تبیان، دستیار زندگی
چند وقتی است رابطه مان سرد شده، احساس می کنم فکرش جای دیگری است حتی گاهی گمان می کنم پای زنی دیگر در میان است!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : نسرین صفری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فایل های خصوصی همسر سربه زیر من!


چند وقتی است رابطه مان سرد شده، احساس می کنم فکرش جای دیگری است حتی گاهی گمان می کنم پای زنی دیگر در میان است!

اینترنت

چند باری حتی جیب هایش را گشته ام و تلفن همراهش را هم چک کرده ام اما خبری نبوده و هیچ چیزی مشکوکی پیدا نکرده ام. البته من بی خبر از همه جا فکر می کردم همسرم، مرد سربه زیری است و به زن ها نگاه نمی کند، همیشه سر وقت خانه می آید و برای بیرون بودن هم بهانه های عجیب و غریب نمی گیرد. البته به او شک کرده بودم چون نسبت به سابق کم کار شده بود؛ می گفت:" کارش به گونه ای شده که مجبور است خانه باشد و با رایانه کارهایش را انجام دهد". در اتاقی به تنهایی می نشست و ....

یک بار از سرکنجکاوی در اتاق را بی اطلاع باز کردم،عصبانی شد و پرخاش کرد...

این کارش باعث کنجکاویم شد، روزی که خانه نبود به سختی با وارد کردن پس وردهای مختلف توانستم وارد صفحه رایانه اش شوم و... اینجا بود که دستش رو شد و فهمیدم ماجرا از چه قرار است؟! این همسر سر به زیر من، تصاویر و فیلم هایی را در رایانه اش ذخیره کرده بود که هرگز گمان نمی کردم اهل تماشای این گونه برنامه ها باشد!!حالا احساس می کنم اورا نمی شناسم، سالهای جوانی و زندگی ام بر باد رفته است، از این سادگی خودم و اطمینان بیش از حدم به او ناراحتم، حالا می فهمم که چرا او روز به روز از من دورتر می شود!!!

امروزه به واسطه پیشرفت تکنولوژی و ورود بسیاری از اسباب تصویری، بسیاری از افراد بالاخص جوانان در معرض پورنوگراف قرار گرفته اند. جذابیت های دیداری و تنوع اسباب عرضه آن (فیلم، کتاب، عکس و... ) باعث شده است حتی برخی از افراد متاهل نیز در جستجوی کسب لذت از آن برآیند و آن را بر ارتباط مشروع زناشویی شان ترجیح دهند. این واقعه ای است که متاسفانه مرد و زن نمی شناسد و می تواند هر دو جنس را درگیر خود سازد اگرچه آمار نشان داده است میزان شیوع آن در مردان بیش از زنان است. با توجه به اهمیت این موضوع، در این یادداشت و یادداشت های بعدی سعی خواهیم کرد شما را بیشتر با این عادت همسرتان که بوی اعتیاد به خود گرفته است، و با دلایل بروز این اتفاق و چگونگی برخورد درست و موثر با آن آشنا سازیم.

شاید فقط کنجکاوی است؟!!

درست است که همسرتان را در حال مشاهده پورنو دیده اید و هزاران فکر ناخوشایند هم، در سرتان پرورانده اید! شاید هم  احساس کرده اید زندگی تان دچار بحران شده است و دیر و یا زود از هم خواهد پاشید! و ...

صبر داشته باشید این افکار کاملا درست نیست و زندگی تان هنوز از دست نرفته است! پیش از آن که همه چیز را تمام شده بدانید و کاسه چه کنم چه کنم بدست بگیرید، بهتر است در جستجوی این باشید که ماجرا تا کجا پیش رفته است!  گاهی دیدن پورنو فقط یک کنجکاوی ساده و یا تفریحی موقت است که بعد از مدت کوتاهی نیز برای همیشه متوقف می شود، اما گاهی این کنجکاوی شکل عادت به خود می گیرد و ترجیح برخی از افراد در تجربه لذت ارتباط زناشویی می شود، که بحران دقیقا در همین نقطه است. این مسئله به جنسیت و تاهل هیچ ارتباطی ندارد و مردان و زنان متاهل و یا مجرد می توانند دچار آن شوند. ادامه این وضعیت در مجردها می تواند فرد را برای همیشه از ازدواج گریزان کند و یا در صورت ازدواج، رابطه جنسی هیچ جایگاهی در زندگی مشترک نخواهد داشت و به صورت امتناع و یا تمایل اندک به برقراری رابطه جنسی تظاهر می یابد. لذا، پیش از آن که ماجرا را به بحران تبدیل کنید، سعی کنید میزان وابستگی همسرتان را به این تصاویر بسنجید و بدانید در کدام مرحله قرار دارد.

گاهی دیدن پورنو فقط یک کنجکاوی ساده و یا تفریحی موقت است که بعد از مدت کوتاهی نیز برای همیشه متوقف می شود، اما گاهی این کنجکاوی شکل عادت به خود می گیرد و ترجیح برخی از افراد در تجربه لذت ارتباط زناشویی می شود، که بحران دقیقا در همین نقطه است

وقتی همسرتان معتاد به پورنو می شود که...

همانطور که پیشتر گفته شد سریع قضاوت نکنید و به همسرتان برچسب نزنید. بهتر است نشانه ها را کنار هم بگذارید و به بررسی شرایط بپردازید. زمانی می توانید بگوئید همسرتان به پورنو اعتیاد پیدا کرده است که مثل هر اعتیادی دیگری، فرد وابستگی شدیدی به آن پیدا کند و امکان رهایی از آن نیابد. اگر همسرتان بی هیچ توجهی به زندگی، شما و فرزندانتان ساعتهای زیادی از روز را صرف تماشای تصاویر پورنو می کند و زمان کمتری را برای بودن با خانواده  سَر می کند، برای بدست آوردن ابزارش، رفتارهای بی مبالات و آسیب رسانی چون پرداختن پول زیاد، درگیر شدن با مسائل غیرقانونی و... انجام می دهد، از برقراری ارتباط جنسی با شما امتناع می کند، اگر تعداد دفعات آن نسبت به گذشته کاهش شدیدی یافته است، و یا آن که درخواستهای ناموجه ای که منافات دو صد چندانی با رابطه طبیعی جنسی دارد از شما خواستار است و .... می تواند شما را به این اطمینان سوق دهد که همسرتان احتمالا اعتیاد به پورنو پیدا کرده است!(البته دیدن این تصاویر حتی برای یکبار هم اشکال شرعی دارد اما بحث ما بر سر همسری است که بیماری روحی دارد و باید کمک کنید تا از این مشکل خلاص شود.)

از نزدیک شدن به شما امتناع می کند!

روان شناسان معتقدند ریشه بسیاری از مشکلاتی که  افراد در بزرگسالی با آن دست و پنجه نرم می کنند، در دوران کودکی شان نهفته است؛ گرایش به تصاویر پورنو نیز می تواند از این قاعده مستثنی نباشد. اگرهمسرتان"سرد و بی روح" است و رغبت چندانی به رابطه زناشویی نشان نمی دهد و یا آن که به هنگام انجام آن دچار اضطراب، هراس، احساس گناه و ترس می شود باید اندکی تامل نمائید و علت را در گذشته او رصد کنید. گاهی دیدن ناخواسته و ناآگاهانه تصاویر پورن در دوران کودکی، چنین اضطرابی را هم اکنون موجب شده است.

مشاهده تصاویر پورنو، پیش از بلوغ، منجر به تحریک جنسی نمی شود و از آنجایی که کودک هنوز از ارتباط جنسی اطلاعی ندارد و لزوم وجود این روابط را دقیقا درک نمی کند، ممکن است بیشتر به سمت کنجکاوی پیش برود و یا آن که  صحنه ها را نوعی خشونت تصور کند. این مسئله، اگر در بُعد کنجکاوی فعال شود می تواند باعث بیداری زود هنگام به امور جنسی شود و کودک را تا مرز سوء استفاده جنسی نیز به پیش ببرد، اما اگر به صورت خشونتی که نسبت به یک قربانی وارد می شود ، قربانی که غالبا یک جنس مونث است، تصور شود ممکن است نسبت به زنان حس ترحم  و یا حس انزجار از مردان در ذهن کودک حک شود که این احساس ها در بزرگسالی منجر به اضطراب، احساس گناه، اشتغال ذهنی با تصاویر دیده شده، انزجار جنسی و یا حتی ترس و درد از رابطه جنسی می شود.

اگر در گفتگوهای همسرتان متوجه چنین مشکلی شده اید و یا به وجود این مسئله در رابطه تان شک کرده اید، بهتر است این احتمال را یکی از علت های رفتار همسرتان در نظر بگیرید چرا که همه افراد صرفا با چنین دلیلی به سمت این تصاویر گرایش پیدا نمی کنند!

ادامه این مطلب را در" چشم هایی به دنبال تصاویر خوش آب و رنگ! " مقاله مشاهده کنید.

نسرین صفری

بخش خانواده ایرانی تبیان


مطالب مرتبط:

آخرین راه حل ممکن

برو دیگه تو قلبم نیستی

فیس‌بوک و مسابقه ی زیبایی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.