تبیان، دستیار زندگی
این جوان مشهدی، پس از تنها پنج سال بازی در ابومسلم توانست اكثر نگاه‌ها را به سمت خود معطوف كند و آرمانی‌ترین شرایط یك هافبك تهاجمی تمام عیار را به نمایش بگذارد. حسین بادامكی اوایل سال 85 بود كه راهی پرسپولیس شد و یكی از حرفه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بادامكی: با حواشی پیرامون پرسپولیس كنار آمده‌ام


این جوان مشهدی، پس از تنها پنج سال بازی در ابومسلم توانست اكثر نگاه‌ها را به سمت خود معطوف كند و آرمانی‌ترین شرایط یك هافبك تهاجمی تمام عیار را به نمایش بگذارد.

حسین بادامكی اوایل سال 85 بود كه راهی پرسپولیس شد و یكی از حرفه‌ای‌ترین دوران فوتبال خود را آغاز كرد تا اینكه با زدن سه گل حساس و حیاتی توانست خیلی زود جایگاه خود را تثبیت و در دل هواداران این تیم جای بگیرد.

با این هافبك پرسپولیس گفت‌‌وگویی انجام داده ایم كه در زیر می خوانید:


حسین بادامكی فوتبال خود را از كدام تیم در مشهد آغاز كرد تا سرانجام به پرسپولیس تهران راه پیدا كند؟

مدرسه فوتبال كارگران نخستین مكانی بود كه در آن فوتبال را آموختم و پس از طی كردن مراحل اولیه به دهداری مشهد پیوستم و با بازیهای خود در لیگ استان پایه‌گذار موفقیتهای تیم به شمار آمدم، در سال 79 و در گیرودار مسابقات بود كه اكبر میثاقیان به سراغم آمد و از من برای بازی در ابومسلم دعوت كرد، تا سال 84 در اختیار این تیم بودم كه پیشنهاد پرسپولیس را مناسب حال خود دانستم و با توجه به اتمام قراردادم به تهران آمدم.


اما در بین پیشنهاداتی كه از پاس، صباباتری و استقلال داشتی چرا پرسپولیس را انتخاب كردی كه كوهی ازمشكلات را در خود جای داده است؟

شاید سایر پیشنهادات می‌توانست مرا از لحاظ مالی تأمین كند اما عشق و علاقه به پرسپولیس باعث شد این تیم را انتخاب كنم و با تمام حواشی آن كنار بیایم.


نمی‌توانستی به تیمی بروی كه هم ورزشگاه اختصاصی، محل اسكان مناسب بازیكنان و... را داشته باشد؟

قبول دارم كه این شرایط می‌تواند برای هر بازیكنی اهمیت داشته باشد ولی بازی كردن در پرسپولیس باعث می‌شود بیشتر زیر ذره‌بین كارشناسان فوتبال قرار بگیری و رسانه‌ها توجه بیشتری روی بازیكن دارند.


با وجود بازیكنانی مثل مامانی، آشوبی، اسدی، نوری و سیدعباسی كه بازیكنان هم پست تو در پرسپولیس هستند چطور كنار می‌آیی؟

حس رقابت سالم باعث پیشرفت بازیكنان می‌شود، در پرسپولیس همین فضا حاكم است و من از آن استقبال می‌كنم.


از همین پرسپولیس به تیم ملی راه پیدا كردی ولی كادر فنی به راحتی نام تو را خط زدند؟

قبول دارم كه با بازی در تیمی مثل پرسپولیس می‌شود اكثر نگاه مربیان را متوجه خود ساخت اما هر مربی برای خود یك سری سلایق دارد كه ممكن است بادامكی در آن جای نداشته باشد و من آن را می‌پذیرم، تیم ملی هم از این قاعده مستثنی نیست و تابع نظر قلعه‌نوعی هستم.


در زمان سرمربیگری برانكو هم سابقه دعوت شدن به تیم ملی را داشتی؟

بله، ولی در آستانه رقابتهای آسیایی بوسان نام مرا خط زد و نتوانستم همراه با تیم اعزام شوم. در اردوی آمادگی رقابت‌های كشورهای اسلامی كه تیم ملی ب ایران شركت كرد به همین شكل و این بار دكتر ذوالفقارنسب نظری روی من نداشت.


