقه ی او راتهیه کنید. تخمه عضو ثابت دیدن فوتبال است .از ریخته شدن احتمالی پوست تخمه بر روی زمین نترسید،جارو برفی را برای چنین روزهایی ساخته اند .بعضی ها دوست دارند فوتبال را در جمع ببینند .می شود برنامه ریزی کنید که با فامیل یا دوستان خانوادگی تان بازی امشب را ببینید.

شما هم کمی هیجان داشته باشید و خود را بی توجه نشان ندهید.بازی ملی است و تشویق تیم ایران نیاز به تخصص فوتبالی ندارد.

پابه پای نوجوانان

اگر در خانه فرزند نوجوان دارید ، حتما بر غلظت رفتارهای فوتبال دوستانه تان اضافه کنید.البته حواس تان باشد که فرزندتان بیش از حد جذب تیم خاصی نشود.آموزش کنترل هیجان در عین بروز به موقع و مناسب آن چیزی است که او می تواند از شما در خانواده بیاموزد.با هم فریاد بزنید ، شاد شوید و او را در علایق ورزشی اش همراهی کنید.حتی برخی کوچک تر ها هم این روزها با علاقه مسائل مربوط به فوتبال را پیگیری می کنند.

فرصت این شب ها را برای نزدیک تر شدن به فرزندان تان از دست ندهید.اجازه دهید تا آنها حس کنند والدین شان دنیای خیلی متفاوتی با آنها ندارند.

ندا داودی

بخش خانواده ایرانی تبیان


مطالب مرتبط:

تعطیلاتی به یاد ماندنی

آخر هفته‌های عاشقانه

شب‌نشینی‌های فراموش شده

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.