تبیان، دستیار زندگی
چهار روش جدید برای دزدی از شما؛ این مطلب را بخوانید تا در دام سارقان نیفتید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشدار! جدیدترین روش های دزدی

چهار روش جدید برای دزدی از شما؛ این مطلب را بخوانید تا در دام سارقان نیفتید

فرآوری: هانیه اخباریه - بخش اجتماعی تبیان

سرقت

رعایت برخی نکات ساده همانند این که در خیابان کیفمان را در سمت دیوار قرار دهیم تا نقطه کوری ایجاد شود و سارق در انجام نقشه خود ناکام بماند یا قرار دادن پول یا اجسام گرانبها در لباس یا حتی استفاده از جیب مخفی در لباس می‌تواند گره گشا باشد اما آن چیزی که با رعایت تمام این نکات مهم است آن که مردم باید نسبت به اطراف خود هشیار باشند در این مقاله شما را با جدیدترین روش های سرقت آشنا می کنیم.

شیوه جدید دزدی موبایل

یه موتور سوار كه جعبه غذا پشتشه، خیلی ملتمسانه میاد كنارتون و میگه ممكنه به این شماره كه روی جعبه نوشته، زنگ بزنین و بهشون بگین که من آدرس رو پیدا نكردم. نمی‌تونم غذا رو برسونم... موبایلم همراهم نیست!  خب شما هم پیش خودتون میگین فقط یه زنگه دیگه... موبایلمم هم كه پیش خودمه. بعد كه زنگ می‌زنین یه خانوم از اونایی كه خیلی تند حرف میزنن میگه یعنی چی كه پیدا نكرده؟؟؟!؟ اگه ممكنه یه دقیقه گوشی رو بدین بهش تا من آدرس رو دوباره باهاش چك كنم. بعد هم هی حرفشو تكرار می‌كنه و تند و تند حرف می‌زنه.... خب معلومه دیگه موتور سوارم به محض این كه گوشی تون رو بگیره فرار میكنه.

حواستان به پنچری‌های بی‌موقع باشد!

رییس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه نحوه این نوع سرقت براساس اینکه فرد موردنظری که از بانک یا مرکز تجاری بیرون می‌آید، موتور یا خودرو داشته باشد، متفاوت است، می‌گوید که اگر فرد سوار اتومبیل شود، سارق شرایط را بررسی می‌کند که ببیند فرد پول را کجا می‌گذارد، او را دنبال و در شرایط مناسب خودرویش را پنچر می‌کنند.

رییس پلیس آگاهی كشور 76 درصد از سرقت‌های رخ داده در كشور را مربوط به 14 استان دانست، كه از میان این 76 درصد نیز بیش از 65 درصد از آن در مراكز این استان‌ها رخ داده است

وقتی فرد اقدام به پنجر‌گیری می‌کند، سارقان از فرصت استفاده و کیف را سرقت می‌کنند. با این حال اگر هم در خودرو قفل باشد، شیشه را می‌شکنند.

وی در مورد شیوه «خفه‌کنی» نیز گفت که در هنگام سرقت یکی از اصول سارقان آن است که به هر شکل ممکن پول را از مالباخته دور کرده و برای این هدفشان به هرکاری دست می‌زنند گفت: در این شیوه پس از شناسایی مالباخته، در یک مکان خلوت سارقان این فرد را از پشت سر مورد حمله قرار داده و دستانشان را دور گردن این فرد می‌گیرند و در حالی که مالباخته در صدد رها کردن خود و تنفس است، اموال او را می‌ربایند.

تخم‌مرغ‌های گول‌زننده

محمدیان در تشریح دیگر شیوه‌های سرقت، به روش «تخم‌مرغ‌زنی» اشاره کرد و گفت: سارقان به شیشه جلوی اتومبیل‌ شخص تخم‌مرغ پرت می‌کنند. اگر راننده سعی کند از طریق برف‌پاک‌کن شیشه را تمیز کند، باعث آلودگی بیشتر شیشه جلو می‌شود و در نهایت مجبور می‌شود از اتومبیل پیاده شود. در این لحظه سارقان از فرصت استفاده می‌کنند تا سرقت انجام دهند.

وی با بیان اینکه شیوه «کثافت‌مالی» نیز یکی دیگر از شیوه‌های سرقت است گفت: در این شیوه سارقان با پرتاب تخم‌مرغ، گوجه، گل و لای کثیف یا سایر اجسام نسبت به کثیف کردن لباس مالباخته اقدام و هنگامی که این فرد، در حال تمیز کردن لباس خود است از آنان سرقت می‌کنند.

در این روش سارقان فرد موردنظر را تعقیب می‌کنند و تصادف صوری به‌وجود می‌آورند تا مالباخته مجبور شود از اتومبیل پیاده شود و آن موقع است که سرقت وارد مرحله زور‌گیری می‌شود و بررسی‌ها نشان داده است سارقان کیف‌قاپ، از روش زور‌گیری هم استفاده می‌کنند اما ‌ترجیح می‌دهند بیشتر کیف‌قاپی انجام دهند.

او معتقد است بسیاری از این سرقت‌ها همراه با اعمال خشونت انجام می‌شود به همین دلیل این جرایم را «جرایم خشن» می‌نامند و مردم باید حواسشان باشد که با سارقان گلاویز نشوند.

تصادف‌هایی که جدی جدی، صوری می‌شود

وی در ادامه با بیان اینکه سارقان از مالباختگان چند مرتبه بالاتر هستند ادامه می‌دهد که سارق، مالباخته را می‌شناسد در حالی که مالباخته او را نمی‌شناسد، سارق برای سرقتش طرح و برنامه دارد و مالباخته برای دفاع از خود هیچ طرح و برنامه‌ای ندارد، سارقان معمولا بیشتر از یک نفر هستند و معمولا سلاح‌سرد همراه دارند در حالی که مالباخته شهروند عادی است. به شهروندان توصیه کرد هنگامی که با یک کیف‌قاپ یا زورگیر روبرو می‌شوند با او گلاویز نشوند.

«کش‌روی» هم یکی دیگر از شیوه‌های مرسوم سرقت است که رئیس پلیس آگاهی تهران به آن اشاره می‌کند و می‌افزاید: در این شیوه سارقان درهنگام شمارش پول یا به بهانه انتخاب طلا به گونه‌ای اقدام به کش‌روی یا سرقت می‌کنند که فردی متوجه کار آنان نمی‌شود.

سارقان به شیشه جلوی اتومبیل‌ شخص تخم‌مرغ پرت می‌کنند. اگر راننده سعی کند از طریق برف‌پاک‌کن شیشه را تمیز کند، باعث آلودگی بیشتر شیشه جلو می‌شود و در نهایت مجبور می‌شود از اتومبیل پیاده شود. در این لحظه سارقان از فرصت استفاده می‌کنند تا سرقت انجام دهند

رییس پلیس آگاهی تهران در عین حال به شهروندان توصیه می‌کند که به هیچ وجه با سارقان درگیر نشوند چرا که آنان معمولا بیش از دو تن و آماده درگیری هستند تا در صورت مقاومت سریع واکنش نشان دهند و با ضرب و شتم مالباخته اموال او را ببرند.

به گفته محمدیان، رعایت برخی نکات ساده همانند این که در خیابان کیفمان را در سمت دیوار قرار دهیم تا نقطه کوری ایجاد شود و سارق در انجام نقشه خود ناکام بماند یا قرار دادن پول یا اجسام گرانبها در لباس یا حتی استفاده از جیب مخفی در لباس می‌تواند گره گشا باشد اما آن چیزی که با رعایت تمام این نکات مهم است آن که مردم باید نسبت به اطراف خود هشیار باشند.

76 درصد سرقت‌ها در 14 استان

رییس پلیس آگاهی كشور 76 درصد از سرقت‌های رخ داده در كشور را مربوط به 14 استان دانست، كه از میان این 76 درصد نیز بیش از 65 درصد از آن در مراكز این استان‌ها رخ داده است

اعلام سرانه سرقت در سال 92

رییس پلیس آگاهی كشور با اشاره به سرانه سرقت در كشور كه 5/8 به ازای هر هزار نفر است افزود: وزیر كشور و شورای امنیت كشور قول داده‌اند كه موضوع نصب دوربین‌ها در ساختمان‌ها و اماكن را بررسی و در این رابطه با پلیس همكاری كنند.


منابع: الف، عصر ایران، برترین ها

پروسه زورگیری چگونه اجرا می‌شود؟

درآمد جیب برهای "بی آر تی" چقدر است؟

دزدی از قانون،هنرشهروندان