گل زدن برای پرسپولیس چه تفاوتی با گلزنی برای ابومسلم دارد؟

وقتی در پرسپولیس گلی به ثمر می‌رسانی تمام هواداران در ایران خوشحال می‌شوند، اما در ابومسلم محدود به همان مشهد می‌شود و این می‌تواند برای من غیرقابل تصور باشد.


چرا پس از گلی كه مقابل ابومسلم به ثمر رساندی بازیكنان پرسپولیس مثل نیكبخت و معدنچی را با پرخاش از خودت دور كردی؟

پرخاش نكردم، بلكه از آنها خواستم اگر من گلی به ثمر رساندم به دلیل عرقی كه نسبت به ابومسلم دارم مرا به شادی وا ندارند و خوشحالی نكنند.


تنها یك هفته توانستی در كنار آری‌هان كار كنی و با خصوصیات فنی و اخلاقی وی آشنا شوی؛ پرسپولیس حال حاضر دنیزلی چه تفاوتی با زمان آری هان داشته است؟

هر دو مربی برای اعتلای نام پرسپولیس تلاش كردند و با وجود این‌كه تیم را خودشان كامل نبسته‌اند باز هم به نتایج خوبی دست پیدا كردند، آری‌هان پرسپولیس را تا فینال جام حذفی بالا آورد و دنیزلی هم با وجود از دست دادن قهرمانی، در لیگ نتایج خوبی گرفته است.


چرا بازیكنان پرسپولیس قدر فرصتهای به دست آمده خود را در دیدار رفت فینال جام حذفی ندانستند و كار را به اصفهان كشاندند؟

تمام بازیكنان در پرسپولیس از گلر گرفته تا مهاجم می‌خواهند برای تیم خود مثمرثمر باشند و گلزنی كنند اما باید قبول كرد تمام توپ‌ها در فوتبال گل نمی‌شود و طرفی كه قدر فرصتهای به دست آمده را بهتر بداند به پیروزی می‌رسد و سپاهان هم توانست پس از 120 دقیقه ماراتن فوتبال در پنالتی پرسپولیس را پشت سر بگذارد و به جام قهرمانی دست پیدا كند.


برای دیداری كه در هفته ششم مقابل همین سپاهان خواهید داشت چه برنامه‌ریزی كرده‌اید؟

پرسپولیس برای تلافی كردن هم كه شده باشد باید سپاهان را شكست دهد و دست خالی از اصفهان باز نخواهد گشت.


با توجه به اینكه چند ماهی را در پرسپولیس سپری كرده‌ای چند درصد برای این تیم شانس قهرمانی قائل هستی؟

قهرمانی در لیگ كار سختی است اما محال نیست و پرسپولیس با این نفرات می‌تواند به این مهم دست پیدا كند.


اگر مطبوعات ورزشی نقدی غیرمنصفانه از عملكردت داشته باشند آیا با آنها برخورد خواهی كرد؟

برای من برخورد و هدف خبرنگار و نشریات ورزشی مهم خواهد بود و اگر به این مسأله برسم و شناخت كافی پیدا كرده باشم تغییری در نحوه برخوردم به وجود نخواهد آمد.


شرایط ابومسلم تیمی را كه سال‌ها در آن بازی كردی و با امكاناتی به مراتب پایین‌تر از پرسپولیس نتایج درخشانی هم به دست آورده‌ای را چطور ارزیابی می‌كنی؟

رفتن میثاقیان و آمدن قیاسی روند حركتی ابومسلم را دچار اختلاف نكرده و خوشبختانه تا اینجای كار خوب نتیجه گرفته است؛ در مجموع ابومسلم امسال پتانسیل این را دارد كه جزء تیم‌های بالای جدول لیگ برتر قرار بگیرد؛ پرسپولیس هم شاید نسبت به چند تیمی كه ورزشگاه اختصاصی و وضعیت مناسب‌تری دارند پایین‌تر باشد، اما به مرور زمان مشكلاتش حل خواهد شد و بازیكنانش بدون دغدغه خاطر به میدان می‌روند.


خداداد عزیزی به عنوان رئیس سازمان فوتبال ابومسلم چقدر می‌تواند در موفقیت‌های این تیم نقش داشته باشد؟

عزیزی زندگی‌اش را برای ابومسلم گذاشته و با وجود وی روزهای خوشی در انتظار تنها نماینده مشهد در لیگ برتر است.

پرسپولیس 2 - سایپا 2