تبیان، دستیار زندگی
وردربرمن بلاى جان بایرن شب گذشته رقابت هاى هفته هشتم بوندس لیگا با انجام 6 بازى پیگیرى شد كه در مهم ترین دیدار 2 قدرت فوتبال آلمان، وردربرمن و بایرن مونیخ به مصاف هم رفتند. در این دیدار وردربرمن كه فصل را بسیار خوب آغاز كرده...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شكست غول هاى باواریا در هفته هشتم بوندس لیگا

وردربرمن بلاى جان بایرن


شب گذشته رقابت هاى هفته هشتم بوندس لیگا با انجام 6 بازى پیگیرى شد كه در مهم ترین دیدار 2 قدرت فوتبال آلمان، وردربرمن و بایرن مونیخ به مصاف هم رفتند. در این دیدار وردربرمن كه فصل را بسیار خوب آغاز كرده و در لیگ قهرمانان اروپا نیز در گروهى كه بارسلونا و چلسى حضور دارند مدعى صعود است، با اقتدار و با نتیجه یك - 3 حریف قدرتمندش را از پیش روى برداشت. برمن ابتدا با 2 گل دیه گو هافبك برزیلى و وومه بازیكن كامرونى خود در همان 33 دقیقه آغازین پیش افتاد ولى در دقیقه ?? ماكاى هلندى یكى از گل هاى خورده بایرن را جبران كرد تا در پایان نیمه نخست نتیجه یك - 2 روى تابلوى ورزشگا وزراشتادیون نقش ببندد.


كریمى 23 دقیقه بازى كرد

در آغاز نیمه دوم بایرن كه در صدد جبران نتیجه برآمده بود بازى را هجومى آغاز كرد اما در دقیقه 62 بار دیگر دروازه اش را گشوده دید. لوسیو مدافع برزیلى بایرن به اشتباه دروازه خودى را باز كرد تا شكست بایرن سنگین تر شود. پس از دریافت این گل فلیكس ماگات تغییراتى در تركیب تیم اش داد و صالى حمیدزیچ، على كریمى و دمیكلیس را به جاى فان بومل، پودولسكى و لوسیو وارد میدان كرد تا شاید این نفرات عصاى دست او باشند. على كریمى هافبك ملى پوش ایرانى كه بعد از مدت ها به میدان آمده بود از دقیقه 67 به جاى پودولسكى مهاجم تیم ملى آلمان وارد میدان شد اما در نهایت همان نتیجه یك - 3 باقى ماند تا وردربرمن با 16 امتیاز در صدر جدول بوندس لیگا قرار گیرد البته شالكه نیز با همین تعداد امتیاز و به خاطر تفاضل گل كمتر در رده دوم جاى گرفت.


پاس گل هاشمیان، شكست هانوفر

اما در دیگر دیدارها تیم هاى شالكه، آرمینیا بیله فلد، هرتابرلین و آلمانیاآخن مقابل حریفان خود به برترى رسیدند و یك دیدار نیز میان وولفسبورگ و اشتوتگارت به تساوى انجامید.

در یكى دیگر از مهم ترین بازیهاى این هفته هانوفر كه 90 دقیقه از وحید هاشمیان مهاجم ایرانى خود سود مى جست یك - 2 مغلوب حریف قدر خود شالكه شد تا همچنان در قعر جدول رده بندى بوندس لیگا البته بالاتر از هامبورگ و بوخوم بایستد.

وحید هاشمیان در دقیقه 52 پایه ریز تك گل تیم اش بود و پاس او را روزنتال به تنها گل هانوفر تبدیل كرد.

یادآور مى شود بازیهاى این هفته با تساوى یك - یك بوروسیا دورتموند و بوخوم كه جمعه شب انجام شده بود آغاز شد و امروز نیز 2 بازى حساس بین اینتراخت فرانكفورت - نورنبرگ و بایر لوركوزن - هامبورگ انجام مى شود تا هفته هشتم بوندس لیگا پایان یابد.

رقابتهای باشگاهی در اروپا -گلزنی هاشمیان