تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال ایران نخستین بازی خود را در جام جهانی 2014 برزیل دوشنبه شب برابر نیجریه برگزار می کند، دیداری که به باور کی روش همه جام جهانی است. کسب امتیاز در این بازی می تواند یوزپلنگ های ایرانی را به صعود از گروهی که آرژانتین و بوسنی هم در آن حضور دارن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیجریه خاکریز اول برای صعود ایران


تیم ملی فوتبال ایران نخستین بازی خود را در جام جهانی 2014 برزیل دوشنبه شب برابر نیجریه برگزار می‌کند، دیداری که به باور کی‌روش همه جام جهانی است. کسب امتیاز در این بازی می‌تواند یوزپلنگ‌های ایرانی را به صعود از گروهی که آرژانتین و بوسنی هم در آن حضور دارند، امیدوار کند.

ایران و نیجریه

بدون تردید وقتی نام نیجریه به میان می‌آید، ذهن همه ایرانی‌ها به جام جهانی 94 معطوف می‌شود. جایی که عقاب‌های سبز آفریقا برای نخستین بار به پرواز در آمدند. آنها در گروهی که آرژانتین، یونان و بلغارستان حضور داشتند صدرنشین شدند و پدیده جام لقب گرفتند.

نیجریه در آن جام ستاره‌های زیادی را به دنیای فوتبال معرفی کرد. رشیدی یکینی، ساندی اولیسه، فینیدی جورج، سامسون سیاسیا، دانیل آموکاچی، امانوئل آمونیکه و ... بازیکنانی بودند که بعدها به باشگاه‌های بزرگ اروپایی راه یافتند. حالا دو دهه از ظهور این تیم در دنیای فوتبال می‌گذرد و جبر زمانه تیم ملی ایران را برابر این تیم قرار داده است. در نخستین بازی خود در جام جهانی 2014. در ورزشگاه بایکسادا شهر کوریتیبا برزیل.

بازی ایران و نیجریه نخستین دیدار دو تیم در جام جهانی 2014 است. بازی که برای هر دو تیم اهمیت زیادی دارد. بردن در نخستین مسابقه شانس صعود هر تیمی را در جام جهانی زیادی می‌کند اما باخت در آن می‌تواند شرایط را دشوارتر از قبل کند. در چنین شرایطی کسب امتیاز هم امیدوار کننده خواهد بود.

کارلوس کی‌روش از مدت‌ها قبل عنوان کرده بود که بازی با نیجریه تمام جام جهانی برای ایران است. مربی باتجربه ایران که به خوبی از شرایط نخستین مسابقه جام واقف است، با این اظهاراتش خواسته تا شاگردانش را برای این بازی سرنوشت‌ساز آماده کند. ، به عبارتی نیجریه خاکریز اول و مهم برای صعود ایران است.

بازی ایران و نیجریه نخستین دیدار دو تیم در جام جهانی 2014 است. بازی که برای هر دو تیم اهمیت زیادی دارد. بردن در نخستین مسابقه شانس صعود هر تیمی را در جام جهانی زیادی می‌کند اما باخت در آن می‌تواند شرایط را دشوارتر از قبل کند. در چنین شرایطی کسب امتیاز هم امیدوار کننده خواهد بود

ایران و نیجریه در رنکینگ فیفا همسایه یکدیگر هستند. 43 و 44. اما از نظر کلاس فوتبالی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. نیجریه ستاره‌های گرانقیمتی در تیم‌هایی نظیر چلسی دارد و تیمی با قدرت بدنی بالا به حساب می‌آید که در نبردهای فیزیکی هر حریفی را آزار می‌دهند. به طور حتم این اسلحه پنهان آنها در بازی برابر کشورمان خواهد بود ولی در آنسوی میدان کارلوس کی‌روش هم تجربیات زیادی دارد که می‌تواند به کمک تیم ایران بیاید.

نیجریه اگرچه در جام‌های جهانی 94 و 98 باز‌ی‌های فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش گذاشته بود ولی پس از آن دیگر صلابت گذشته را نداشت و با وجود برخورداری از بازیکنان مطرح نتوانست در میان تیم‌های راه یافته جایی را برای خود دست و پا کند.

در رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل هم کارشناسان کمتر شانسی برای عقاب‌های سبز آفریقا قایل هستند، با این حال این تیم از توان کافی برای راه‌یابی به مراحل بالاتر برخوردار است.

ایران و نیجریه

اینکه سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در بازی فردا دوشنبه از چه بازیکنانی استفاده خواهد کرد، هنوز مشخص نیست، به خصوص در درون دروازه بزرگ‌ترین ابهام پیش روی علاقمندان به تیم ملی فوتبال قرار دارد.

کارلوس کی‌روش در بازی‌های تدارکاتی ترکیب‌های متفاوتی را مورد آزمایش قرار داد و در آخرین دیدار برابر ترینیداد و توباگو که با دو گل به سود تیم کشورمان پایان یافت تاکتیک‌های خود را مرور کرد. آیا وی قهرمان بازی فردا با نیجریه خواهد بود؟ تا ساعت 23:30 فردا شب صبر کنید.

برنامه دیدارهای مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل که روز دوشنبه 26 تیرماه برگزار می‌شود، به شرح زیر است:

گروه F:

* آرژانتین- بوسنی و هرزگوین، ساعت 02:30، ورزشگاه ماراکانا شهر ریودوژانیرو

گروه G:

* آلمان - پرتغال، ساعت 20:30، ورزشگاه فونته نووا شهر سالوادور

گروه F:

* ایران - نیجریه، ساعت 23:30، ورزشگاه بایکسادا شهر کوریتیبا

برای دیدن تمام اخبار جام جهانی اینجا را کلیک کنید

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر