تبیان، دستیار زندگی
دبیر گروه شیمی دفتر تألیف كتاب‌های درسی گفت: هدف درس علوم، تربیت شهروند آگاه، مسئولیت‌پذیر و دوستدار محیط زیست است. حسن حذرخانی با اشاره به سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی اظهار داشت....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هدف درس علوم، محیط زیست

هدف درس علوم، محیط زیست

هدف درس علوم، تربیت شهروند آگاه، مسئولیت‌ پذیر و دوستدار محیط زیست است

دبیر گروه شیمی دفتر تألیف كتاب‌های درسی گفت: هدف درس علوم، تربیت شهروند آگاه، مسئولیت ‌پذیر و دوستدار محیط زیست است.

حسن حذرخانی با اشاره به سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی اظهار داشت: همانگونه كه در این اسناد تصریح شده، رشد و ارتقاء توانمندی‌ها و شایستگی‌های دانش‌آموزان در عرصه علوم تجربی به شناخت و استفاده مسئولانه از طبیعت به مثابه بخشی از خلقت الهی با هدف تكریم، آبادانی و آموختن از آن برای ایفای نقش سازنده در ارتقاء سطح زندگی فردی، خانوادگی، ملی و جهانی می‌انجامد افزود: گروه تلاش می‌كند با مطالعه منسجم كتب سایر كشورها و شركت در سمینارها، همایش‌ها و كارگاه‌های آموزشی علمی و تنظیم برنامه‌های متناسب سطح سواد علمی دانش‌آموزان را ارتقاء دهد.

هدف درس علوم، محیط زیست

وی اضافه كرد: در واقع دانش آموز با كسب شایستگی های لازم و تقویت آن، توسعه پایدار را مهم تلقی كرده و به محیط زیست احترام بگذارد و منافع جمع را بر منافع خود مقدم بداند و صداقت را كه از ارزش‌های والای الهی است در همه امور سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد.

حذر‌خانی در ادامه با اشاره به نقش اثر‌گذار ابزار كمك‌ آموزشی به ویژه فضای مجازی اضافه كرد: گروه تلاش می‌كند با تهیه بسته‌های آموزشی مناسب از جمله  سی‌دی‌های تعاملی و راهنمای معلم و توزیع آن بین مدارس فرایند یاددهی - یادگیری را تسهیل نماید.

وی در خاتمه اظهار امیدواری كرد با تلاش مضاعف همكاران و همت والای دانش‌آموزان اهداف چشم‌انداز 1404 كه كسب جایگاه نخست در منطقه است حاصل گردد.

منبع: پانا

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی