تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی تنیس ایران با برتری مقابل سوریه به گروه ۲ رقابت های جام دیویس صعود کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایان ناکامی تنیس ایران


تیم ملی تنیس ایران با برتری مقابل سوریه به گروه 2 رقابت‌های جام دیویس صعود کرد.

تنیس

تیم ملی تنیس ایران با شکست تیم سوریه موفق شد به گروه دو مسابقات دیویس کاپ صعود کند.

در آخرین روز از مسابقات تنیس دیویس کاپ گروه سه و چهار منطقه آسیا - اقیانوسیه، تیم ایران پس از پیروزی بر تیم‌های امارات ، لبنان و سنگاپور در مرحله گروهی به مرحله بعد راه یافت که امروز (شنبه) در این مرحله برابر سوریه در دو بازی انفرادی خود توانست این تیم را شکست دهد و به گروه دو رقابت‌ها صعود کند.

در دیدار انفرادی اول شاهین خالدان با نتیجه‌ دو بر صفر، (6-2، 6-صفر) برنو عبدالنور را شکست داد و در بازی انفرادی دوم نیز انوش شاهقلی با همین نتیجه‌ مارک عبدالنور را از پیش‌رو برداشت.

در بخش دو نفره نیز تیم حمیدرضا نداف و امید سوری توانست با نتیجه‌ دو بر صفر (6-2، 6-4) تیم برنو عبدالنور و عامر را شکست دهد.

موسسه ای که میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده داشت به عنوان پاداش صعود تیم ملی به گروه دوم دیویس کاپ، هزینه اعزام تیم ملی تنیس ایران به 10 هفته‌ مسابقات بین‌المللی را تقبل کرد.

تیم ایران در سال 2010 به گروه دو دیویس کاپ صعود کرده بود که در سال 2011 دوباره به گروه سه مسابقات سقوط کرده بود.

همدل بودن رمز موفقیت تنیس ایران

ملی‌پوشان تنیس ایران پس از صعود به گروه دو مسابقات دیویس کاپ همدل بودن و داشتن تمرینات خوب را مهم‌ترین عامل کسب این موفقیت عنوان کردند.

ملی‌پوشان تنیس ایران پس از پیروزی بر تیم سوریه و صعود به گروه دو مسابقات دیویس کاپ منطقه آسیا – اقیانوسیه درباره عملکرد خود در این رقابت‌ها صحبت کردند.

 شاهین خالدان:

امروز بازی سختی را مقابل سوریه انجام دادیم، اما رقابت اصلی ما با لبنان بود که با پیروزی برابر این تیم روحیه خوبی بدست آوردیم و توانستیم برای رقابت‌های بعدی آماده‌تر شویم. در کنار بازی خوب ملی‌پوشان، میزبانی و حضور تماشاگران نیز به ما خیلی کمک کرد که بتوانیم با اقتدار به گروه دو رقابت‌ها صعود کنیم.

اکنون دیگر باید به برنامه‌ریزی برای ماندگاری در گروه دو و حتی صعود به گروه یک نیز فکر کنیم و نباید روند تمرینی خود را رها کنیم. از طرفی حضور در مسابقات بیشتر بسیار مهم است، چرا که رقابت‌ها در گروه دو سنگین‌تر از گروه سه خواهد بود. امیدوارم بتوانیم در گروه دو ماندگار باشیم و حتی فکر می‌کنم صعود به گروه یک نیز امکان پذیر باشد.

ما در مسابقات سال گذشته که در امارات برگزار شد یک مقدار بدشانس بودیم و با وجود این که رقابت نزدیکی با مالزی داشتیم، نتوانستیم این تیم را شکست دهیم. همچنین شرایط آب و هوایی نیز بسیار تاثیرگذار بود، اما در این دوره میزبانی خیلی به ما کمک کرد.

تیم ملی تنیس

 انوشا شاهقلی:

دو بازی سنگین را با لبنان و سوریه پشت سر گذاشتیم و توانستیم به گروه دو صعود کنیم که البته این صعود خیلی هم راحت نبود. در واقع ملی‌پوشان با هم همدل بودند و زحمات زیادی در تمرینات کشیدند و فعل خواستن را صرف کردند. البته امتیاز میزبانی نیز توانست کمک تیم ایران باشد.

 حمیدرضا نداف:

ما واقعا شش – هفت ماه تمرین خوب را پشت سر گذاشتیم و وقتی هم که برای کاری زحمت کشیده شود بدون جواب باقی نخواهد ماند، اگر بتوانیم همین طور جلو برویم می‌توانیم به راحتی در گروه دو ماندگار شویم و حتی به گروه یک نیز صعود کنیم، مانند رشته‌هایی مانند والیبال که در ابتدا چیزی نبودند، اما با تمرین منظم توانستند به این شکل افتخارآفرینی کنند. ما از حالا برای گروه دو برنامه‌ریزی می‌کنیم و حتما باید تمرین داشته باشیم و در مسابقات مختلف که در ایران و کشورهای دیگر برگزار می‌شود شرکت کنیم، زیرا این تنها مواردی هستند که مس‌توانند ما را به جایی برسانند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: