تبیان، دستیار زندگی
کم کم به روزهای برگزاری کنکور نزدیک می شویم و کنکوری ها خود را آماده شرکت در مسابقه نفسگیر ورود به دانشگاه ها و مۆسسات آموزش عالی می کنند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آماده‌باش کنکوری‌ها برای مسابقه‌ای نفسگیر

کم کم به روزهای برگزاری کنکور نزدیک می‌شویم و کنکوری‌ها خود را آماده شرکت در مسابقه نفسگیر ورود به دانشگاه‌ها و مۆسسات آموزش عالی می‌کنند.

سامانه سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا پایان اسفند باز است

امسال یك میلیون و 31هزار و 322نفر در كنكور 93ثبت‌نام كرده‌اند كه 59/4درصد داوطلبان این دوره را زنان تشكیل می‌دهند. كنكور امسال در صبح و بعداز ظهر روزهای پنجم و ششم تیر و صبح هفتم تیر در 364شهرستان و بخش و 15كشور خارجی برگزار می‌شود.

كنكور داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح و گروه آزمایشی هنر بعداز ظهر پنجم تیر‌ماه برگزار خواهد شد. كنكور گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعداز ظهر 6تیر و همچنین كنكور گروه آزمایشی علوم انسانی صبح 7تیر‌ماه برگزار می‌شود.

برای شركت در جلسه كنكور همراه‌داشتن پرینت كارت و اصل كارت ملی یا اصل شناسنامه عكس‌دار و ارائه آن الزامی است. داوطلبانی كه در 2یا 3گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید افزون بر تهیه پرینت كارت شركت در آزمون گروه آزمایشی اصلی نسبت به تهیه پرینت كارت شركت در آزمون گروه‌های آزمایشی دوم و سوم نیز اقدام كنند.

توصیه به داوطلبان

كمتر از 10روز به برگزاری كنكور 93مانده است و كنكوری‌ها در حال جمع‌بندی آموخته‌های خود هستند و برخی نیز دغدغه‌ها و نگرانی‌های خاص خود را دارند؛ این در حالی است كه باید تمركز بیشتری روی آنچه تا‌كنون خوانده‌اند داشته باشند.

به گفته بهروز فتحی، كارشناس آموزش و پرورش دلایل مختلفی برای نبود تمركز برخی داوطلبان وجود دارد. مهم‌ترین عامل فقدان تمركز ناشی از شلوغ‌بودن و آلودگی صوتی محیط است و در زمینه تمركز دچار مشكل می‌شوند، پس باید برای افزایش تمركز در مكان آرامی حضور یابند. او با بیان اینكه داوطلبان با انجام چند تمرین ساده می‌توانند قدرت تمركز خود را افزایش دهند به آنها توصیه كرد:‌ به چیزی جز موضوع مطالعه فكر نكنند، دقت كنند كه هنگام تمركز روی مطالعه به‌رۆیا فرو نروند و خواب آلود نباشند و هنگامی‌كه احساس می‌‌كنند فكرشان به مسائل دیگر مشغول شده، مطالعه را متوقف كنند تا دوباره متمركز شوند. به‌تدریج پیش بروند و ذهن خود را خسته نكنند تا به نتیجه بهتری دست یابند.

به داوطلبان شركت‌كننده در این كنكور توصیه می‌شود در فرصت باقیمانده فقط به مرور مورد یا مواردی كه اشكال دارند بپردازند و سعی كنند در خانه نسبت به‌خودآزمایی برای آمادگی حضور در جلسه كنكور و پاسخگویی به سۆالات و مدیریت زمان بپردازند.

13 دانش آموز شهرستان رامسر رتبه های زیر1000 كنكور سراسری را كسب كردند

داوطلبان می‌توانند دفترچه‌های كنكور عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی انتخابی خود از كنكور سال گذشته را برای این هدف انتخاب و با رعایت ضوابط نسبت به پاسخگویی به سۆالات آن اقدام كنند. داوطلبان می‌توانند در پایان هر جلسه كنكور شماره سۆال یا سۆالاتی را كه پاسخ نداده‌اند یا اشتباه پاسخ داده‌اند یادداشت و به یادگیری مطالب مربوط به سۆالات مذكور بپردازند.

یك كارشناس تغذیه نیز گفت: داوطلبان كنكور سعی كنند 5تا 6 میان وعده غذایی داشته باشند و یك وعده را حذف نكنند. مواد غذایی شامل شیر و لبنیات، نان و غلات، سبزی‌ها و گوشت و مواد پروتئینی، در برنامه غذایی روزانه آنها گنجانده شود. استفاده از نان و غلات سبوس‌دار همچون نان‌های سنگك و تافتون بر نان‌های لواش، باگت و فرانسوی ترجیح دارد. استفاده روزانه از سبزی و میوه تازه و سالم لازم است. از مصرف غذاهای سرخ شده و تحت فرایند قرار گرفته چون كنسروها اجتناب كنند. استفاده كافی از مایعات و نوشیدنی‌ها در روزهای گرم سال ضروری است. چای، قهوه و نسكافه را نباید بیش از حد معمول مورد استفاده قرار بدهند. نوشیدن یك لیوان شیر ولرم یا گرم می‌تواند موجب آرامش شود. برخی میوه‌ها نظیر موز و انگور نیز همین خاصیت را دارند. استفاده از یك لیوان شیر ولرم در شب امتحان می‌تواند در حفظ آرامش و داشتن یك خواب خوب كمك كند.

دریافت كارت ورود به جلسه آزمون

برای کنکور ۹۳ چه منابعی را مطالعه کنیم؟

براساس اطلاعیه سازمان سنجش داوطلبان باید از اول تا چهارم تیر از كارت‌های ورود به جلسه كنكور كه روی سایت سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh.org قرار می‌گیرد پرینت تهیه كنند. به گفته مشاورعالی سازمان سنجش آموزش كشور تهیه پرینت با وارد كردن شماره سریال كارت اعتباری ثبت‌نام 12رقمی و شماره شناسنامه یا شماره پرونده و كد رهگیری ثبت‌نام و نام و نام خانوادگی، كد ملی و سریال شناسنامه امكان پذیر است.

حسین توكلی درباره داوطلبانی كه به‌دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات كاربری مورد نیاز، موفق به تهیه پرینت كارت شركت در آزمون خود نمی‌شوند، اظهار كرد: این گروه از داوطلبان باید با همراه داشتن كارت ملی یا شناسنامه عكس‌دار شخصاً طی روزهای سوم و چهارم تیر به باجه رفع‌نقص كه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شده است، مراجعه كنند.


مرکز یادگیری سایت تبیان

منبع: همشهری آنلاین