تبیان، دستیار زندگی
سایت فیفا پس از تساوی ایران برابر نیجریه نوشت که گل ها در بازی این دو تیم خشک شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب جهانی از بازی ایران در رسانه ها


سایت‌های خبری مختلف بین‌المللی اظهار نظرهایی درباره مسابقه ایران با نیجریه ارائه کردند که در کل تمامی این اظهارنظرها مبنی بر کسل‌کننده بودن این مسابقه در مقایسه با 12 دیدار برگزار شده این دوره از جام جهانی بود.


ایرن و نیجریه

اکثر سایت‌های بین‌المللی که مسابقات فوتبال بیستمین دوره جام جهانی فوتبال را تحت پوشش خبری خود قرار داده‌اند، سیزدهمین مسابقه جام جهانی 2014 برزیل بین دو تیم فوتبال ایران و نیجریه را هم لحظه به لحظه منعکس کرده و در نهایت اظهار نظر خود را درباره این مسابقه فوتبال ارائه دادند.

سایت تلگراف درباره مسابقه فوتبال ایران و نیجریه اینچنین اظهار نظر کرد: ایران یک امتیاز از بازی کسل‌کننده و بدون گل با نیجریه کسب کرد. تیم فوتبال بوسنی نیز در روز بازی مأیوس کننده سوپر عقاب‌ها (بازیکنان تیم فوتبال نیجریه) به انتهای جدول شناور شدند.

سایت دیلی‌میل نیز درباره مسابقه فوتبال تیم‌های ایران و نیجریه اینگونه اظهار نظر کرد: ناموفق بودن سیزدهمین مسابقه فوتبال جام جهانی 2014 برزیل، ایران و نیجریه نخستین مساوی را در این جام جهانی تابستانی رقم زدند.

اما سایت اسکای اسپورت درباره این بازی چنین اظهار نظر کرد: این نتیجه مساوی برای تیم ایران و طرفداران این تیم، نتیجه‌ای خوب و خوشحال کننده بود اما در مقابل، طرفداران تیم نیجریه از بازی تیم‌شان راضی نبودند.

گزارش سایت فیفا: قحطی گل در بازی ایران و نیجریه

پایگاه اینترنتی فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا، در گزارشی از بازی تیم ملی ایران مقابل نیجریه نوشت: تنها یک بازه زمانی نیاز بود تا نخستین بازی بدون گل جام جهانی 2014 رقم بخورد و ایران و نیجریه بالاخره این کار را انجام دادند.

این بازی شاهد ایجاد شدن موقعیت‌های گل بسیار کمی روی دروازه‌ها بود و در نتیجه هر دو تیم توانستند در نخستین بازی خود در گروه F یک امتیاز به دست بیاورند و این تساوی کافی بود تا دو تیم جایگاه دوم جدول را با هم تقسیم کنند.

نیجریه خیلی زود کنترل بازی را به دست گرفت و با آمادگی خود قصد داشت به هدفش برسد. در همان اوایل بازی آمنیکه یک سانتر تند و تیز را برای موزس فرستاد اما مهاجم چلسی که امسال در انتقال قرضی‌اش به لیورپول نتوانست خودش را نشان دهد، در این صحنه از عهده باز کردن دروازه ایران بر نیامد.

جان اوبی میکل در وسط زمین میدان‌داری می‌کرد در حالی که شاگردان کارلوس کی‌روش کمتر به دنبال در اختیار گرفتن مالکیت توپ و یا حمله به دروازه حریف بودند.

تیم آفریقایی در میانه‌های نیمه نخست، یکی از بازکینانش را به دلیل مصدومیت از دست داد. اوبابونا که در قهرمانی نیجریه در جام ملت‌های آفریقا نقش زیادی داشت، به دلیل آسیب‌دیدگی بازی را ترک کرد. او با وجود تلاش پزشکان نتوانست به ادامه بازی بپردازد و ژوزف یوبو که سومین جام جهانی‌اش را تجربه می‌کرد، به جای او وارد زمین شد.

نیجریه خیلی زود کنترل بازی را به دست گرفت و با آمادگی خود قصد داشت به هدفش برسد. در همان اوایل بازی آمنیکه یک سانتر تند و تیز را برای موزس فرستاد اما مهاجم چلسی که امسال در انتقال قرضی‌اش به لیورپول نتوانست خودش را نشان دهد، در این صحنه از عهده باز کردن دروازه ایران بر نیامد

نیمه بدون گل در ادامه باعث شد تا نیمه دوم هم الهام‌بخش فوتبال زیبا نباشد. کشی سرمربی تیم ملی نیجریه تنها 8 دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم توانست صبر کند و بلافاصله آمه اوبی مهاجم نیوکاسل را برای گلزنی به میدان آورد.

این مهاجم تنها یک شانس داشت که ضربه سر او با فاصله کمی از کنار دروازه علیرضا حقیقی به بیرون رفت. این بهترین فرصت بازی بود.

پیتر اودم وینگی هم در آخرین دقایق وارد زمین شد اما او هم نتوانست روند بازی را عوض کند. به نظر می‌رسید دو تیم به تقسیم امتیازات راضی هستند. نیجریه در بازی بعد در کیوآبا مقابل بوسنی قرار می‌گیرد و ایران در بلوهلوریزونته به مصاف آرژانتین می‌رود.

سایت AFC: اولین امتیاز آسیا در جیب ایران

سایت AFC از بازی ایران برابر نیجریه در جام جهانی تمجید کرد.

تیم ملی ایران در اولین دیدار خود در جام جهانی برابر نیجریه به تساوی بدون گل رسید. این اولین امتیاز آسیایی‌ها در جام بیستم بود که بعد از شکست استرالیا و ژاپن حاصل شد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با تمجید از تیم ملی ایران اعلام کرد: شاگردان کی‌روش توانستند برابر نیجریه بازی خوبی به نمایش بگذارند و اولین امتیاز آسیایی‌ها را در جام بیستم به دست آورند.

آخرین نماینده قاره آسیا فردا اولین دیدار خودش را در جام بیستم را فردا انجام خواهد داد. کره جنوبی که پس از ایران به جام بیستم صعود کرد، باید برابر روسیه به میدان برود.

یورو اسپرت: نیجریه نتوانست دفاع منظم ایران را باز کنند

یورو اسپورت بعد از بازی ایران و نیجریه اینگونه تیتر زد: تساوی کسل‌کننده نه به سود ایران بود نه نیجریه

پایگاه اینترنتی یورواسپورت در گزارشی به بازی دو تیم ملی ایران و نیجریه پرداخت و با انتقاد از شیوه بازی دو تیم نوشت که ایران و نیجریه مسئول رقم خوردن اولین بازی بد جام جهانی هستند که تساوی صفر - صفر و نخستین بازی بدون گل را ثبت کردند.

آمار بازی نشان می‌دهد که دو تیم نتوانسته‌اند موقعیت‌های خطرناک چندانی را روی دروازه حریف خلق کنند و کمتر از 10 فرصت گلزنی تماشاگران را به وجود آورد.

نیجریه به طور کامل بازی را در دست داشت و مالکیت توپ برای این تیم بود اما آنها نمی‌توانستند دفاع منظم ایران را باز کنند و البته این ایران بود که توانست خطرناک‌ترین موقعیت بازی را خلق کند. وینسنت انیاما ضربه سر قوچان‌نژاد را روی ضربه کرنر مهار کرد تا گلی به ثمر نرسد.

ورود بازیکنانی مثل پیتر اودم‌وینگی و شولا آمه‌ئوبی به زمین هم نتوانست روند بازی را عوض کند و بازی در نهایت با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

برای دیدن تمام اخبار جام جهانی اینجا را کلیک کنید

بخش ورزشی تبیان