تبیان، دستیار زندگی
همه‌ی ما جمله‌هایی مانند «اراده باید داشت» و یا «همیشه راهی هست» را شنیده‌ایم، اما وقتی پای رژیم گرفتن به میان می‌آید، ممکن است یک چیزی روز به روز این اراده و خواستن را به عقب براند و این بزرگ‌ترین چالش کسانی است که رژیم می‌گیرند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا در رژیم‌تان تقلب می‌کنید؟!

رژیم لاغری


همه‌ی ما جمله‌هایی مانند «اراده باید داشت» و یا «همیشه راهی هست» را شنیده‌ایم، اما وقتی پای رژیم گرفتن به میان می‌آید، ممکن است یک چیزی روز به روز این اراده و خواستن را به عقب براند و این بزرگ‌ترین چالش کسانی است که رژیم می‌گیرند.


اراده کش‌ها (استرس، بی‌برنامه بودن، وسوسه‌ها) همه جا هستند و باعث می‌شوند نتوانید به بعضی غذاها نه بگویید. در این مقاله، متخصص کاهش وزن، سوزان آلبرس، نکاتی را آموزش می‌دهد که جلوی تحلیل رفتن اراده خود را بگیرید.

به خودتان پاداش بدهید

تمام موفقیت‌هایی که در طول روز بدست آورده‌اید، چه کوچک و چه بزرگ را در دفترچه‌ای یادداشت کنید. هر وقت حس کردید خسته شدید، نگاهی به لیست موفقیت‌هایی که بدست آورده‌اید بکنید و ببینید که قبلاً چه کارهایی را توانسته‌اید انجام دهید، پس دوباره هم می‌توانید. این کار به شما انرژی می‌دهد و می‌توانید اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

بیشتر بخوابید

برای خواب، وقت بیشتری بگذارید (مثلاً هر شب 7 تا 9 ساعت) به قدرت اراده خود با تنظیم کردن هورمون‌های اشتها کمک کنید. وقتی می‌خوابید، سطح این هورمون‌ها به صورت خودکار پایین می‌آید و احساس گرسنگی فروکش می‌کند.

بسیاری از ما به میان‌وعده اهمیت نمی‌دهیم و اگر هم این کار را بکنیم، میان‌وعده‌ی خوبی انتخاب نمی‌کنیم. نخوردن میان‌وعده باعث می‌شود در وعده‌های اصلی، میل به غذا خوردن در ما بیشتر شود و همچنین تأثیرات بدی روی متابولیسم هم دارد.

به میان‌وعده، اهمیت دهید

بسیاری از ما به میان‌وعده اهمیت نمی‌دهیم و اگر هم این کار را بکنیم، میان‌وعده‌ی خوبی انتخاب نمی‌کنیم. نخوردن میان‌وعده باعث می‌شود در وعده‌های اصلی، میل به غذا خوردن در ما بیشتر شود و همچنین تأثیرات بدی روی متابولیسم هم دارد؛ و اما خوردن میان‌وعده نادرست و یا بد موقع هم باعث خراب شدن رژیم می‌شود. چگونه؟ اگر میان‌وعده‌ای بخوریم که دارای کربوهیدرات ساده است و زود جذب می‌شود، در اصل به اشتهای خود کمک کرده‌ایم، و اگر میان‌وعده نزدیک به وعده اصلی استفاده شود، کاهش وزن، کند و یا متوقف می‌شود. بهتر است از میوه، سبزیجات و پروتئین‌ها به عنوان میان‌وعده استفاده کنید. همیشه میان‌وعده‌ها را آماده‌ی استفاده خود کنید تا به راحتی در دسترس باشند.


باشگاه کاربران تبیان - برگرفته از وبلاگ: سلامت

مطالب مرتبط:

این كارها چاقتان می‌كند!

رژیم غذایی برای رفع چاقی شکمی

رژیم لاغری بدون گرسنگی!

كوچك كردن شكم در 6 هفته!

مهم‌ترین دلایل چاقی

8 دلیل پایین نیامدن وزن!