تبیان، دستیار زندگی
محمود خسروی وفا رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان از برنامه هایش برای پارآسیایی سخن گفت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اراده جهادی در ورزش


محمود خسروی وفا  رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان از برنامه هایش برای پارآسیایی سخن گفت.

ما سال پرجنب و جوشی در ورزش جانباران و معلولان داریم. از ابتدای سال با رقم خوردن چند موفقیت ورزشی  شروع خوبی داشتیم. در وزنه برداری و تیرو کمان خوب ظاهر شدیم. والیبال نشسته و بسکتبال بعد از5 سال محرومیت و تیراندازی را اعزام می کنیم تا روند موفقیت ها ادامه یابد.

خسروی وفا

اردوهای آمادگی برای پاراآسیایی از فروردین ما ه در 16 رشته آغاز شده و با جدیت ادامه دارد.  پیش بینی اعزام 250 ورزشکار به پاراآسیایی انجام شده است که در میان آنها 80 ورزشکار زن وجود دارد. این تعداد قابل توجهی است. با توجه به پرواز در ایام عید غدیر خم از هم اکنون نام کاروان فرهنگی ورزشی غدیر قرار گرفته است. فرزند شهید صیاد شیرازی مدیر کاروان خواهد بود. شعار کاروان که ان شاءالله تلاش می کنیم شکل عملی هم داشته باشد توکل صادقانه ،میثاق با رهبری و ولایت و رقابت پهلوانانه  است.

پرچمدار کاروان جلیل باقری جانباز 70 درصدی است. ترکیب اصلی تیم های ما مشخص است. البته ما اسامی زیادی به کمیته برگزاری معرفی کرده ایم اما ورزشکاران ما با سیاست های فدراسیون در خصوص اعزام آشنایی دارند. آنها می دانند که باید خود را به مرز آمادگی لازم برسانند تا در کاروان جای بگیرند.

آنها باید حدنصاب مورد نظر کمیته ملی پارالمپیک را کسب کنند وگرنه از کاروان جا خواهند ماند. این یک رویه چند ساله است. برای ما صرف به دست آوردن سهمیه کافی نیست. ورزشکاران باید جدیت زیادی داشته باشند. خوشبختانه ما کادر فنی خوبی داریم که در این راه می توانند به خوبی ورزشکاران را یاری کنند.

ما از همه تجربیات گذشته در مسابقات بین المللی بهره برده ایم تا کمترین مشکلات را داشته باشیم. سعی ما این است که منسجم ترین کاروان را در سالی که فرهنگی و اقتصادی است نامگذاری شده داشته باشیم.

در بخش فرهنگی حجت الاسلام راشد همراه کاروان هستند که با توجه به سابقه حضورشان در کاروان های قبلی این امر ارتباط خوبی را ایجاد کرده است. فضای گرم و صمیمی را در این باره شاهدیم.

آنها باید حدنصاب مورد نظر کمیته ملی پارالمپیک را کسب کنند وگرنه از کاروان جا خواهند ماند. این یک رویه چند ساله است. برای ما صرف به دست آوردن سهمیه کافی نیست. ورزشکاران باید جدیت زیادی داشته باشند. خوشبختانه ما کادر فنی خوبی داریم که در این راه می توانند به خوبی ورزشکاران را یاری کنند

متاسفانه کره ای ها به عنوان میزبان تا چندی پیش ضعیف کار می کردند که رفته رفته کارشان بهتر شده است. الان ستاد آنها بهتر کار می کند.

ما امیدواریم که با انعکاس خوب اخبار فعالیت ورزشکاران در رسانه ها شاهد ایجاد شور و شوق و انگیزه لازم شویم تا این قهرمانان هم با روحیه بهتری راهی بازی های آسیایی و پاراآسیایی شوند.

ما تا به امروز هیچ بودجه ای در خصوص سال 93 دریافت نکرده ایم. اما می دانیم که ابتدای سال هستیم و نباید این اتفاق ما را نگران کند. بهر حال بودجه ای تعریف شده است. امیدواریم که بودجه لازم در اختیار کمیته ملی المپیک قرار گیرد تا آنها طبق برنامه عمل کنند.

ما کار سخت حفظ جایگاه چهارم دوره قبل را پیش رو داریم و برنامه اصلی ما در این خصوص روز ترکیب مدال هاست. در دوره قبل ما به دلیل مرغوبیت مدال ها از تایلند پیشی گرفتیم و این بار نیز باید در پی آن باشیم.  با اراده جهادی می توانیم هر تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کنیم.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان