تبیان، دستیار زندگی
ابراهیم قاسمپوربازیکن اسبق تیم ملی فوتبال از نیازهای ملی پوشان در برزیل گفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آرامش نیاز تیم ملی در جام جهانی


ابراهیم قاسمپوربازیکن اسبق تیم ملی فوتبال از نیازهای ملی پوشان در برزیل گفت.

قاسمپور

بسیاری از بازیکنان فعلی فوتبال ایران برای  اولین بار حضور در جام جهانی را تجربه می کنند. این امر می تواند فشار روانی زیادی را به همراه داشته باشد. البته در این خصوص آنها انگیزه زیادی هم دارند. از این رو باید امیدوار باشیم که علاوه بر بعد فنی در خصوص مسایل روحی و روانی توجه لازم را به آنها کرده باشند. این فشار در بازی بزرگی مثل دیدار با آرژانتین بیشتر هم خواهد شد.

خوشبختانه شرایط امروز با آنچه ما در گذشته داشتیم تفاوت زیادی دارد. در گذشته ما اطلاعات زیادی از رقبا نداشتیم. ارتباطات خارجی ما هم زیاد نبود. الان حضور چند بازیکن که سابقه بازی در اروپا را هم داشته اند می تواند به تیم ملی کمک کند. بازیکنان با تجربه تیم مسئولیت سنگینی برای ایجاد آرامش تیم ملی دارند.

در بحث صعود تیم ملی صحبت زیاد است. اعتقاد من این است که کار بسیاری سختی برای صعود داریم. به زبان آسان است. به نظرم با توجه به تدارکاتی که دیده ایم انجام بازی های خوب هم می تواند برای ما قابل قبول باشد.

برای صعود ما نیاز ارائه کاری فراتر از حد و اندازه های فعلی داریم. اما به نظرم این کار باید حسابشده باشد. نباید برای این که انتظارات برآورده شود نوعی بازی کنیم که حتی بازی معمولی خود را انجام ندهیم. به عبارتی بازیکنان با آرامش ابتدا باید بازی معمول خود را انجام دهند و ضمن تلاش مضاعف به سمت کمال بروند. کار را نباید این قدر سخت کنیم که از ارائه بازی معمول خود بازبمانیم. برای این اتفاق سطح انتظار مردم مهم است. مردم باید از این بازیکنان انتظار معقول داشته باشند تا فشار زیادی به آنها وارد نشود. فشاری که قطعا از بار فنی آنها خواهد کاست. آنچه امروز مورد نیاز ملی پوشان فوتبال ماست آرامش است که امیدوارم به آنها تزریق شده باشد.

در بحث صعود تیم ملی صحبت زیاد است. اعتقاد من این است که کار بسیاری سختی برای صعود داریم. به زبان آسان است. به نظرم با توجه به تدارکاتی که دیده ایم انجام بازی های خوب هم می تواند برای ما قابل قبول باشد

ناگفته پیداست که مغزی که آرامش دارد خوب تصمیم می گیرد و با انجام آن توسط بدن آماده ما شاهد بازی های زیبا خواهیم بود. از این رو باید امیدوار باشیم مربی مطرحی چون کروش با تدابیر مناسب شرایط روحی بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی را به گونه ای رقم بزند که آنها با کمترین"استرس" وارد میدان شوند. همانگونه که گفتم حضور چند بازیکنی که تجربه حضور در جام جهانی هم دارند در این باره می تواند بشدت به تیم ما کمک کند.

با این که بازی با آرژانتین بسیار مهم است اما به نظر من رویارویی با نیجریه تاثیر فراوانی در روند کاری ما دارد. دیداری درگیرانه که قطعا فشار جسمی زیادی در بر خواهد داشت. با گذر از این بازی تقریبا تکلیف ما مشخص خواهد شد که آرزو می کنم موفقیت آمیز باشد.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان