تبیان، دستیار زندگی
برخی ازمدیران دولت قبل هنوز بر سر کارند و روحانی هم اصرار ندارد که نباشند بلکه می گوید هر کسی که قابلیت دارد باید بماند این دیدگاه در ادامه شعار من با کلید امده ام نه با داس مطرح می شود فارغ از اینکه این شعار تا چه حدود محقق شده است یا خیر اما عده ای
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیب تند علیه احمدی نژادی های دولت یازدهم


برخی ازمدیران دولت قبل هنوز بر سر کارند و روحانی هم اصرار ندارد که نباشند بلکه می گوید هر کسی که قابلیت دارد باید بماند این دیدگاه در ادامه شعار " من با کلید امده ام نه با داس" مطرح می شود فارغ از اینکه این شعار تا چه حدود محقق شده است یا خیر اما عده ای در اینباره فقط داس به دست گرفتن را اعتدال می دانند و می خواهند هر طور که شده است اثری از مدیران قبلی در دولت نماند و گویا برایشان ارزیابی کارآمدی و تخصص و تعهد نیز مهم نیست.

در اینباره اخیرا روزنامه آرمان بیشترین مطالب را بازنشر می کند
ارمان

چندی پیش قدرت علیخانی پیرامون این مسئله در این روزنامه اینگونه نوشت: در عرصه سیاسی برخی گلایه‌هایی مشاهده می‌شود که بیشتر به خاطر عدم همراهی برخی وزراست كه بعضا همراه با شعارهای دولت نیستند و برخی مواقع به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور تنهاست.

مردم به رفتارهای بعضی وزرا خوشبین نیستند و شاید اکنون زمان مناسبی باشد تا رئیس‌جمهور در انتخاب این افراد، تجدیدنظر كند و هر كس را که همراه این دولت نبوده و خوب عمل نكرده و نتوانسته مردم را به سوی برنامه های این دولت جذب كند، کنار بگذارد و مسئولانی شایسته جایگزین نماید كه حداقل حاضر باشند برای تحقق وعده‌های مورد نظر مردم هزینه بدهند.

برخی حامیان دولت، امروز در استان‌های مختلف كشور نگران و ناراحتند و نسبت به ابقای مدیرانی كه عملكرد ضعیفی در دولت قبل داشتند و همچنان مسئولیت‌های مهم بخشداری و فرمانداری را با همان ایده‌های شكست خورده دولت قبل بر عهده دارند، انتقاد دارند. از 1200 بخشدار كشور و صدها فرماندار دولت سابق، بسیاری تغییر داده نشدند و نیروهای ضعیف دولت قبل در مسئولیت باقی مانده‌اند و طبیعی است این افراد برای تحقق وعده‌های روحانی دل نمی‌سوزانند و جایی كه ممكن است دولت ضربه بخورد از همین نقطه‌ است. یاران دولت باید كسانی باشند كه دولت را باور داشته باشند و صرف نظر از گرایش سیاسی اصلاح‌طلب یا اصولگرا بتوانند مخلصانه در خدمت دولت باشند و آرمان امام(ره) و رهبری را اجرایی كنند.

اما بعد زا علیخانی فائزه هاشمی طی سخنانی پیرامون همین مسئله رفسنجانی در مراسم سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری دولت تدبیر و امید در جمع حزب اعتدال و توسعه کاشان گفته هایی داشته است که روزنامه آرمان ها را باز نشر کرده است.

مردم به رفتارهای بعضی وزرا خوشبین نیستند و شاید اکنون زمان مناسبی باشد تا رئیس‌جمهور در انتخاب این افراد، تجدیدنظر كند و هر كس را که همراه این دولت نبوده و خوب عمل نكرده و نتوانسته مردم را به سوی برنامه های این دولت جذب كند، کنار بگذارد

فائزه هاشمی گفته است: اینکه مدیران قبلی را در این دولت حفظ کنیم، نشان از اعتدال و فراجناحی بودن دولت نیست بلکه نیاز است تا مدیران همفکر و شجاع در کشور به کار گمارده شوند.

وی در این جلسه مدعی شد ه 8سال گذشته دوران سختی بود و نباید در این دوران رفتاری خلاف شیوه اعتدال و تدبیر را شاهد باشیم و باید بپذیریم که اعتدال متعلق به همه آحاد جامعه بوده و افرادی که در جمع ما هستند با هر سلیقه و پشتوانه‌ای محترمند.

به گفته وی عدم توجه به بزرگان کشور سبب شده با تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایمان در مسیر توسعه در جا بزنیم!

فائزه هاشمی

فائزه هاشمی ادامه داده است: اینکه مدیران قبلی را در این دولت حفظ کنیم، نشان از اعتدال و فراجناحی بودن دولت نیست بلکه نیاز است تا مدیران همفکر و شجاع در کشور به کار گمارده شوند.

فائزه هاشمی، سوال از وزرا را سیاستی برای ایجاد اقدامات مدافعانه برای دولت دانسته و تصریح می کند: این امر سبب شده تا برخی وزرا گرفتار این سیاست شوند و اقدامات مدافع‌گرانه در تصمیمات خود داشته باشند و عملکرد مثبتی را به عرصه ظهور نگذارند.

روزنامه آرمان در ادامه نوشت: به گفته وی اعتدال تنها سیاسی نیست بلکه اعتدال جنسیتی نیز محترم است، بر این اساس در کشوری که حدود 60 درصد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و نیمی از جمعیت آن را بانوان تشکیل می‌دهند، متاسفانه در بخش مدیریتی کشور با حضور کمرنگ بانوان مواجه هستیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود؛ خطر دیگر انتخابات 94 را از دست دادن اتحاد میان اصلاح‌طلبان ذکر و بیان کرد: با همراهی و اتحاد می‌توان کشور را ساخت و باید نقدهای دلسوزانه و نظرات سازمان‌ها و نهادها، رسانه‌ها و اتحادیه‌ها را به اطلاع دولت رساند تا نارسایی‌های خود را اصلاح کنند.

فرآوری: رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع: جهان / خبر آنلاین

مطالب مرتبط:

جشن حاشیه ساز همسر رئیس جمهور

کابینه روحانی با بلیط سوار می شوند؟

دردسرهای یک تماس برای روحانی