تبیان، دستیار زندگی
از خوب بودن نترس؛ خوبی در این عالم گم نمی شود! حساب و کتاب عالم دقیق است. هرچند مخفیانه خوبی کنی ولی مطمئن باش که ثمره بزرگتری دارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : راحله یونسی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هیچ عملی در دنیا گم نمی شود!


از خوب بودن نترس؛ خوبی در این عالم گم نمی شود! حساب و کتاب عالم دقیق است. هرچند مخفیانه خوبی کنی ولی مطمئن باش که ثمره بزرگتری دارد.

چرا در این عالم به این بزرگی ملیکه، یک مسیحی پاک، تنها کسی است که لیاقت دارد مادر منجی عالم بشریت بشود؟ هیچ بطنی غیر از بطن ملیکه لیاقت پرورش این جنین مبارک را ندارد که اگر فرد  شایسته تری بود حتما خدا بهترین را انتخاب می کرد. زیرا در نظام آفرینش که نظام احسن است برای هر کاری بهترین انتخاب می شود.

هیچ عملی در دنیا گم نمی شود!

حدود هزار و چهارصد و چهل سال پیش وقتی نهال نورس حکومت اسلامی تازه پا گرفته بود، پیامبر به امپراطوری های بزرگ نامه نوشت. خسرو پرویز، پادشاه  ایران، نامه پیامبر را پاره کرد... چیزی نگذشت که حکومتش از هم پاره شد.

هرقل قیصر روم، نامه پیامبر را بوسید و بر چشم گذاشت... حدود دویست سال بعد ملیکه نواده اش مادر خاتم الاوصیای پیامبراسلام می شود. نور چشم می شود. نامه پیامبر رحمه للعالمین را بر چشم گذاشت نواده اش نور چشمی عالم شد.

از خوب بودن نترس؛ خوبی در این عالم گم نمی شود! حساب و کتاب عالم دقیق است. هرچند مخفیانه خوبی کنی ولی مطمئن باش که ثمره بزرگتری دارد.

شنیدی که انرژی نه به وجود می آید و نه از بین می رود، بلکه تنها از حالتی به حالت دیگه تبدیل می شود. در زندگی اجتماعی هم همین طور است. یعنی هیچ عملی از بین نمی رود و آثارش به ما بر می گردد. « ان احسنتم احسنتم  لانفسکم و ان اساتم فلها» در قرآن آمده است که اگر خوبی بکنی به خودت خوبی کردی و اگر بدی کردی به خودت بدی کردی.

یعنی در این عالم که حساب و کتاب محکمی دارد « فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ وَ مَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ». هر عمل شما هر مقدار کم و کوچک باشد حتی اگر به میزان ذره ای باشد خوب یا بد آن را می بینید.

سیراب کردن تشنه ای به نیت تعجیل فرج و یا مهربانی به یتیم و بخشش و هر کار خیری که جلوی راهت قرار می گیرد را به نیت فرج انجام بده، باشد که گره غیبت آقا با همین کارهای کوچک ولی مخلصانه باز شود

هیچ عمل یا فکر یا سخنی و یا حتی حرکت چشمی از ما، مفقود نمی شود و باقی می ماند. نیت ما خیر یا شر فرقی نمی کند؛ اثر عمل به ما بر می گردد.

پس انسان خوب، خوب است؛ یعنی اعمال خوب انجام می دهد و هیچ منتی برای کسی ندارد زیرا عمل خوب او برای خودش مفید است و انسان بد هم با هر بدی به خودش بدی می کند.

هر کجای دنیا که باشی سنت خدا عوض شدنی نیست. در هر زمان، حادثه خوب یا بد.

حال که همه چیز در این دنیا حساب شده و به هم مربوط هست، هر عمل خوب هر چند کوچک به نیت تعجیل فرج، در تعجیل مۆثر است.

سیراب کردن تشنه ای به نیت تعجیل فرج و یا مهربانی به یتیم و بخشش و هر کار خیری که جلوی راهت قرار می گیرد را به نیت فرج انجام بده، باشد که گره غیبت آقا با همین کارهای کوچک ولی مخلصانه باز شود.

فرج مولا، یعنی گشایش در همه کارهای پر گره؛ یعنی نجات مظلوم از دست ظالم، یعنی حل مشکلات لاینحل، یعنی دادن بدهی بدهکار، یعنی شفای بیمار لاعلاج، یعنی سیر کردن همه گرسنگان عالم، یعنی دیگر هیچ جنایتی انجام نمی شود، یعنی ... .

هیچ عملی در دنیا گم نمی شود!

با فرج آقا امام زمان اتفاق هایی بوقوع می پیوندد که باعث حل هزاران مشکل ما در زمان غیبت است، که از بین آنها چند تایی را بیان می کنم:

** تمام ثروت های زیر و روی زمین عیان می شود و مشکلات افراد بوسیله آنها حل می شود و بدهی بدهکار داده می شود و...

** علوم اگر تا آن زمان دو حرف معلوم شده باشد، در آن زمان بیست و هفت حرف معلوم می شود.

** عقول مردم کامل می شود و مردم مرتکب خیلی از کارهای زشت و گناهان نمی شوند و کلی از مشکلات به همین واسطه حل می شود.

** با ندای حضرت هر مظلوم و صاحب حق و بدنبال حقیقتی، در رکاب حضرت و در سپاه حضرت قرار می گیرد و باطل در سپاه محکوم به شکست باطل، یکی شده و نابود می شود.

** بیماری از بین مردم می رود.

** هر نشانه مخالفت با اطاعت خدا از بین می رود.

** شیطان سر بریده می شود و... .

در واقع دعای «اللهم عجل لولیک الفرج» در خود همه بهترین دعاها را دارد.

«اللهم عجل لولیک الفرج» یعنی فرج در کار گرفتارهای عالم

«اللهم عجل لولیک الفرج» یعنی فرج در کار بدهکارهای دنیا

«اللهم عجل لولیک الفرج» یعنی فرج در کار بیماران لاعلاج

«اللهم عجل لولیک الفرج» یعنی فرج در کار ... .

پس بیایید در بهترین لحظات دنیا بهترین دعای دنیا را همه با هم زمزمه کنیم که:

إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَیْكَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اكْفِیَانِی فَإِنَّكُمَا كَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِی أَدْرِكْنِی أَدْرِكْنِی السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ.

راحله یونسی

بخش خانواده ایرانی تبیان


مطالب مرتبط:

دوپینگ لازم برای زندگی امروز 

دل خوش سیری چند؟

تنها راه رسیدن به سربلندی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.