تبیان، دستیار زندگی
قائم مقام ضرغامی درخصوص اعزام نکردن گزارشگری از سوی صداوسیما برای گزارش بازی های تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل، توضیحاتی را مبنی بر اینکه «صرفه جویی هایی صورت گرفت تا از اعزام گزارشگران غیرضروری جلوگیری شود»، ارائه داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاسخ قائم‌مقام ضرغامی درباره نفرستادن گزارشگر به برزیل


قائم مقام ضرغامی درخصوص اعزام نکردن گزارشگری از سوی صداوسیما برای گزارش بازی‌های تیم ملی ایران در جام‌جهانی برزیل، توضیحاتی را مبنی بر اینکه «صرفه‌جویی‌هایی صورت گرفت تا از اعزام گزارشگران غیرضروری جلوگیری شود»، ارائه داد.

فوتبال تلویزیون

حجت‌الاسلام رمضان‌علی موسوی مقدم در پاسخ به پرسشی درخصوص احتمال حضور مزدک میرزایی در برزیل برای گزارش دیگر بازی‌های ایران در جریان جام‌جهانی،‌ خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است، مخاطب است که در حال حاضر استفاده‌ی لازم را از بازی‌های جام‌جهانی می‌برد. هم اینک طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است، بازی‌ها پوشش داده می‌شوند.

قائم مقام رییس سازمان صداوسیما توضیح داد: هم به خاطر ارتقای بهره‌وری و استفاده حداکثری و هم به خاطر جلوگیری از موازی‌کاری‌هایی که انجام می‌شد، تصمیم گرفته شد یک تیم به برزیل اعزام شود که این تیم هم از حیث پوششی و هم از لحاظ فنی تمام شبکه‌ها را پوشش می‌دهد، بنابراین اینکه همچون سنوات گذشته، شبکه‌ی مستقلی را اعزام کنیم، نبوده است.

او با اعتقاد بر اینکه در حال حاضر شبکه‌های تلویزیونی به لحاظ پوشش بازی‌های جام‌جهانی هیچ مشکلی ندارند، ادامه داد: در این بازی‌ها، تلویزیون فناوری‌ها و تکنولوژی‌هایی را به کار گرفته که وجود و حضور بسیاری از گزارشگران را در صحنه بی‌نیاز می‌کند.

موسوی مقدم با اشاره به حضور گزارشگران در برزیل عنوان کرد: در حدی که نیاز به اعزام بود، گزارشگران اعزام شده‌اند و کسانی که اعزام شدند گزارش‌های خود را برای کل شبکه‌ها ارائه می‌دهند. در این زمینه هیچ کمبودی از نظر کمی و کیفی به وجود نیامده است.

قائم مقام ضرغامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: مهم این است که پوشش بازی‌های جام‌جهانی به حد کافی انجام می‌گیرد و هیچ وقفه‌ای در پخش تلویزیونی آن‌ها وجود ندارد. در عین حال با بکارگیری تکنولوژی و فناوری جدیدی که داشتیم این کار انجام می‌گیرد. از طرفی صرفه‌جویی‌های لازم صورت گرفته که از اعزام گزارشگران غیرضروری جلوگیری شود، در نتیجه طبق برنامه‌ریزی کارها پیش می‌رود و آنچه که مهم است مخاطب است که استفاده لازم را می‌برد.

قائم مقام رییس سازمان صداوسیما توضیح داد: هم به خاطر ارتقای بهره‌وری و استفاده حداکثری و هم به خاطر جلوگیری از موازی‌کاری‌هایی که انجام می‌شد، تصمیم گرفته شد یک تیم به برزیل اعزام شود که این تیم هم از حیث پوششی و هم از لحاظ فنی تمام شبکه‌ها را پوشش می‌دهد، بنابراین اینکه همچون سنوات گذشته، شبکه‌ی مستقلی را اعزام کنیم، نبوده است

موسوی مقدم در بخش دیگری از این گفت‌وگو به فرمت شبکه اچ‌دی که همزمان با بازی‌های لیگ جهانی والیبال در تلویزیون راه‌اندازی شده است، اشاره کرد و گفت: شبکه اچ‌دی تست در حال حاضر به شکل آزمایشی و تستی راه‌اندازی شده که در آن مسابقات ورزشی را پخش می‌کنند. پس از آنکه اشکالات این شبکه برطرف شود، این فرمت به شبکه‌های دیگر توسعه پیدا می‌کند.

وی درخصوص ساختار شبکه اچ‌دی توضیح داد: ساختار اچ‌دی به نوعی است که باید همه شبکه‌ها را به این نوع فرمت تبدیل کنیم، در نتیجه برای اینکه بتوانیم این ساختار را زیر تست ببریم، از یکی از شبکه‌ها در مسابقات لیگ جهانی استفاده کردیم تا اشکالات برطرف شود.

16 سال پیش جواد خیابانی برای گزارشگری بازی‌های ایران در جام‌جهانی راهی فرانسه شد و هشت سال قبل نیز عادل فردوسی‌پور به آلمان رفت. در جام‌جهانی برزیل هم از مزدک میرزایی به عنوان گزارشگر اعزامی ایران به برزیل نام برده می‌شد.

برای دیدن تمام اخبار جام جهانی اینجا را کلیک کنید

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا