تبیان، دستیار زندگی
داور چهارم دیدار برزیل و کرواسی می گوید بر خلاف کارشناسی هایی که درباره قضاوت نیشیمورا مطرح شده، مسوولان کمیته داوران فیفا به اتفاقات بازی مثبت نگاه کرده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظر فغانی در مورد قضاوت نیشیمورا


داور چهارم دیدار برزیل و کرواسی می‌گوید بر خلاف کارشناسی‌هایی که درباره قضاوت نیشیمورا مطرح شده، مسوولان کمیته داوران فیفا به اتفاقات بازی مثبت نگاه کرده‌اند.


فغانی در دیدار برزیل و کرواسی

علیرضا فغانی درباره دیدار برزیل و کرواسی و جنجالی که در صحنه پنالتی برزیل به وجود آمد اظهار کرد: من یکسری از کارشناسی‌هایی که در ایران صورت گرفت را دیدم. هر چند نمی‌توانم بر اساس قوانین درباره بازی صحبت کنم اما واقعا بازتاب منفی‌ای که این پنالتی در ایران وجود داشت در برزیل مطرح نبود چرا که مسوولان کمیته داوران فیفا، خودشان را به جای داور می‌گذارند و سعی می‌کنند مثبت به تصمیمات نگاه کنند.

وی با رد این مساله که داوران ژاپنی با این قضاوت باید به کشورشان برگردند گفت: همه داوران تا مرحله گروهی در برزیل می‌مانند و پس از مشخص شدن تیم‌های صعود کرده، داوران برای مرحله بعد انتخاب می‌شوند.

داور ایرانی حاضر در جام جهانی درباره اعتراض‌های اسکولاری در نیمه اول به داوری هم گفت: چون نیشیمورا در دوره قبلی جام جهانی در بازی برزیل و هلند حضور داشت و در آن بازی برزیل شکست خورد، یکسری ذهنیت‌ةا وجود داشت اما در مجموع اکثر تصمیم‌ها مورد تایید فیفا قرار گرفت.

فغانی درباره انتقاد شدید کواچ به عملکرد داور بازی هم گفت: به هر حال این اعتراض‌ها همیشه وجود داشته است.

او درباره تجربه‌اش از افتتاحیه جام جهانی هم به ایسنا گفت: من قبلا در فینال جام باشگاه‌های جهان داور چهارم بود اما بحث جام جهانی جداست. افتتاحیه و فینال مهمترین بازیهای جام جهانی است و من هم خوشحالم که به عنوانم نماینده ایران در این بازی حضور داشتم.

این داور ایرانی درباره حکم جدید خود هم گفت: من برای حضور در بازی کلمبیا و یونان انتخاب شده‌ام و فردا به عنوان داور چهارم در این بازی حاضر خواهم بود.

این داور ایرانی درباره حکم جدید خود هم گفت: من برای حضور در بازی کلمبیا و یونان انتخاب شده‌ام و فردا به عنوان داور چهارم در این بازی حاضر خواهم بود.

فغانی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد شما در یکی از بازی‌ها به عنوان داور اصلی حاضر باشید گفت: خیر. ما هفت نفر به عنوان داور چهارم هستیم اما امیدوارم در جام جهانی بعدی بتوانم دیدارهایی را قضاوت کنم.

وی در پایان بار دیگر به بازی دیشب اشاره کرد و گفت: خواهشم از کارشناسان به ویژه کارشناسان جوان این است که به تصمیمات داوران حاضر در جام جهانی کمی مثبت‌تر نگاه کنند چرا که نگاه غالب در اینجا همین نگاه مثبت است.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا