تبیان، دستیار زندگی
افتخار AIBD برای بهترین مستند ایران از برگزاری جایزه جهانی بهترین فیلم مستند با موضوع «مقابله با نزاع و جنگ» كه قرار است در سال 2007 برگزار شود، حمایت می‌كند. به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار فرهنگی هنری

جایزه نقدی7 هزاردلاری و نشان افتخار AIBD برای بهترین مستند

ایران از برگزاری جایزه جهانی بهترین فیلم مستند با موضوع «مقابله با نزاع و جنگ» كه قرار است در سال 2007 برگزار شود، حمایت می‌كند.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ این جایزه جهانی كه به همت كمیته گسترش فعالیت‌های رادیو و تلویزیونی و با حضور اعضای از قاره‌های آسیایی، اقیانوسیه و اروپا برگزار می‌شود، افزایش آگاهی و بینش مردم نسبت به تفاوت‌های فرهنگی و رسیدن به درك متقابل از یكدیگر را هدف قرار داده است.

برگزار كنندگان این جایزه جهانی خرسندند كه از این طریق فرصتی را برای تمام شبكه‌های آسیایی، اروپایی، آفریقایی و آمریكایی فراهم می‌كنند تا بر اصول و ارزش‌هایی چون صلح و مقاومت تاكید شود و در راه رسیدن به این هدف، جایزه‌ی جهانی 2007 از تمام شبكه‌های تلویزیونی خصوصی و دولتی دعوت به عمل می‌آورد.

این جایزه‌ی تلویزیونی به تهیه‌كنندگان اجازه می‌دهد تا كارهای خود را در سطح جهانی مطرح كرده و در صورت برنده شدن از جایزه نقدی 7 هزار دلاری و نشان افتخار AIBD انجمن گسترش فعالیت‌های رادیو و تلویزیونی آسیا واقیانوسیه بهره مند شوند.

به نقل از سایت رسمی AIBD، در میان حمایت كنندگان از این جایزه تلویزیونی نام ایران در میان نام‌هایی چون، ASBU, CBA, SABA, RTM , AIBD به چشم می‌خورد. این جشنواره متشكل از یك هیات داوری بین‌المللی است كه اعضای آن از قاره‌های آسیا، اروپا، آفریقا و آمریكای شمالی انتخاب می‌شوند.

علاقمندان به شركت در جایزه جهانی 2007 می‌توانند برای كسب اطلاعات بیشتر به سایت: dwnload.aibd.org.my مراجعه كنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران،‌ آخرین مهلت برای ثبت نام در این جشنواره 7 آوریل 2007 (17 فروردین 1386) خواهد بود و تهیه كنندگان می‌توانند از طریق سازمان یا شبكه‌ای كه در آن فعالیت می‌كنند اقدام به ارسال برنامه‌ی مورد نظر كنند.


كیومرث مرادی "مرگ و شاعر" را اجرا می‌كند

نمایش "مرگ و شاعر" نوشته نغمه ثمینی به كارگردانی كیومرث مرادی، ‌اوایل آذرماه در تالار قشقایی تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ این نمایش كاری است از گروه تئاتر "تجربه" و درباره‌ی زنی است كه تصمیم می‌گیرد خود را به "خانه مرگ" برساند و از آن سوالی بكند. او با خود شمشیری دارد كه می‌خواهد به وسیله آن مرگ را بكشد اما در این میان، اتفاقات دیگری می‌افتد.

كیومرث مرادی، این نمایش را تجربه‌ای بسیار متفاوت دانست و به ایسنا گفت: نمایش به لحاظ محتوا، شخصیت پردازی، طراحی صحنه، بازیگری و … با كارهای قبلی‌ام، بسیار متفاوت است.

وی همچنین درباره‌ی شیوه‌ی اجرایی در ادامه تصریح كرد: هنوز به درستی نمی‌دانم قطعا در پروسه‌ی تمرین، شیوه‌ی كار شكل خواهد گرفت.

مرادی كه پیش از این قصد داشت همین نمایش را با عنوان "وقتی جهان می‌ایستد" اجرا كند درباره‌ی تغییر نام آن گفت: از آنجا كه آن عنوان، مشابه عنوان فیلم "وقتی زمان می‌ایستد" به كارگردانی علیرضا امینی بود، به همین دلیل نام نمایش را تغییر دادیم.

وی در پایان درباره‌ی احتمال اجرای این نمایش در جشنواره‌ی تئاتر فجر، گفت: اگر نمایش‌ ما انتخاب شود، قطعا در جشنواره اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا،‌ پانته آبهرام، فرهاد قائمیان، محمدرضا حسین‌زاده و مریم كاتوزی بازیگران نمایش "مرگ و شاعر" هستند. طراحی صحنه برعهده‌ی پیام فروتن و طراحی لباس را آوا عربشاهی انجام می‌دهد.همچنین حیدر ساجدی به عنوان آهنگساز مرادی را در این اجرا همراهی می‌كند.


"به آهستگی"، "گل یا پوچ"، "زمستان است" و....

شش فیلم كوتاه و بلند ایرانی در جشنوراه فیلم "ویناله" به نمایش در می‌آید، این رویداد سینمایی از 13 لغایت 25 اكتبر (3 آبان) در كشور وین برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم "ویناله"‌ به آدرس اینترنتی: www.viennale.at این رویداد سینمایی امسال برپایی چهل و سومین دوره‌اش را پشت سر می‌گذارد.

فیلم‌های بلند "به آهستگی" (مازیار میری)، "گل یا پوچ" (ابوالفضل جلیلی)، "زمستان است" (رفیع پیتز)، "نیوه مانگ" (بهمن قبادی)، "مرد گاریچی" (رامین بحرانی) و فیلم كوتاه "طبیعت در دو نگاه" (پیمان حقانی) آثار ایرانی حاضر در جشنواره ویناله هستند.

این فستیوال جزو فستیوالهای مورد تایید فیفاپف بوده و مدیر هنری جشنواره "هانس" نام دارد.

بنا بر این گزارش، حدود 120 فیلم در بخش‌های كوتاه و مستند این جشنواره به نمایش در می‌آیند.

در بخش مستند جشنواره فیلم "وین" فیلم‌هایی از فیلمسازان صاحب نام مانند میشل گوندری، الكساندر سوخوروف، نیك برومفیلد، شانتال آكرمن، جاناتان دمی و كیم لانگینوتو به روی پرده می‌روند.

بخش "چشم‌انداز فستیوال "ونیاله" به مرور آثار "آنس واردا" فیلمساز بلژیكی و ژاك دمی كارگردان فقید فرانسوی اختصاص دارد.

بزرگداشت "پیتر ویت هیت" از جمله فعالیت‌های دیگر فستیوال "وین" است.