تبیان، دستیار زندگی
گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران روز 23 خردادماه میزبان نمایشگاه شاگردان پرویز تناولی بود در این نمایشگاه پرویز تناولی نیز جدیدترین مجسمه اش را که با مواد بازیافتی ساخته است را به نمایش گذاشته است و شما عزیزان می توانید برای بازدید از آن به نیاوران بروید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیمرغ پرویز تناولی


گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران روز 23 خردادماه میزبان نمایشگاه شاگردان پرویز تناولی بود در این نمایشگاه پرویز تناولی نیز جدیدترین مجسمه اش را که با مواد بازیافتی ساخته است را به نمایش گذاشته است و شما عزیزان می توانید برای بازدید از آن به نیاوران بروید.

سیمرغ پرویز تناولی

الهه جواهری مدیر برگزاری این رویداد درباره این نمایشگاه  اظهار کرد: این نخستین نمایشگاه گروهی و بزرگ هنر بازیافت، اسطوره و سه بعدی است که توسط موسسه ماه مهر برپا می شود و در این نمایشگاه مجموعه ای از آثار شاگردان پروز تناولی که در دوره های ماه مهر شرکت کرده اند به نمایش گذاشته شده است.

او افزود: این نمایشگاه پیشتر قرار بود چهارم اردیبهشت ماه برگزار شود اما با توجه به این پرویز تناولی هم دوست داشتند که چند اثر برای نمایش در این نمایشگاه در اختیار ما بگذارند و هنوز آثارشان آماده نشده بود، زمان برپایی نمایشگاه را به تاخیر انداختیم و این نمایشگاه 23 خردادماه در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

جواهری بیان کرد: باتوجه به تعداد بالای آثارهنرمندان تصمیم گرفتیم که در ابتدا مجموعه ای از این آثار را برای نمایش عمومی انتخاب کنیم .

به گفته مدیر گالری ماه مهر؛ ابعاد احجام بخش بازیافت این نمایشگاه بسیار بزرگ است و به دلیل تنوع و پر تعداد بودن آثار، تصمیم گرفتیم که آثار را در گالری فرهنگسرای نیاوران به نمایش بگذاریم. دراین نمایشگاه حدود 30 اثراز 25 هنرمند ، همراه با رونمایی از مجسمه "سیمرغ در چمن زار" که از ساخته های "پرویز تناولی " در سال 1389 است و تا به حال دیده نشده ، برای اولین بار رونمایی شد.

جواهری درباره مجسمه دیده نشده تناولی گفت: این مجسمه سیمرغ است که متشکل از 30 پرنده کوچک و زیباست که در یک قفس در کنار هم جای گرفته اند و این اثر در ابعاد یک متر در یک متر 180 سانتیمتر خلق شده است.

این مجسمه سیمرغ است که متشکل از 30 پرنده کوچک و زیباست که در یک قفس در کنار هم جای گرفته اند و این اثر در ابعاد یک متر در یک متر 180 سانتیمتر خلق شده است.

او درباره برپایی نمایشگاه های دیگری از آثار شاگردان پرویز تناولی گفت: هنوز برنامه قطعی برای برپایی نمایشگاه های آتی نداریم اما احتمال برپایی این نمایشگاه ها زیاد است.

آتنا اخوان، علیرضا آمدی، کورش آمری، فریش البرزکوه، سهیلا ایلدار، امیرآذر، مصطفی اسماعیلی، مهروز بلادی، سوگل جمعدار، پگاه حاجی محمدی، ترنه خانجانی، سارا رزمی، علیرضا رسول زاده، رضا شبان، نیلوفر صالحی، لیلی طاهری، مریم طبایی، آیه قاسمی، شاهین قاسمی، شبنم قفقازی، امیر موسوی زاده، علی موسوی زاده، زهرا محسنی و نریمان نخجیری از هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند از شنبه تا پنجشنبه، ساعت 10 صبح تا 19 و ایام تعطیل نیز از ساعت 14 به گالری 1 فرهنگسرای نیاوران مراجعه نمایند.

نمایشگاه "مجسمه سازی با اشیائ بازیافتی "، "معاصر سازی اسطوره " و" سه بعدی بر دیوار" که در روز جمعه 23 خرداد افتتاح شده است ،تا 6 تیر ادامه خواهد داشت.

بخش هنری تبیان


منبع: هنرآنلاین