تبیان، دستیار زندگی
معاون وزیر و معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش گفت: این امکان فراهم شده که با پشتیبانی صدا و سیما بتوانیم شبکه ملی مدارس رشد را علاوه بر نمایش در اینترنت به تلویزیون نیز ببریم....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه اندازی شبکه ملی مدارس در صدا و سیما

راه اندازی شبکه ملی مدارس در صدا و سیما

معاون وزیر و معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آموزش و پرورش گفت: این امکان فراهم شده که با پشتیبانی صدا و سیما بتوانیم شبکه ملی مدارس رشد را علاوه بر نمایش در اینترنت به تلویزیون نیز ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، درباره تلویزیون تعاملی گفت: یکی از دستاوردهای برنامه درس ملی و سند تحول بنیادین این است که محیط های آموزشی و یادگیری متنوع شود.

وی افزود: آموزش و تربیت باید از انحصار کلاس درس خارج شود. در سند تحول بنیادین ذکر شده که مدرسه کانون تربیت است و یک محیط یادگیری بسایر موثر به شمار می آید.

وی ادامه داد: همچنین محیط های مجازی نیز می توانند محیط یاددهی یادگیری و تربیتی باشند اما امروزه دگرگونی های حوزه مجازی قابل مشاهده است که باید به این حوزه نیز توجه شود.

محمدیان تصریح کرد: پس از وارد کردن دانش آموزان به فضای اینترنت باید مراقب آن ها باشیم. به نظر بنده همه چیز نباید فیلترینگ شود اما باید بتوانیم نوجوانان را با برنامه تربیت کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آنچه اراده کردیم نباید در محیط مجازی به صورت آنلاین باشد بلکه باید آنچه را که تولید کرده ایم در تلویزیون قرار دهیم.

راه اندازی شبکه ملی مدارس در صدا و سیما

وی خاطرنشان کرد: این امکان فراهم شده که با پشتیبانی صدا و سیما بتوانیم شبکه ملی مدارس رشد را علاوه بر نمایش در اینترنت به تلویزیون نیز ببریم.

محمدیان افزود: در مکان هایی که زیرساخت های الکترونیکی فراهم نشده افراد می توانند برنامه ها را از تلویزیون ببینند. آنچه را که خود انتخاب کرده ایم در اختیار دانش آموز و خانواده قرار می دهیم. همچنین کارشناسان نیز تلویزیون تعاملی را تایید کرده اند که حتی ماهی 15 هزار تومان هزینه اشتراک این تلویزیون است.

وی به اولویت سازمان پژوهش در سال جدید اشاره کرد و گفت: برای 5 سال آینده عملیاتی کردن سند تحول و برنامه درس ملی از اولویت های کاری ما است. ما خود را ملزم به انجام بند بند سند که مربوط به سازمان پژوهش است، می دانیم.

وی ادامه داد: لذا تولید محتواها بر اساس برنامه درس ملی خواهد بود و کتاب درسی را همراه با بسته آموزشی تولید می کنیم.

محمدیان یادآور شد: باید بتوانیم شبکه های تعاملی بین دانش آموز، معلم و کارشناسان برقرار کنیم. همچنین برنامه ریزی های منطقه ای را گسترش دهیم.

معاون وزیر بیان کرد: تمام این اهداف را در میان مدت خرد کرده تا مقدمات اجرای آن ها را برآورده کنیم. به عنوان مثال برای چاپ هرساله 130 میلیون تیراژ کتاب نیاز به برنامه ریزی داریم.

به گفته وی تولیدات باید اثربخش باشد که برای این موضوع یک مرکز رصد برای ارزشیابی در اختیار داریم.

منبع :پانا

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی