تبیان، دستیار زندگی
به گزارش خبرنگار سیاسی "مهر"، مهدی کلهر مشاور رئیس جمهور در امور رسانه ها در ابتدای نشست دکتر احمدی نژاد رئیس با هنرمندان، اهل قلم و اصحاب رسانه با بیان اینکه مسائل امروز جهان نشان از تحولات عمیق دارد گفت: مس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارشی از دیدار هفته گذشته رییس جمهور با اصحاب فرهنگ و هنر

به گزارش خبرنگار سیاسی "مهر"، مهدی کلهر مشاور رئیس جمهور در امور رسانه ها در ابتدای نشست دکتر احمدی نژاد رئیس با هنرمندان، اهل قلم و اصحاب رسانه با بیان اینکه مسائل امروز جهان نشان از تحولات عمیق دارد گفت: مسائل امروز جهان نشان از روشن تر و امید بخش تر شدن قضایا است و به عنوان مثال در ابتدای انقلاب، وقتی رجال سیاسی بی تجربه بودند در دیدار با مقامات خارجی از حمایت آنها ابراز خرسندی می کردند، ولی بعد دیدند که آن مقامات در صحن عمومی حرفهایی برخلاف آنچه در جلسات خصوصی می گفتند، می زدند.

وی افزود: شاید برخی از رجال هنوز این مسئله را باور نکرده اند ولی این اخلاق بد منافقانه بر روی برخی از اهل قلم تاثیر گذاشت و آنها هم در جلسات خصوصی بر خلاف آنچه در بین عمومی مردم می گفتند بیان می کردند.

مهدی کلهر تصریح کرد: در نقطه مقابل رفتار امام(ره) را دیدیم که تاکید داشتند وقتی در کنار هم هستید باید انتقاد را خصوصی مطرح کرد اما در صحن عمومی باید حمایت کرد. ما یک خانواده با یک هدف هستیم و انتظار ما انتقاد نکردن نیست ولی باید به چگونگی طرح آن دقت بیشتری کنیم.


ایرج راد: در تئاتر شهر برخی از انبارها را تبدیل به سالن نمایش کرده اند

در ادامه مراسم ایرج راد، هنرمند تئاتر به عنوان نماینده هنرمندان تئاتر، گفت: تئاتر در همه جای دنیا زنده و پابرجاست و از ارزش و مقام بالایی برخوردار است و تاثیرات ارزنده ای بر بیننده می تواند داشته باشد.

وی تئاتر را نشات گرفته از مذهب خواند و افزود: تئاتر سعی دارد ناهنجاری های اجتماعی را از بین ببرد و رابطه انسان با خدا را افزایش دهد وهمیشه سعی کرده است اگر انتقادی دارد سازنده باشد.

این هنرمند تئاتر با بیان اینکه، بازی ما با بازی زندگی فرق دارد گفت: ما بازی می کنیم تا حقیقت و واقعیت روشن شود و هنرمندان تئاتر سعی داشتند که به طور اثرگذار خدمت کنند.

وی با انتقاد از امکانات ناچیز تئاتر در کشور خاطرنشان کرد: تا سال گذشته بودجه تئاتر یک میلیارد و 200 میلیون تومان بود که خوشبختانه در سال جاری به مبلغ 6 میلیارد و 700 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که البته این مبلغ هم در مقابل نیاز جامعه تئاتر ناچیز است.

ایرج راد، با بیان اینکه سه تالار تئاتر در تهران جوابگوی جمعیت چند میلیونی این شهر نیست گفت: در تئاتر شهر برخی از انبارها را تبدیل به سالن نمایش کرده اند اما اگر در این سالن ها اتفاقی مانند آتش سوزی رخ دهد فاجعه ای اتفاق خواهد افتاد زیرا این تالارها راههای خروجی و اضطراری ندارند و از رئیس جمهور می خواهم در این رابطه اقدامی صورت دهند.


محمد سریر: موسیقی اصیل ایرانی از دروازه انقلاب گذشت و دوران باشکوهی را آغاز کرد اما امروز...

در ادامه این مراسم دکتر سریر، نماینده هنرمندان موسیقی گفت: موسیقی اصیل ایرانی از دروازه انقلاب گذشت و دوران باشکوهی را آغاز کرد اما در سالهای اخیر دو موضوع باعث نزول این موسیقی شده است؛ اول حضور در جامعه جهانی و تاثیر موسیقی های غربی بر جوامع و دوم سیاستهای مسئولان فرهنگی که برای مقابله با موسیقی غربی دچار اشتباهات ناخواسته ای شده اند و این مسئله باعث شد برخی موسیقی ها با ریتم خاصی در بین جوانان ایجاد شود.

وی افزود: اما اخیرا شاهدیم که شورای راهبردی موسیقی با نگاهی بلند مدت وچند جانبه سعی کرده حرکت موسیقی اصیل را به سمت تعالی شدت بخشد ولی باید این باور را پیدا کنیم که موسیقی بر رشد، اندیشه و زندگی جوانان ما تاثیر زیادی دارند.


شریعتمداری: مطبوعات وقتی پای منافع ملی به میان می آید اشتراک نظر پیدا می کنند

به گزارش "مهر"، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نیز به عنوان نماینده اصحاب رسانه گفت: مطبوعات اگرچه با سلائق مختلف در عرصه حضور دارند ولی وقتی پای منافع ملی به میان می آید اشتراک نظر پیدا می کنند و البته استثناءهایی هم در این میان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بخش عمده تعامل میان دولت و مردم به مطبوعات باز می گردد افزود: افکار عمومی رفتار عمومی را می سازد و امروزه در فرمول قدرت توپخانه و ماشین جنگی تاثیر زیادی ندارند و جای خود را به رسانه ها داده اند. رسانه ها هم می توانند گلوله های آتشین شلیک کنند وهم گلوله های توهم زا. و ما در یک میدان کارزار تمام عیار هستیم که شوخی بردار نیست و لازم است از همه امکانات برای تعالی کشوری که چشم همه محرومان و مستضعفان جهان به اینجا دوخته شده، استفاده کنیم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: رسانه های دیداری وشنیداری دامنه پوشش وسیعی دارند ولی اثر آن دائمی نیست و مخاطب مجبور است با آنها هماهنگ باشد ولی در مطبوعات اختیار با مردم است و آنها خود می توانند رسانه را انتخاب کنند.

وی افزود: رسانه ها می توانند توهمات را رفع کنند و رفع توهمات در جامعه بیش از هر چیز برعهده رسانه هاست.

شریعتمداری با بیان اینکه دولت باید انتقادپذیر باشد گفت: ما در کیهان اهل غلو و تعارف نیستیم و معتقدیم دولت باید انتقادات را بپذیرد که البته برخی از مسئولین مانند یک وزیر رسانه ها را باعث گرانی معرفی می کند، ولی باید گفت که یک اتفاق مهم افتاده و آن این است که ما وارد یک مرحله جدید در صحنه های سیاسی و بین المللی شده ایم و دولت باید با رسانه ها تعامل دوجانبه داشته باشد.

وی افزود: رسانه ای می تواند ادعای مردمی بودن کند که با مردم باشد و ما وظیفه خود می دانیم که دولت مردمی را پشتیبانی کنیم وانتظار داریم دولت انتقادات را هم بپذیرد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه بخش عمده تعامل میان دولت و مردم به مطبوعات بازمی گردد، اظهار داشت: افکار عمومی رفتار عمومی را می سازد و امروزه در فرمول قدرت، توپخانه و ماشین جنگی تاثیر زیادی ندارند و جای خود را به رسانه ها داده اند.


جوزانی: وقتی برای ادامه یک کار هنری تقاضای وام داده می شود برخوردهای بدی صورت می گیرد

در ادامه این مراسم، جوزانی نماینده سینماگران با بیان اینکه تابلوی یک کشور در عرصه امروز جهان سینماست، گفت: بعد از انقلاب بر روی صنعت سینمای ملی سرمایه گذاری نشد و از رئیس جمهور می خواهم که با ایجاد امید، هنر و انگیزه را در جامعه بوجود آورد زیرا یک هنرمند تحقیر شده نمی تواند در جامعه موثر باشد و این مسئله فقط مختص به سینما نیست.

وی افزود: وقتی برای ادامه یک کار هنری تقاضای وام داده می شود برخوردهای بدی صورت می گیرد که می خواهیم به این مسئله رسیدگی شود.


نوری زاد: انتقاد شدید از صفار هرندی

به گزارش "مهر"، در ادامه این مراسم محمد نوری زاد کارگردان سینما با انتقاد از برخی صندلی های خالی در نشست رئیس جمهور با هنرمندان گفت: چرا نباید در این صندلی ها هنرمندانی که مشتاق حضور در این جلسه هستند، نشسته باشند.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور درباره حمایت از بیت المال افزود: ما خوشحالیم که رئیس جمهور ما وامدار هیچ کس نیست و حق را طلب می کند اما باید در این جلسه از مردی که توانست میلیاردها دلار مخفی شده در ادارات دولتی را بیرون بکشد، نام ببرم و از رئیس جمهور می خواهم از آقای دکتر محمد کاظم انبارلویی که موفق به کشف میلیاردها دلار نفتی شد که سالها کام برخی افراد را شیرین می کرد، تجلیل کنم.

نوری زاد سپس با اعلام اینکه اگر سپاهی را به فرماندهی صفار هرندی روانه کنند با افتخار سربازی آن را بر عهده می گیرد به سختی از وزیر ارشاد انتقاد کرد و گفت: آقای هرندی شایسته مسئولیت فرهنگ نیست.

وی در زمینه مدیریت مطبوعاتی وزیر ارشاد هم به صراحت و تندی آن را زیر سوال برد .

این سخنان در حالی بیان شد که صفار هرندی وقت خود برای صحبت کردن را به نوری زاد اختصاص داده بود.