تبیان، دستیار زندگی
علی دایی، سرمربی پرسپولیس که کمتر پیش آمده از مواضع خود کوتاه بیاید و در رفتار و طرز تفکرش تجدید‌نظر کند، به‌ خاطر ناکامی در جذب بازیکنان مورد‌نظرش، ناچار شد موضع‌اش درباره‌2 بازیکن مازاد سرخ‌پوشان را تغییر دهد!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عقب‌نشینی تاکتیکی و اجباری علی دایی!‌


علی دایی، سرمربی پرسپولیس که کمتر پیش آمده از مواضع خود کوتاه بیاید و در رفتار و طرز تفکرش تجدید‌نظر کند، به‌ خاطر ناکامی در جذب بازیکنان مورد‌نظرش، ناچار شد موضع‌اش درباره‌2 بازیکن مازاد سرخ‌پوشان را تغییر دهد!
محمد نوری

سرمربی سرخ‌ها که محمد نوری و علیرضا نورمحمدی هافبک و مدافع فصل گذشته تیمش را به رغم داشتن قرارداد در لیست مازاد قرار داده بود در چرخشی ناگهانی و‌180 درجه این 2 بازیکن را از لیست مازاد خارج و باشگاه با آن‌ها تمدید قرارداد کرد. محمد نوری، کاپیتان پرسپولیس که در چند روز اخیر مراجعات مکرری به باشگاه داشت و چند بار با علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه جلسه گذاشته یا تلفنی صحبت کرده بود، در روزهای پایانی هفته رسما جدایی‌اش را از پرسپولیس اعلام کرد. نوری در‌حالی اعلام کرد‌ از پرسپولیس جدا شده که شایعه شده بود او در حال مذاکره با مسئولان باشگاه استقلال است و امیر قلعه نویی شخصا با او صحبت کرده و اصرار عجیبی به جذب هافبک بازیساز و جدایی طلب سرخ‌پوشان دارد. زمانی‌که نوری کار خود با باشگاه پرسپولیس را تمام شده عنوان کرد و چهار‌شنبه همراه با رضا محمدی دروازه‌بان جدا شده سرخ‌پوشان به باشگاه رفت تا رضایت‌نامه‌اش را بگیرد، خبرنگاران از او درباره مقصد آینده‌اش سوال کردند اما او پاسخ شفافی نداد و فقط به گرفتن بهترین تصمیم و انتخاب بهترین تیم بسنده کرد. به نظر می‌رسید‌ کار نوری و استقلال تمام شده‌ و تنها مانع رضایت‌نامه اوست که شاید پرسپولیس برای صدور آن بهانه‌تراشی کند. با‌ وجود این گمانه‌زنی به یکباره ورق برگشت و پنج‌شنبه محمد نوری در پرسپولیس ماندنی شد! کاپیتان پرسپولیس درباره ماندنش در این تیم با وجود عدم تمایل دایی به حفظ او، گفت‌: «شاید خواست خدا بود که این اتفاق بیفتد، اما من پس از جلسه با دایی و رحیمی، با توجه به این‌که یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد داشتم، مبلغ قراردادم را سفید امضا کردم و شرط و شروطی هم در کار نبود.» وی در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاد که در پرسپولیس ماندنی شدی؟ گفت: «من با دایی جلسه داشتم و اصلا‌ دوست ندارم درباره این موضوع فعلا‌ صحبت کنم. تمام تمرکزم را روی کمک به پرسپولیس در فصل آتی گذاشته‌ام.» این صحبت‌های مبهم و کلی نوری سوالات بی‌جواب زیادی در ذهن فوتبال‌دوستان ایجاد کرد و همه به‌ دنبال کشف واقعیت و اطلاع از دلایل چرخش ناگهانی دایی و نوری بودند. البته رسانه‌ها هم گمانه‌زنی‌های خاص خودشان را آغاز کردند تا شاید از دل آن پی به اصل ماجرا ببرند! برخی نگرانی و ترس محمد نوری از واکنش هواداران پرسپولیس به آبی‌پوش شدنش را دلیل عقب‌نشینی او و بازگشتش به پرسپولیس عنوان کردند و برخی هم از عقب‌نشینی دایی به‌ خاطر ناکامی در مذاکره با جانشینان نوری خبر دادند که البته به نظر می‌رسد حدس دوم به واقعیت نزدیک‌تر باشد.

سرمربی سرخ‌ها که محمد نوری و علیرضا نورمحمدی هافبک و مدافع فصل گذشته تیمش را به رغم داشتن قرارداد در لیست مازاد قرار داده بود در چرخشی ناگهانی و‌180 درجه این 2 بازیکن را از لیست مازاد خارج و باشگاه با آن‌ها تمدید قرارداد کرد

علی دایی برای فصل جدید و پست هافبک بازیساز، 3 گزینه داشت و مذاکراتی با امید ابراهیمی، قاسم حدادی‌فر و بختیار رحمانی انجام داد اما هیچ‌یک از این‌3 بازیکن به سرمربی پرسپولیس چراغ سبز نشان ندادند. ابراهیمی با استقلال قرارداد‌2 ساله بست، حدادی‌فر اعلام کرد در تیم ذوب‌آهن خواهد ماند و بختیار رحمانی نیز با صراحت گفت که استقلالی است و تمایلی به پرسپولیسی شدن ندارد. وقتی مشاوران و دوستان دایی گزینه‌هایی دیگری به او برای پست هافبک بازیساز معرفی کردند سرمربی پرسپولیس به‌خاطر شرایط سنی یا مسائل دیگر تمایلی به جذب آن‌ها نشان نداد و در‌نهایت مجبور به عقب‌نشینی شد و از مسئولان باشگاه خواست با محمد نوری برای ادامه همکاری مذاکره کنند! البته سرمربی قرمزها نورمحمدی را نیز در لیست مازاد قرار داده و امیدوار بود از بین گزینه‌هایی مثل هادی عقیلی و عبدا... کرمی یک مدافع جدید جذب کند اما باز‌هم در جذب آن‌ها ناکام ماند و مجبور شد دستور تمدید قرارداد نورمحمدی را صادر کند. با ادامه این شرایط بعید نیست مهدی سیدصالحی مهاجم پرسپولیس هم که در لیست انتظار قرار دارد، در جمع سرخ‌های پایتخت ماندنی شود.

بخش ورزشی تبیان

منبع : خراسان نیوز