تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال ساحل عاج دومین تیم آسیایی را نیز در جام جهانی با شکست روبرو کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی ایتالیا،دومین شکست آسیایی ها


جام جهانی شب گذشته شلوغ ترین شب خود را تجربه کرد و چهار دیدار از گروه های دوم و سوم برگزار شد تا کم کم بیستمین جام جهانی سر و شکل جدی تری به خود بگیرد. شکست تعجب برانگیز اروگوئه و پیروزی ایتالیا مقابل انگلیس مهمترین اتفاقات شب گذشته بود.

پیروزی ایتالیا

اولین دیدار از شب سوم جام جهانی را کلمبیا با پیروزی قاطع مقابل یونان آغاز کرد تا با سه امتیاز صدرنشین گروه C شود.

پابلو آرمرو در دقیقه 7 موفق شد تک گل کلمبیا را در این نیمه به ثمر برساند. در نیمه دوم نیز بازیکنان کلمبیا عقب ننشستند و بازی هجومی خود را به نمایش گذاشتند. آن‌ها در دقیقه 58 موفق شدند با ضربه تئوفیو گوتیرس به گل دوم خود برسند.

پس از این گل بازیکنان یونان سراپا حمله شدند و در جدی‌ترین موقعیت خودشان در دقیقه 63 دیرک دروازه کلمبیا را به لرزه درآوردند. تئوفیو گگاس در حالی که در مقابل دروازه خالی قرار داشت، با ضربه سر توپ را به تیر افقی دروازه زد تا یونان در حسرت گل باقی بماند.

در ادامه بازی روند متعادلی به خود گرفت تا اینکه جمز رودریگس موفق شد در دقیقه 90 گل سوم را نیز به ثمر برساند تا کلمبیا در پایان با نتیجه 3 بر صفر یونان را شکست دهد.

اروگوئه و کاستاریکا در اولین دیدار گروه D جام جهانی در ورزشگاه کاستلائو شهر فورتالزا به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری 3 بر یک کاستاریکا به پایان رسید.

اروگوئه در نیمه نخست موفق شد با یک گل جلو بیفتد.تک گل اروگوئه را در نیمه نخست ادینسون کاوانی در دقیقه 24 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

کاستاریکا در نیمه دوم برای جبران نتیجه به میدان آمد و موفق شد در دقیقه 54 با شوت سرکش کمپل به گل تساوی برسد. این برای آن‌ها کافی نبود و سه دقیقه بعد دوارته موفق شد با ضربه سر گل دوم کاستاریکا را نیز به ثمر برساند تا کاستاریکا بازی باخته را با برد عوض کند.

این پایان کار نبود و اورنا موفق شد در دقیقه 85 گل سوم تیمش را نیز به ثمر برساند تا کاستاریکا موفق شد با نتیجه 3 بر یک اروگوئه را شکست دهد. مااکسیمیلیانو پرایرا در آخرین دقیقه بازی کارت قرمز گرفت تا نخستین اخراجی جام لقب گیرد.

به این ترتیب اروگوئه تیم چهارم جام جهانی قبل نیز در این دوره بازی های خودش را با شکست آغاز کرده باشد. پس از شکست تحقیرآمیز اسپانیا این نتیجه دومین شگفتی جام بود.

در دیگر دیدار گروه D ایتالیا و انگلیس در یکی از حساس‌ترین دیدارهای مرحله گروهی جام جهانی در ورزشگاه آمازون شهر مانائوس به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری 2 بر یک ایتالیا به پایان رسید.

کلودیو مارکیزیو در دقیقه 35 موفق شد با شوتی سرکش و زمینی گل نخست مسابقه را به ثمر برساند. البته خوشحالی ایتالیایی‌ها طولی نکشید و تنها 2 دقیقه بعد دنیل استاریج موفق شد پاس زیبای وین رونی را به گل تساوی این دیدار تبدیل کند تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

در نیمه دوم ماریو بالوتلی در دقیقه 50 موفق شد سانتر زیبای کاندروا را با ضربه سر به گل برتری ایتالیا تبدیل کند. پس از آن بازیکنان انگلیس فشار زیادی روی دروازه ایتالیا ایجاد کردند اما سه‌شیرها نتوانستند از حملات خود توفیقی به دست آورند تا در نهایت بازی با برتری 2 بر یک ایتالیا به پایان برسد.

در پایان بازی‌های نخست گروه D جام جهانی کاستاریکا با سه امتیاز و تفاضل گل بهتر در صدر قرار گرفت. ایتالیا با همین تعداد امتیاز در رده دوم قرار دارد. انگلیس و اروگوئه نیز به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

تیم ملی فوتبال ساحل عاج با وجود شکست یک بر صفر برابر ژاپن در نیمه نخست، با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید و در کنار کلمبیای سه امتیازی نامش را به عنوان مدعی صعود مطرح کرد.

شاگردان زاکرونی در نیمه نخست توسط هوندا به گل دست پیدا کردند و توانستند یک نیمه از آن محافظت کنند، اما در نیمه دوم نماینده آفریقا دست به چند تغییر زد و با زدن گل تساوی به بازی برگشت.

بازی بهم ریخته ژاپن فرصت را در اختیار ساحل عاج قرار داد تا این بار دروازه ژاپن روی یک ضربه سر فرو بریزد.

در گروه C تیم‌های کلمبیا و ساحل عاج با سه امتیاز و برحسب تفاضل گل در صدر قرار گرفته و یونان و ژاپن بدون امتیاز چشم به دیدارهای آینده دارند.

برای دیدن تمام اخبار جام جهانی اینجا را کلیک کنید

حسین محمدی
بخش ورزشی تبیان